RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

Off road 1:10 E

 

OFF ROAD 1:10

Tato sekce by se dala nazvat… aneb, kdy? se man?elka zblázní a umane si, ?e „bude na stará kolena jezdit RC auta“.

Osobně se pohybuji v RC autech více ne? 30 roků a to co popisuje Tonda Hráček v „Historii RC aut“ vše pamatuji. Moje man?elka si mne i s RC auty vzala, tak?e věděla, do které oprátky strká hlavu. A to ne, ?e by nečinně přihlí?ela mým aktivitám. Dokonce mne vozila po závodech. Auta ji dokonce učarovaly natolik, ?e spolu ji? 10 let pořádáme závody v kategorii 1:18 i s naším synem. Nevím, kde se vzala u ní ta odvaha a sama od sebe začala uva?ovat, ?e se auto naučí řídit, nějaké se pořídí a dokonce bude i závodit… Ne? budu v psaní pokračovat, jen řeknu, ?e toto budu popisovat v několika kapitolách!

 

Kapitola první – nazval bych ji: kdy? se ?enská nudí

Celá tato věc začala nějak kolem vánoc 2010, ale spíše a? po novém roce, kdy man?elka kouká na internetu po modelech aut a říká, abych jí vysvětlil různé pojmy, které nechápala ohledně RC modelů. Vysvětluji a vysvětluji a časem zjiš?uji, ?e otázky jsou čím dál tím podrobnější a jdou do hloubky a k věci. Ke konci měsíce ledna má u? i slušně dlouhý ?ebříček prodejců. Dokonce zavádí i řeč, kdy jí nějaké auto u? pořídím, ?e by to dokonce i „zkusila“  s ním jezdit. Na to jí říkám, ?e se musím po nějakém zeleném podívat, man?elka je toti? „zatí?ená na zelenou barvu“! A tímto jsem ji odbyl. Uva?oval jsem, ?e ji to brzy přejde a dá pokoj. Blí?il se lednový IV. závod ZVK a otázka zda-li jí půjčím moji osmnáctinu mi vyrazila dech. To ale i v tělocvičně si na to vzpomněla a ?e to zkusí. Stahuji jí plyn na nějakých 25%, dávám jí vysílačku do ruky a tím pádem sem se odsoudil do role nasazovače. Co chvíli nasazuji auto a vysvětluji, jak si má nají?dět tu či onu zatáčku, aby bez problémů projela druhou a třetí. Je toho na ni trochu moc, ale nevzdává to. Po tři čtvrtě hodiny vyjí?dí baterii, ulevilo se mi, nemusel jsem dále nasazovat a vysvětlovat a mohli jsme jet domů. Já toti? v pátek ani netrénuji, proto?e v sobotu je ta tra? „jakási jiná“. Cestou domů další otázka. Co myslíš, naučím se jezdit? Odpovídám, ?e určitě ano. Po jejím výkonu jsem jí určitě zvedl sebevědomí, ani? bych si to hned uvědomil.

Kapitola druhá – ?ebříček výrobců

Zjiš?uji, ?e man?elčino sebevědomí nezná hranic a na počítači prohlí?í u? i výrobce a já v dobrém jí ještě radím, na které výrobce ještě zapomněla. A aby to měla jednodušší, navrhuji jí, aby se dívala po off roadech, či-li buggynách či truggynách, proto?e tyto (1:10 off road) mne začaly lákat taky. Víte proč?  On roady 1:10 jezdím v zimě a pokud by si náš mladý na léto do Skřipova pořídil novou 1:8 buggynu, tak bychom se tam nenudili. Jen tak si tam zajezdit , zazávodit, ukrátit si dlouhou chvíli. 1:10 měřítko je tak akorát, nepotřebuje to ?ádné super motory a ?ádné super baterie atd. Tak?e i takové RTR-ko se stejnosměrným motorem a NiMh baterií a RC soupravou třeba v 27MHz by mohla být dobrou kategorií na rozjezd, tedy pro začátečníky! Cenově to vychází na 3-3500 Kč + nabíječka. Ale ta se dá v dnešní době sehnat na Níemháčka skoro „za hubičku“, my je máme doma ještě tři. Navíc se dá s buggy či truggy jezdit doma po zahradě a jednou károu jezdit sousedské závody. Pokud se vaši sousedi přijdou zúčastnit závodů i podruhé, či potřetí, tak mi věřte, ?e na čtvrtý závod u? přijdou se svojí buggynou! A vo… vo… vo..tom to právě je.

