RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Druhý závod VIII.ročníku ZVK

 

 

17.12.2011 Pozděchov 2.závod ZVK

Prezentovalo se 36 závodníků, svědčí to o popularitě tohoto malého měřítka. Nepřijel sice nikdo ze zlínských Elišek, nepřijeli oba Halászové z Kopřivnice a letošní ročník „vzdali bez boje“ oba Ptáčci ze Vsetína. Ti, kteří přijeli, jsou „ti skalní“, jak já říkám.

Zajímavé je i to, ?e se jelo všech pět kategorií, které jsou v Pozděchově vypsané. Tra? byla velice technická. Chyběla toti? rovina po celé délce. Ta byla rozdělena na dva kratší úseky jako zpestření, či-li tra? byla samá zatáčka. Nikdo neprotestoval, bylo to prostě jiné, zajímavé a pro všechny stejné.

Sedm skupin závodníků dávalo tušit při 10 minutových finálovkách, ?e budeme končit o trochu později a taky kvůli nasazovačům, kteří se loudali na své posty, by? byli jenom čtyři. Tak?e pojďme ji? závodit.

Kategorie 1:24 – jelo celkem 6 závodníků a konstruktérů v jedné osobě.

1.místo Milan Parák, Břeclav ,117 kol

2.místo David Maňák, MK Zubří, 104 kol

3.místo Mirek Pazdera, WIP RC Vsetín, 96 kol

4.místo Zdeněk Janoš, MK Zubří, 91 kol

5.místo Sva?a Hájek st., ALS Morava, 61 kol

6.místo Svatopluk Hájek, ALS Morava, 7 kol

Zde je vidět, ?e nejlépe byl připraven Milan Parák, ale všichni včetně něho měli technické problémy. Nejhůře dopadli oba Hájkové, kteří to po třetí finálovce vzdali a odjeli domů.

Druhá kategorie – formule – ty také odrůstají z plenek, ale bylo vidět, ?e se toliko „nesypou“ jako ti malí prckové (1:24).

1.místo Lukáš Diblík, Jabloňany, 129 kol

2.místo Tomáš Brodský, Brody team, 119 kol

3.místo Zdeněk Janoš, MK Zubří, 113 kol

4.místo Miroslav Kři?ek, Zlín, 97 kol

K tomuto zatím nemám ?ádný komentář.

Nakonec jsem si nechal ty naše tři presti?ní kategorie. Začnu dvoukolkami.

1:18 2WD

1.místo Lukáš Diblík, Jabloňany, 134 kol

2.místo Milan Parák, Břeclav, 122 kol

3.místo David Maňák, MK Zubří, 111 kol

4.místo Mirek Pazdera, WIP RC Vsetín, 109 kol

5.místo Sva?a Hájek st., ALS Morava, 104 kol

6.místo Libor Holub, RC team Rychvald, 69 kol

7.místo Svatopluk Hájek, ALS Morava, 26 kol

Zde je vidět, ?e Lukáš Diblík jako jezdec a hlavně jako „pan“ konstruktér 2WD podvozků to nandal všem zbývajícím co do počtu kol. Nedařilo se opět oběma Hájkům a Liboru Holubovi. Jinak u ostatních vládla pohoda a spokojenost a závodili jako o dušu!

Nejvíce obsazovaná kategorie 4WD se slabšími motory je stále zajímavá a to pro všechny zúčastněné. Pořadí se přesýpalo po ka?dé finálové jízdě. Do devátého místa se to opravdu „mlelo“, i já s panem Hrnčířem z Břeclavi jsme si takté? u?ívali „náš závod“ a důchodkyně Hana Stodolová si to poslední místo u?ívala u? se svým čtyřkolákem! A bavilo ji to, neslyšel jsem, ?e by si stě?ovala. Snad příště přidá nějaké to kolo.

1.místo Marek Schiller, RC auta Vizovice 132 kol

2.místo Martin Kratochvíl, RC auta Vizovice 126 kol

3.místo Zdeněk Oš?ádal, Mor.Třebová, 120 kol

4.místo Jiří Hrabec, RC auta Vizovice 119 kol

5.místo Ondřej Hrbáček, RC klub Vsetín, 116 kol

6.místo Martin Myšička, RC Polná, 115 kol

7.místo Pavel Hrbáček, RC klub Vsetín, 111 kol

8.místo Ondřej Vomlel, RC Polná, 108 kol

9.místo Vladimír Vomlel, Rc Polná 107 kol

10.místo Fanán Stodola, RC auta Vizovice, 93 kol

11.místo Jan Hrnčíř, Břeclav, 83 kol

12.místo Hana Stodolová, RC auta Vizovice, 50 kol

Poslední Open kategorie se jela v osmi a je vidět, ?e je jezdecky velmi vyrovnaná. Nedařilo se Mirovi  Kři?kovi a Marku Schillerovi. Svou premiéru u nás si odbyl i Ladislav Holásek jezdící za RC team Rychvald a uvedl se v dobrém světle. Snad přijede i příště.

