RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

Rychvaldský pohár 14.5.2011

 

Sobota 14.5.2011 Off road Rychvald

Ráno vyjí?díme trochu opo?děně, cestou se zastavujeme na Vsetíně pro Zd. Jánoše a upalujeme směr Rychvald! Po příjezdu rozbalíme depo a ne? kdesi cosi, je konec tréninku, či-li netrénujeme. Jdeme se alespoň podívat, jak ta tra? vypadá. ?ádná hrůza. Z větší části je pokrytá kobercem, z menší části je i tráva. Po rovině vracečka, za ní roleta, další skoky velbloud, hned na to navazuje modrý skok a po úseku na trávě následuje „lavice“ a ještě dva malé ale nepříjemné hrby ve vracečce, které se neskákaly, ale oba se přejí?děly. Jinak ale velmi příjemná tra?.

Začínají rozjí?ďky, já ze tří odjedu jak? tak? jednu (9 kol), dvě zbývající jenom závady. Finálovky? Všechny tři jen samé závady a jenom na přední nápravě! Odešly mi oba dva přední kardany, špatné byly u? z výroby a navíc špatné závity v kamenech řízení! U man?elky jsem vteřiňákem takté? lepil závity, sice jednou ale přece. No na tu bídu při účasti 34 závodníků ve čtyřkolkách vítězím ve finále „D“ a získávám malý pohár. Man?elka je ráda, ?e dojela alespoň předposlední – třicátá třetí – jela svůj druhý závod. Na můj vkus jela jako ka?dý nováček velmi opatrně a dokonce mohla být v pořadí za mnou, proto?e dvakrát ve finále nestihla časový limit a tím se v?dy okradla o celé kolo. Ale jinak se nám oběma celý závod líbil a domů jsme jeli u? za deště. Zdeňa Jánoš taky spokojený, jel „B finále ve 2WD buggy“!

Kdy? přemýšlím nad závadami, které mne celý závod provázely, tak nejjednodušší bude z LRPéčka udělat dvoukolku. Pou?ít rozbité kardany, dát nové „C“ huby a kameny řízení. Pak uvidíme, jak to celé bude jezdit jako dvoukolka! A to mohu jezdit i ve 4WD. V první rozjí?ďce mi nepočítal čip, nechal jsem ho toti? doma ve dvoukolce! Sympatické na rychvaldském závodě bylo startovné pro důchodce – rovných 100 Kč. No za ty prachy? Nejeďte tam i příště!

Počasí: ráno sluníčko na obeschnutí koberců, pak i zamračeno a závěrečné vyhlášení proběhlo u? za mírného deště!
Jak to vidím do budoucna? Na závody pojedeme opravdu jen kdy? bude hlášeno pěkné počasí. Závodů je opravdu hodně (Rychvald 6, Olomouc 6, Skřipov 6, ?idlochovice 3, Svätý Júr taky tři, HIT 10 závodů). Tak?e mů?eme jezdit opravdu ka?dý týden, on roady se jedou i v létě!

A co na závěr?

Ještě doma před závodem jsem měnil Haně malé (10x5x4) lo?isko v př.kole. U mojí „B“ jsem trochu opravoval př. kardany. U nich jsem si nevšiml, ?e ji? z výroby jsou tam prasklé válečky z jedné strany. Závod dokonal i druhou stranu a proto jsem 2x kvůli poruše nedojel (rozsypání kardanů)!   U těchto buggyn jsou ji? z výroby zkompletované přední nápravy, respektive v kamenech řízení jsou ji? z výroby str?ené závity. Z tohoto důvodu jsem 2x nedojel a kdy? k tomu připočtu, ?e jsem neměl v „b“ čip. Tak jsem s bídou odjel jednu jízdu a to u? nevím ani kterou! Snad vám nezapomenu popsat, co jsem dělal, co a jak opravoval a vyměňoval do příštích závodů. To samé se dělo i u těch válečků v kardanech! Tam zase nedodr?eli výrobní tolerance u děr vůči kolíkům. Věci vyráběné v Číně jsou čím dál tím horší. Můj názor je ten, ?e tam na kvalitu brzdy „dojedou“! A nám nezbude nic jiného, ne? kupovat auta z jiných proveniencí a určitě se to vyplatí! Uvidíme, jak se nám oplatí nákup těchto LRPéček!?