Abyste mohli jezdit závody, tak musíte stříhat trávu. Dobrá záminka k pořízení RTRka. Jen se musíte domluvit na nějakých jednoduchých pravidlech. Třeba vše st.směrné a do 20 závitů!

Kapitola třetí – se dá nazvat: u? i já tomu propadám, buggynám tedy těm desítkovým buggynám

Domlouváme se s man?elkou i na značce RC auta. Pro začátek by to mělo být HIMOTO. Jízdní vlastnosti má lepší buggyna, lepší prostupnost trávou má truggyna!  Pro man?elku snad RTR-ko, ale ve 2,4GHz a s LCD displejem. I takováto nabídka s Himotech je a se st.sm.motorem. Vybíráme, vybíráme, porovnáváme ceny obchodníků!! Bavím se o tom i se Šumachrem a toho napadá jiná myšlenka: kupte další dvoukolku on road, co jezdíš na závodech (F103GT). I toto mi zůstává v hlavě jako dobrý nápad. Auto mo?ná se?enu, náhr.díly mám a to v dostatečném mno?ství a to, co je potřeba kolem této kategorie (sorex 40). Zatím to nosím v hlavě, man?elka to zatím neví. Na konci února jí to vyklopím, tuto šumachrovskou tézi! Je jí to jedno. Chce RC auto a prohodí, ?e to nějak dlouho trvá a ?e venku začíná být pěkně. Dokonce na modelbazaru objevuji takovouto dvoukolku za celkem slušný peníz! Nechávám si ji (F103GT) poslat do Polné na republikové závody 1:18. Ne? jedeme do Polné, zjiš?uji, ?e ty Himota, co bychom chtěli, nejsou nikde skladem. Začínáme uva?ovat nad 103, ?e v první řadě bude potřeba vysílačku, co vím, tak levné ve 2,4 GHz jsou. Jen je potřeba je umět vybrat. Vím o třech: Carson cena 1300,  Ansman W6 1950 Kč, LRP C3 za 2400. Tyto vysílačky mají stejný software a jde jen o to, jak nám padne do ruky, jak se vám „to ruky přilepí“! A o to tady jde! Dokonce si domlouvám Carsona přímo z obchodu na odzkoušení. Není skladem, všechny jsou vyprodané. Budou příští týden, momentálně jsou na celnici v Praze. Nevadí, máme mezi závodníky W6 a LRPéčka. Dokonce nacházím dva originál Ansmanny W6, porovnáváme to s naším spektrem SX3R a man?elka jen krčí rameny – neví. Já jsem zvyklý na své Spektrum, ale vysvětlím, v čem je rozdíl. W6 má menší průměr volantu, má ho posazený ní?, v úrovni páčky plynu a navíc jede jenom na 4 tu?kové baterie! Sháníme pro porovnání LRPéčko C3. Jdeme za klukama z Polné. Ti mají dokonce i W6 čínského výrobce. Porovnáváme tyto vysílačky a man?elka se nemů?e jaksi „vymňouknout“. Pokud jsem si vzal do ruky LRPéčko, cosi mi na něm vadilo. Bylo to jak kus klacku v ruce a navíc to bylo tě?ké. Tak?e zatím vyhrála W6! Jdeme za Kubou Šimurdou, proto?e ten má to nejnovější Spektrum.  Vezmu ho se svolením Kuby do ruky a tady jsem se ocitnul jako v pohádce či jako v ráji! I man?elka pokývala hlavou a tázala se na cenu. Ta byla 8600 Kč. Trochu drahá hračka pro začátek. Ale nikdy neříkej nikdy. Z nového Spektra jsem úplně unešený. Jdu pro auto F103GT, beru si ho s tím,?e budu ještě spekulovat a ?e zítra ho buď zaplatím nebo vrátím. Konzultuji tuto variantu (F103GT+W6) za cca necelé 4000 Kč nebo nějakého off roada + vysílačku, či RTRko off road ji? zmíněné Himoto s LCDéčkem, ale jak jsem zjistil, zrovna tato varianta je vyprodána, ale určitě by se dala sehnat. Jak mi „zlí a i dobří“ jazykové radili, padla i myšlenka na off road 1:10 od LRP. Dobrá myšlenka či dobrý nápad. Podívám se doma na internet, co je v nabídce. Druhý den vracím i F103GT s tím, ?e koupíte na naučení se jezdit pro man?elku nějakou buggynu! Co se týká výběru vysílačky pro vás, kteří si chcete nějakou pořídit, je nejschůdnější cesta, jak si ji odzkoušet, je na závodech se svolením majitele.