Ještě bych chtěl dodat, abyste si všimli počtu najetých kol u tří posledních kategorií. Je to velice vyrovnané! Dalším nováčkem závodů v Pozděchově byl David Maňák z Ro?nova p.Radhoštěm a ?e nebyl jen do počtu, svědčí jeho výsledky v obou kategoriích.

1.místo Tomáš Brodský, Brody team, 133 kol

2.místo Libor Holub, RC team Rychvald, 128 kol

3.místo Martin Kratochvíl, RC auta Vizovice, 125 kol

4.místo Filip Pykal, RC auta Vizovice 121 kol

5.místo Ladislav Holásek, RC team Rychvald, 117 kol

6.místo Marek Schiller, RC auta Vizovice, 116 kol

7.místo Miroslav Kři?ek, Brody team 78 kol

Musím se zde zmínit o nešvaru všech závodů – o nasazovačích. Opět jsem udělal čtyři posty. Zdá se mi, ?e tito nasazovači jsou více ve střehu. Ale to, ?e ka?dého z nich musíme honit, aby šel nasazovat, mne velice štve. Mů?e se stát to, ?e je potřeba opravovat, zvláště kdy? tito jedou dvě kategorie (obvykle dvoukolky), ale náhradu za sebe musí mít. Pauza „3 minuty do startu“ další skupiny je dostatečně dlouhá, aby nasazovač poslal za sebe náhradu. Já osobně nasazuji, kdy? někdo jede dvě kategorie po sobě. Tady to jde, jen se musí chtít!! Píši to zde z jednoho prostého důvodu. Touto liknavostí nasazovačů se nám natahuje závod! Jak tento nešvar vymýtit? Je zde několik mo?ností.

  1. nasazovači budou dochvilní a není co řešit
  2. udělám itinerář pro nasazovače, kde se budou střídat, tak jak jsou ve skupině. Pokud nasazovač nebude moci jít nasazovat, musí si najít za sebe náhradu. Chroničtí opraváři nech? si sebou vozí náhr.nasazovače nebo a? jezdí pouze jednu kategorii!
  3. nebude-li nasazovač na svém místě včas, škrtá se mu předešlá jízda! Pokud mohou být ostatní nasazovači včas na místě, proč ne ten poslední? On toti? natahuje závod těm ostatním. A to je jedná o jedny a ty samé závodníky, co jedou hlavně dvě skupiny.
  4. abychom končili v rozumnou dobu, další mo?ností je zkrácení finálových jízd bez náhrady. Třeba na 5 minut a těch 5 zbývajících minut budeme čekat, a? se někomu uráčí přijít na svůj post nasazovače!
  5.  je zde mo?nost závod zkrátit třeba na 3 finálovky při zachování 10 minut jízdy
  6. další je mo?nost, ?e vedle „empire“ bude stolek pro odkládání modelů, tzv. místo techn.kontroly. Toto je zavedeno v Holešově.

Který z těchto bodů bude platit, se dozvíte na rozpravě 22.1. (pozor je to neděle!!). A právě, ?e to bude neděle, se závodníků ze vzdálenějších míst bude jednat o čas. A ještě jedna poznámka. Ti, kdo jezdíte na závodě v Holešově, jistě víte, ?e 3 minuty do startu jsou zkráceny na dvě minuty a závodníci, aby si stihli odjet nějaké to „zahřívací kolečko“, u? čekají u empire minutu před koncem předcházejícího závodu a to celá skupina!! Pokud to jde tam, proč by to nemělo jít jinde? Např. v Pozděchově??!!

Zkuste se nad tímto zamyslet a dejte i Váš názor do placu nebo to budu muset řešit zase já?

Tak?e pokud nebudou ?ádné další návrhy, pojedeme podle bodů 2. a 6. s tím, ?e se zkrátí 3 minuty do startu na 2 minuty!

To je vše, co jsem měl na srdci.

My Stodolovi přejeme všem v roce 2012 hlavně zdraví a závodnickou pohodu!

 

                                                                                              Fanán