RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

2. hole?ovský závod 5.11. on road

 

5.11.2011 2. holešovský závod on road

Celé léto byly jen kusé zprávy ohledně Holešova, ale to, co se ke mně doneslo, byla pravda. Jen jaksi se startovným zliňáci otáleli. Nakonec 250 Kč jako loni je celkem přijatelných i kdy??! Polemiku ponechám stranou!

Doma od 15.10. jsme vysílačky nedr?eli v rukách, proto se rozhodujeme, ?e pojedeme Holešov. Přemítám, jak to udělat. Potřeboval bych poladit 2WD pro LeMans, man?elka potřebuje jet auto se zakrytými koly, tak?e pojede taky lemáňáka a na Fanyho zbývá Formule. Stejně víc aut nemáme. Od pondělka před závodem montuji, prohlí?ím, vyměňuji lo?iska a hlavně kontroluji, čistím a seřizuji diferáky. Ve středu mám „hotovo“, v pátek nabiji v klidu baterky, večer vše připravím do dvou přepravek, na verandu dám 3 stolky a 3 ?idle (připadá mi to jak „u tří trpaslíků“!).

Ráno vstávám tradičně ve 4 hodiny a nastává můj tradiční předzávodní rituál. O půl sedmé vyjí?díme směr Holešov a lehce po sedmé přistáváme u haly. Jakmile se usadíme v hale, seřizuji man?elce auto na vysílač. Pak chvíli čekám, co bude auto dělat v jejich rukách. Ještě nějaké korekce na vysílači pro „její ruce“ a za chvíli ji nechávám napospas víru dění v hale. Náš Fany si stě?uje, ?e je F jednička pomalá. Věděl jsem to. Jdeme za Mírou Dolanským a ten nám regl značky SPHERE přenastavuje. Je vidět, ?e formulína o?ila. Tak?e Fanyho mám taky z krku. Zbývám já. Auto jede, jen přenastavuji jinak parametry na vysílači. Man?elka si odkrou?ila ještě dvě tréninkové pětiminutovky  a vidím, ?e toho má dost. V Otrokovicích na novém asfaltě to bylo jiné, jednodušší ne? zde na koberci. V kvalifikačkách s tím gripem na koberci se man?elce soci nedaří, nají?dí málo kol. V naší skupině nás jede celkem 11, jedeme toti? společně s hobíkama. Mi to nevadí, ale jí co chvíli někdo předjí?dí. Auta má plné ruky. Finálovky jedeme taky tak společně. Všechno se jede sprintem na pět minut. Jakmile tě někdo smete, u? to nedo?eneš, hlavně ta druhá slabší půlka. Nebudu to zde nějak dramaticky rozebírat. Prostě Hana dnes neoslnila. Z buggyn je zvyklá na čtyřkolku a tam se děly během roku pokroky, hlavně v nájezdu kol, tak?e… Pokud budu chtít lepší výsledky, musíme koupit hobíka. V buggynách jela jeden motor a jedny gumy a v hobíkoch to bude obdobné – jeden motor slabý a jedny gumy. Třeba se pochlapí Je?íšek o vánocích.

No a já? 8. místo celkově! Měl jsem opět smůlu s disky u Sorex 40,  další se mi rozletěl. Byl křehký či tvrdý a zn.Swep. Za dva závody tři disky, škoda 1000 Kč, loni na konci sezóny to samé – HPI disky zase tři, zbyl mi jeden a jeden – dohromady škoda 2000. Má to cenu? Na předcích jedu MPT – 27 a nic. A to jedny jediné jedu ji? třetí rok! Opravdu třetí rok.

A aby to nebylo jenom smutné čtení, našeho Fanyho jsem si nechal nakonec. Jak jsem ji? zmínil, jel formuli. Jel s ní poprvé (F1-09) a s ním bylo veselo, lépe řečeno, bylo se na co dívat.

Obutí: předky ALS HARD, zadky originál 3 racing, regulátor Spere, motor Robitronic 13,5 závitu, převod 70:17 (větší pastorek jsme nedostali, či-li 1:4,12)

Ajgor měl Ratio Pod 1:3 a jelo mu to opravdu pěkně, já mám takté? kolo 63z a pastorek 19 a 21 zubů, který tam na další závod půjde, tak?e auta příště porovnáme.

Fany ujezdil velice pěkné celkově 6. místo s velice malými dojezdy. Za 4 finálovky, které se mu sčítaly, necelých 11 vteřin. Je to smůla. Kdy? jsem se po závodech trochu projel, musím říci, ?e jela jak po kolejích. Nevykazovala ?ádné nepřesnosti v řízení a vůbec se nepřevracela. Tak?e před Fanym smekám!

A co dál? 12.11. jedeme ZVK, 19.11. Holešov a 26.11. závěrečný LeMans. Tady bych chtěl vynechat Holešov a po LM se uvidí….