Kapitola čtyři – aneb jak se lámal chleba

Krásných slunečných dní přibývalo a u nás nic. Ale přesto!! Na internetu mám prolezlou nabídku všech desítkových LRPéček a s man?elkou se domlouváme na tom, ?e koupíme KIT či-li model bez elektroniky, proto?e vše ostatní máme. Volám tedy do Šenova a vyzvídám u Toma, jaký má názor na LRP podvozky. Samozřejmě obchodník pochválí vše! Vyklopil jsem mu oč tu kráčí, ?e je to nezávazné a ?e se budu ještě rozmýšlet. Ale byl jsem rozhodnutý koupit auto u něj, pokud ho budu kupovat. Dokonce se mi během týdne sešly i peníze. A  tak jsme objednali buggynu „kit“ + výkonné servo SAVÖX. Celková částka za tyto dvě věci 3300 Kč. Ostatní jsem měl připraveno: regulátor LRP V4,1 + 27 závitů st.sm.motor, baterie NiMh 360/7,2V tři kusy. Tříampérová nabíječka Swalow a zdroj od notebooku co zvládá v pohodě 5A! Přijímač jsem si „zatím“ půjčil z osmnáctiny a vysílač. Na začátek jsem poskytl moje spektrum s tím, ?e by zůstalo man?elce a já bych si pořídil nové spektrum co má Kuba  Š. Ale toto jsem zatím jen snil, takový příjemný sen. Buggyna přišla, byla smontovaná a byla pěknější, ne? na obrázcích na internetu! Večer jsem ji začal dokončovat, aby byla provozuschopná. O půl třetí ráno jdu s ní ven, odzkoušet ji! Neujedu ani 30 metrů a začíná velice moc pršet. Sláva! Alespoň vím, ?e buggyna jede, tak mohu jít kladně spát. Prší a? do rána a ještě celé dopoledne! Navečer jdeme jezdit. Zde za sebe mohu říci, ?e tato továrně nastavená buggyna v základu jede velice pěkně. Je nezáludná. Jen na řízení nastavuji pro jistotu 20% exponenciálů, na plynu toté?!

Kapitola pět – aneb man?elka nezají?dí buggynu, ale zají?dí si ruky!

Abych „nekecal“, stáhnul jsem jí ještě plyn na 50%, aby toho neměla plné ruce. Tra? mám hned na dvorku. Délka od brány po gará? více ne? dvacet tři metrů. Spodní zatáčka 180°, minimální průměr 1 metr max. 3 metry, horní zatáčka 180°, minimální průměr 2m max. cca 5 metrů, před touto zatáčkou je malá šikana cca 3 metry. Tato tra? je trošičku z kopečka cca 10°. Myslím si, ?e toto zcela stačí. Cca po hodině je?dění má man?elka s malými přestávkami vyjetou celou jednu baterii. Vysvětloval jsem jí, jak nají?dět zatáčky. Nechte ji jezdit, ona se s tím popere sama, přijde pro radu,kdy? jí něco nejde. Za cca 14 dní vyjela celkem 10 baterek a bylo vidět, ?e doba na vyjetí baterií se zkracuje, jak „tahá za plyn“. Ani nepostřehla, ?e jsem posunul plyn na 80%. Jednu a? dvě baterie kdy? vyjede a jdu se podívat na tu třetí, tak se mi zdá, ?e dělá pokroky, i kdy? malé, musím ji pochválit a to nejen z povinnosti nebo soucitu!

