RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

11.2.2012 Hole?ov 1:10

 

11.2.2012 Holešov 1:10

Celý týden ne a ne se přihlášky zaplnit, a? poslední den (v pátek) se to zastavilo na cca 80 přihlášených modelech. Dokonce i moje ?ena se rozhodla, ?e tento závod konečně odjede se svým hobíkem. Všechny auta nachystané, tak proč ne vyrazit ve třech. Prezentovalo se 11 formulí, mezi nimi i náš Fany. Cosi mu to nejelo jak by si představoval, i já jsem počítal, ?e bude atakovat bednu! Nestalo se tak. Skončil pátý. Ale bojoval. Nepomohla ani výměna pastorků či-li nějaké to zrychlení. Snad a? v poslední finálovce se mi zdálo, ?e ta formulína jede jak má. No snad příště. Zliňáci otočili koberec, tak?e nepouštěl chlupy , ale měl i jiný gryp.

Ptal jsem se Toma Rajduse co teď „frčí“ za podvozky ve formulích a odpověď? Jedině Tamiye! Tak?e první ve formulích T. Rajdus s autem od Tamiye. Na stránkách Tamiya.cz jsem a? na konci ledna zaregistroval, ?e celý leden jsou ve slevách všechny formule a to a? o 1/3. Teď je tam u? nehledejte. Je únor.

Ale pojďme do hobíků. 14 prezentovaných hobíků mne překvapilo. Určitě přijeli potrénovat ti, kteří se chystají na MČR do Holešova. Podvozky všeho druhu, ale co mne překvapilo, všichni měli Johnson motor a předepsaný převod (1:5,72). Neshledali jsme ?ádnou pochybnost a to po celý závod. Všem patří můj obdiv, jak se s tím vyrovnali. Převahu měli „carbonraye“, ale i ty plastové hobíky (já jim říkám čistokrevné hobíky, se ve startovním poli neztrácely, i kdy? …… škola mluvit. Zatím co na fóru J. Kopeckého zúčastnění hobíkáři diskutovali co a jak by mělo vypadat, já jsem jednal s předsedou klubu RC Zlín a byly na světě nové pravidla. Pravidla vznikly a byly posvěceny ve středu na výboru a měly by platit od letní sezóny. Jen jsem chtěl, aby se v sobotu rozdělily carbonraye a čistokrevní hobíci. 1 + 1 skupina. Mira Dolanský, který za závod zodpovídal, řekl, ?e se nic dělit nebude a to ani v létě, ?e oni jako klub potřebují vydělávat. Zůstal jsem jako opařený. Veškeré moje úsilí je asi včudu, pomyslel jsem si. No nevadí, teď mne napadá ještě jedna myšlenka. A to hobíka na MČR 30.3.-1.4., taky pěkná slátanina.Co se týká motorů, tak Johnson má 14.500 ot/min., 22,5 střída cca o 500víc. No budi?. Ale LRPéčko S10Blast v on road variantě u? 20.500 (obj.č. L-120995) a ta samý k nerozeznání pro buggyny (obj. č. L-122165) točí 22.500 ot./min. Nezohledňují se typy podvozků a to je zase špatně.

Napíši své myšlenky, jak by měl vypadat „čistokrevný hobík“.

  1. plastová vana (TT-01, Strada, Himoto, LRP, HPI, Sparowhawk apod.)
  2. náhon na přední nápravu pouze středovým Karbanem
  3. motor stejnosměrný – Johnson obj. č.  689
  4. gumy – bezdušáky šíře jen 24 mm, lze pou?ít i jeté z kar. Stock a Modified
  5. převodový poměr 1:5,72!
  6. maximální napětí 7,4V

Můj komentář k těmto bodům:

  1. carbonraye má oproti plast.vanám výhodu v jízdních vlastnostech, je lepší zvláště na asfaltu
  2. ta je jasná
  3. Johnsonem se zamezí veškerým pochybnostem o výkonu mezi motory!
  4. výhoda v bezdušácích je, ?e mají stejný  průměr
  5. u Tamiye je nejvyšší přev.poměr při kole 58z a pastorku 25z. 1:5,72 – ponechme to takto (58/25 u TT-01)

Při pochybnostech ohledně převodového poměru musí závodník prokázat správný (předepsaný) převodový poměr.

Všeobecně:

Hobby kategorie je těmito pravidly specifická svojí rychlostí a tím i vyrovnaností. Z deseti závodníků osm dojede ve stejném kole!

Pořadatelé hobby závodů, kterým se nastíněná pravidla nelíbí a skřípou zubany, jeďte podle svého. Čistokrevní hobíky si po závodě udělají svoje čistokrevné pořadí, popř. v seriálu si přiřadí i body. Tak?e o nic v podstatě nejde.

Ještě jedna myšlenka. Podvozkům carbonrayů by slušelo je o něco více zrychlit, třeba Speedem 500! Ale jen tímto jediným motorem, ničím jiným, ani střídou ne.

Sláva hobíkům a méně zmatků kolem nich.

 

P.S- to, jak dopadl závod hobíků najdete ve výsledcích myrcm nebo na zlínských stránkách.

Díky                                                                                                                                                                                                                                     Fanán