Snad jsem udělal i já chybu, kdy? jsem v první rozjí?ďce ztratil brčko od antény, tu jsem zaknutloval do auta a blbnul mi asi proto přijímač. Navíc ta anténa byla schovaná pod metalízovanou boudou!

Celý týden po závodech v Rychvaldě byl klid. Doma se netrénovalo. Byly toti? i přednější „domácí práce“ jako výsadba přísad na zahradě a sečení trávy, která byla u? nad kolena! Opravovaj jsem moji buggynu, tedy měnil jsem díly na přední nápravě a znovu jsem vyvedl anténu z buggy ven mimo kastli. Toto nijak nepomohlo. Problémy, které jsem měl v Rychvaldě, jsem měl i doma. Nedalo se nic dělat, sáhl jsem k radikálnímu řezu. Vydělal jsem střídavé kombo (robitronic) ze dvoukolky a to putovalo do buggyny. Samozřejmě ?e veškeré problémy na mojí buggyně zmizely. Určitě není bez zajímavosti to, ?e man?elka v Rychvaldě po jízdě dobíjela 800mAh a já 1800 mAh a já jsem měl motor horký cca přes 70°C! Je to ještě v normálu, ale man?elka měla motor vla?ný cca 40°C. U man?elčiny buggyny jsem překontroloval i přední nápravu. Zdála se dobrá, ale stejně koupím nové kameny řízení a pro jistotu je (nové) tam přešroubuji, aby byl klid. Je to jenom 150 Kč. Další co jsem ještě udělal, byly tři přenosné skoky z překli?ky tl. 12mm rozměr      x    a výška odrazové hrany 20 cm. Ty skokánky máme navíc překryté i koberci. To kvůli nájezdové hraně! Man?elce navečer vysvětluji, jak má skákat, kdy přidr?et plyn a hlavně, ? má na skok nají?dět rovně – kolmo a ?e korigování na rovný směr při plném plynu nejde zvládnout. To? vše, jinak nemá cenu ji okřikovat, proto?e sama za tu dobu ví, ?e udělala chybu a příště se jí sna?í vyvarovat.

To se nám ji? blí?í konec týdne a to se pojede Olomouc. Jenom?e CHMÚ hlásí hodně dopředu na víkend špatné počasí! Oba sledujeme předpovědní mapy, zda se mraky pohnou někam jinam. Rozhodujeme se v pátek večer, ?e pojedeme pouze kdy? bude pěkně! Nemusíme odjet všechno, celý seriál a ka?dý týden někam jezdit! V pátek navečer začíná pršet, začíná i bouřka a prší celou noc a ráno v šest začíná znovu podle předpovědi. A v 7 hodin olomoučtí ruší dnešní závod. A propršela celá sobota a? do půlnoci, tak jak byla předpověď!

Na sobotu bylo přihlášeno 69 závodníků, z toho 40 ve 4WD. Já s novým kombem jsem chtěl jet o skupinu výš alespoň rozjí?ďky, abych mohl sledovat man?elku, jak jede. Na tomto závodě bych po ní jenom chtěl, aby jedla středem tratě! Tak?e toto a? příště! V sobotu odpoledne přišlo rozřešení dnešního závodu. Příští závod 11.6. se pojede jako dvojzávod, či-li i v neděli. No my pojedeme určitě jen jeden den, ale určitě jen za pěkného počasí! Jestli je takový dvojzávod dobrá volba, tak to uká?e čas. Málokdo si mů?e dovolit být celý víkend na závodech. Psal jsem v pátek dopoledne email Karlu Bečičkovi, zda by nebylo na zvá?ení, aby se sobotní závod pro nepřízeň počasí přelo?il na neděli. Myslel jsem tím všechny závody plánovat s nedělní eventualitou. To pova?uji za lepší řešení ne? dvojzávod.

Ahoj                                                                           Fanán