Kapitola šest – aneb jak se rozplynul můj syn o novém spektru

Zhruba kolem páté vyjeté baterie posílá email Ajgor Vlahovič, ?e přijede do ?elechovic na poslední zimní HIT a ?e nám doveze nezávazně Carsona. Man?elka souhlasí, já takté?. Alespoň bude mít svoji vysílačku. Cena 1300 Kč není a? tak závratná, proč ne. Uvidíme, jak jí „padne „ do ruky. Ne? se man?elka na HITu objevila, zkouším si ji i já, porovnávám ji s LRP C3, lehoučká, padla mi do ruky, volant středně tvrdý, myslím tím na otáčení, akorát molitan je trochu suchý. Ale ten se dvakrát nama?e a bude mít ten správný  „grip“ v prstech. Man?elka přichází cca kolem 11 hodiny, zkouší si Carsona do ruky a nemů?e se vymáčknout. Pomáhám jí, a? si to porovná s naším Spektrem. Ani tak, ani onak. Dávám jí do ruky na porovnání LRPéčko C3 a říká, ?e Carson je lépe dr?í. Sláva, bereme ho. Ještě rozhodla jedna věc: malý příjímač. Vysílač má trimování rejdu a plynu, reverzy serv, epa, exponenciály a zkracování dráhy serva na ka?dou stranu zvláš?. 15 pamětí a u ka?dé třímístné označení modelu! Třetí kanál má nulu a na ka?dou stranu pohyb. Tato funkce se dá vyu?ít u „expedic“ třeba pro naviják! Či-li všechny funkce, které pro auto potřebujete. ?ádné nesmysly navíc. A napájí ji pouze čtyři tu?kové baterie! V neděli hned ráno putuje nový přijímač do buggyny. A odpoledne se jde jezdit. Vysílačka má velice malý odběr!!

Kapitola sedm – aneb máme brášku!

To, co zde popisuji (od začátku ledna a? do půlky dubna) pokračuje. Man?elka jezdí skoro denně, pilně trénuje a začíná dokonce uva?ovat i o závodech!! „Sešly“ se mi nějaké pení?e, tak narychlo objednávám druhou buggynu s rychlým a výkonným servem. Zbytek zase máme. Rozdíl ve výbavě mé buggyny byl ten, ?e jsem do ní bez rozmýšlení dal kombo se stříďákem 12z. ?ádná jiná cesta zde neexistovala. Man?elka potřebuje zatím pomalé a hodné auto. A? bude „stíhat“, takté? dostane 12 závitové kombo. Ve čtvrtek ráno jedu do Zlína pro moji buggynu (objednal jsem jinou barvu) a večer začínám montovat do ní vše potřebné. Nikam s tím nespěchám. Venku prší a déš? je hlášený na hodně dlouho. Celkem si to o?ivování buggy u?ívám, je čas.

Po zkušenostech s první buggynou nenechávám nic na náhodě a jdu po diferácích. V té první nebyly dota?ené čtyři šrouby co dr?í diferuj pohromadě. U této to bylo to samé. Navíc jsem z těch diferáků vybral vazelínu (nějaký červený tuk) a dal tam plastickou vazelínu, která se  nerozstřikuje, či-li neustále dr?í na ozubení! Toto mazivo pou?íváme hlavně i diferáků 1:8. Toto je jediná chyba, na kterou si dejte pozor při zprovoznění LRP buggyny! Jinak při jízdě s ní neodpadávají díly a ani šroubky.

Konečně po dvou dnech přestává pršet a já ji jdu prubnout. Zjiš?uji ?e, při tom pršení porostla tráva, tak beru do rukou strunovou sekačku a začínám zkrášlovat náš „buggydrom“. Za 20 minut je hotovo, nebo?  man?elka tu spouš? za mnou hrabala a zametala!

No a jak jezdí buggyna se stříďákem? Jedním slovem výborně!! Je dostatečně rychlá, má akceleraci a s pastorkem 21z se jí nehřeje ani nijak zvláš? motor. Man?elka jede momentálně 18zubů. Výkonově v porovnání obou buggyn na našem buggydromu mi stačí tři kola na to, abych man?elku dojel o kolo a kdy? si prohodíme buggyny, tak man?elku v pohodě stíhám. Zde musím říci, ?e man?elka jede a? moc opatrně.

Vrátím se ještě k nové vysílačce Carson. Je perfektní! Opravdu se velmi dobře dr?í a je lehká a je přesná. A za ty prachy?!! Začínám o ní uva?ovat i pro sebe. Ale nejdříve koupíme ještě jednu buggynu na ND tzv. rychlou pomoc. Ale zde uva?uji a? moc nahlas: koupíme asi ramena př + z na buggy a truggynu od LRP je širší a vyšší. Uvidíme, jak se bude chovat. I tato věcička mne láká. Vyzkoušet se má vše. Truggyna by se mohla osvědčit třeba v H.Tošanovicích. Ale to jsem předběhl dobu.

Kapitola osm aneb co stojí takovýto špás

Zde popíši, na kolik nás 2 buggyny vyšly a kolik stojí „profibuggyna“

 

Jedna buggy 2400, máme dvě či-li                                                      4800 Kč

Man?elka servo Savöx 16kg/0,18 za 900,

Já servo Savöx 9kg/0,09 za 1350 celkem                                           2250 Kč

Man?elka RC souprava Carson + 4 ks tu?kových baterií

Enellop á 63 Kč                                                                                        1552 Kč

Z náhr.dílů máme: hl.kolo, spojovačky řízení, 4 ks malých

Lo?isek do kol 1 ks á 50 Kč, 2 ks velké lo?isko 1ks á 50Kč              710 Kč

tj. celkem                                                                                                   9312 Kč

 

teď vy budete potřebovat:

regulátor+motor, my máme 2 stříďáky vč.regulátorů a

jedné progr.karty za                                                                                 2800 Kč

man?elka baterii LiPo 5000mAh/20C za                                               450 Kč

já 5700mAh/60C za                                                                                 1950 Kč

man?elka pou?ívá zatím baterie NiMh 3600 mAh zde cenu

nepočítám a nepočítám k tomu ani nabíječku Swalow

já mám nabíječku s balancérem 5Ah                                                   1300 Kč

+ zdroj 12A                                                                                                  1200 Kč

Počítejte, ?e budete potřebovat ještě:

Stolek, ?idli, basu, nějaké nářadí a na závody nějaký rozkládací

Přístřešek (zde cenu neuvádím, neznám momentální ceny)

Naše náklady, které jsme měli jaksi navíc                                            7700 Kč

 

17000 Kč za dvě auta! Je to moc? Je!

Zkuste koupit RTRko!                                                                                 5500 Kč

Samozřejmě se střídou a levnou vysílačkou, pořiďte si ji raději

Ve 27MHz pro začátek vám postačí, pak si kupte třeba Carsona        1552 Kč

A 4 tu?k.baterie. I kdy? v RTRku baterie je (NiMh) dokupte si LiPo

Cca 5000mAh/40C cca                                                                                1500 Kč

Nabíječka 4A                                                                                                  1000 Kč

Suma sumárum za 10-11000 Kč pořídíte hračku, se kterou za?ijete hodně pohody a pro začátek vám RTRko udělá hodně radosti. My nemáme o nic lepší hračky!

Kapitola devět aneb vzhůru na závody!

Dalo se očekávat, kdy to přijde! Proto jsem měl i přehled, kde se závody jedou a za jakých podmínek. Je poslední týden v dubnu – sobota 30.4. se jede Rychvald, v neděli 1.5. Horní Tošanovice u Fr.Místku. Celý týden hlásí na víkend špatné počasí, mělo by pršet. I přesto zjiš?uji, jak se do Tošánek dostaneme! Pokud ráno nebude pršet, jedeme!Do Rychvaldu je moc přihlášených, tam by byla velká tlačenice.  V sobotu je všechno nachystané, v neděli ráno podmračené, ale vstáváme a jedeme. Dokonce nám i cestou prší, ale nevzdáváme to a jedeme. „Na plac“ přijí?díme cca v 8 hodin. Je zamračeno. Vybalíme se a man?elka jde hned jezdit. Já dělám hlavně nasazovače a neustále jí říkám, aby jezdila prostředkem, ostatní ji objedou. Za nějakou dobu dochází baterie. Dáme nové – a nic, zjiš?uji závadu! Odešel motor (27záv.). Máme Saturna 20z, tak ho pájím do buggyny, jen co je hotovo, začíná pršet. Všechno přikryjeme a jdeme se schovat. Prší hodinu a jakmile přestává, domlouváme se, ?e elektry zrušíme nebo i celý závod. Jen se spalovákama s truggynama 1:8 se dá jezdit! Pomalu balíme, je mokro a chladno. Cestou se zastavujeme „na letním sídle“ u Karla Kratochvíla, který nás v týdnu pozval, kdy? budeme v Tošanovicích. Tento den jsme najeli 190 km. I toto se musí počítat do rozpočtu na závody. Hlavní věcí bylo, ?e man?elka byla spokojená, ?e si „osahala“ velkou závodní tra? a nemusí se ničeho bát!

Kapitola deset aneb druhý závod na sebe nedal dlouho čekat

Za týden se jedou buggyny ve Skřipově. Tam nehrozí, ?e bychom zavítali kvůli 1:10 buggynám. Náš mladý si ve středu kupuje novu buggy 1:8 od Team Losi. Čtvrtek a pátek ji skládá a ve 22 hod s ní vrčí u chalupy. Přihlášky vyplněné, poslané. Jen já zůstávám doma s 90letou babičkou. Mohl jsem sice jet za humna do Vel.Mezu, ale jaksi se mi nechtělo!

S man?elkou posílám i moji buggynu, jaksi na ND. Tom Rajdus je na autosalonu v Ostravě a Skřipov vynechává. Za dvě hoďky telefon: právě jsme dorazili a vybalili se. Za další dvě hodiny další hovor. Ptám se, co se děje, s čím si nevíte rady. Odpověď zní, ?e vše je dobré, u? mám odjetu první rozjí?ďku. Spadl mi kámen ze srdce. Přece jen to LRPéčko je kvalitní. Dr?í. Další telefon hlásí, ?e u? má odjetu jednu finálovou. Další a poslední, ?e je dobojováno a jedou domů. Doma se mi dostávají do rukou tři výsledkové listiny kat. 1:10, koukám na ně a přesně tak, jak to bývá u nováčků. Tendence klesající. Tedy průměr na kolo.

1.rozjí?ďka  5 kol, 2.rozj. 4 kola, 3. rozj. 4 kola            

Finálovky se jely na 7 minut

1. 5 kol,  2. 5 kol,  3. 4  kola – páté dojela po časovém limitu.

Já jsem s truggynou 3.5ccm motor nají?děl 5-6 kol za 5´. Man?elka 4 kola, či-li výsledek dobrý, bude dobré a? za nějaký čas pojede rozjí?ďky a ty finálovky stejně dlouho + - 2-5´. Věřím tomu, ?e to bude co nevidět. Dostala ode mne písemné ponaučení, co má či co hlavně nemá dělat, kdy? jede po trati.

 

Kapitola jedenáct aneb co se musíš naučit či odnaučit:

  1. Nikdy se nevídej co za auto je před tebou a nikdy se nedívej, které auto je za tebou
  2. Pokud tě dojí?dí nějaké auto, uvolni mu cestu – nechej se předjet!

Způsoby nechat se předjet:

 a) jeď středem dráhy, zpomal a nekličkuj po dráze (jeď rovně)

 b) v zatáčce vyjeď na vnější oblouk ani? bys zpomalila

      3. Jakmile tě auto předjede, tak se za něho „nezavěšuj“, v první zatáčce ho vybouráš          z boku

      4. auto, které předjede, nechej poodjet alespoň 2 metry od sebe a teprve s ním začni závodit. Ono ti stejně ujede!

      5. Pokud jsou na trati např. tři zatáčky za sebou a ty tu první špatně najedeš, tak projedeš špatně i ty zbývající dvě!!

Rada jak na to: „zpomal!! Abys ty dvě vůbec projela!

Další rada: kdy? se podíváš na ty tři začátky z boku nebo z jiného pohledu, tak je to celkem rovné, akorát tu první zatáčku si musíš nadjet zcela jinak!

      6. Ráno a? si přichystáš auto, pak vylez na „empir“ a dívej se, jak to nají?dějí „mistři“. Pokud ti není něco jasné či něco nechápeš, tak se ho zeptej! Ka?dý ti to rád vysvětlí. Pokud stojíš na  empiru,sna? se zapamatovat si tra? nebo alespoň tu část, která se ti líbí. Tošanovice i Skřipov jsou na spoustě videí, tak se to mů?eš naučit nazpamě?!

      7. Pokud jedeš s autem po trati, musíš mít periferní vidění – či-li vidět auto a minimálně dva tři metry vidět před něho. Na vysílačku se mů?eš zcela spolehnout. Ta chyby nedělá, chyby děláš ty sama.

Pokud se budeš řídit těmito radami od Fanána, budeš brzy mistrem….! Ale chvílu to potrvá!

 

Kapitola dvanáct aneb co dál?

V neděli  konzultuji jízdy s  man?elkou a ta mi říká, ?e při  finálovkách se jí zdálo, ?e buggyna jede pomaleji ne? v rozjí?ďkách. Budi?, je to mo?né, ?e Saturn pozvolna „umíral“, hlavně v poslední třetí finálovce. Teď u? je pondělí, odpoledne dám do buggyše to samé střídavé combo, popř. ho stáhneme na výkonu a je vystaráno. Zde se u vás všech přimlouvám, pokud si budete pořizovat RTRko, kupte si rovnou střídu a budete mít vystaráno, i kdy? se to zdá být dra?ší, určitě ušetříte za spálené st.sm.motory.

Kapitola třináct  aneb kam na závody příště?

V sobotu 14.5. se jede venku Rychvald na koberci. A to bych chtěl zkusit. První krok jsme k tomu vlastně u? udělali, koupili jsme dálniční známku.