RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

26.2.12 Hole?ov 1:10

 

26.2. Holešov 1:10 kat. hobby

Tento článek jsem chtěl nazvat: jak jsem seknul s hobíkama. Ale pojďme na to po pořádku.

V týdnu předseda sekce elekter reagoval na příspěvek Karla Martince, kde se sna?il osvětlit jím vypsané kategorie na MČR v Holešově. Kategorii open jsem celkem pochopil a tušil kudy se to bude ubírat. Ale kat. hobby – tu jsem nemohl jaksi překousnout. Tady se nedá oponovat, tvrdit ka?dý svoje a dopisovat si přes masters.cz. Tato pravidla uká?ou svoji tvář, a? se MČR odjede. Doufejme, ?e bude hojná účast, a? se týká podvozků nebo motorů a pneumatik, aby bylo mo?no tuto kategorii zkritizovat a podrobit důkladné analýze.

Teď napíši report ze soboty a pak se vrátím ještě k pravidlům hobby!

Vzal jsem oba hobíky. Proč? Chtěl jsem si je mezi sebou porovnat neb Fany byl rychlejší s man?elčiným hobíkem. V tréninku nejprve zkouším hobíka man?elky, pak mého. Zdá se mi, ?e můj jede o něco lépe. Spíš jsem měl takový pocit. Tak?e pojedu s mým. Tak se i stalo. Tři odjeté rozjí?ďky a já se ptám sám sebe, proč a? šesté místo ze sedmi? Jsem tak pomalý? Auto ve všech třech „válelo sudy“, dělám vše mo?né, abych tuto závadu odstranil, marně. Musím jezdit v některých zatáčkách opatrně, či-li pomalu, tím ztrácím drahocenné vteřiny! A tím, ?e jsem pomalejší, mne ti přede mnou dojí?dí a hlava nehlava mne bourají. A to všichni bez rozdílu! Nají?dím takto o kolo méně ne? ostatní a dost mne to mrzí, takovéto chování se mi nelíbí. Asi s tím seknu a bude po hobících. Takový je plán finálovek. Dokonce jsem zkratoval regulátor, je po něm. Beru man?elčino auto, ?e pojedu s ním. Dívám se na převod. Je tam malý pastorek. Dávám tam pastorek z mé káry a problémy s válením sudů jsou opět na scéně. Ne? to odstraním, uplynou dvě finálovky. Ve třetí se auto obrací jen v jedné zatáčce, ale vesměs jedu celou dráhu opatrně a tím ztrácím drahocenné vteřinky. Po třetí finálovce mi říká Tom Rajdus, pojď zkontrolujeme motory. Ze zvědavosti jdu. Ze 7 aut – tři jiné silnější nepředpisové motory!!! Vůbec se ani nevzrušuji, nejdu to reklamovat, pokládám to za zbytečné! Pomohu si tím? Vykváknu se na hobíky a basta fidly! Pro jistotu si kupuji sadu mechů na formuli. Toník Hráčkou se raduje, ale ty jeho pravidla? Proto tuto kategorii nejezdím. A oproti loňsku více ne? 50%ní pokles na účasti. Škoda se tímto zabývat. Sice Zliňáci něco připravují, nějaká pravidla na léto do Otrokovic. Bezdušáky a Zero Boost by formulím pasovalo? Ale abych byl objektivní, stačily by předepsat jen ty bezdušáky a motory nechat tak, jak je to nastavené.

Teď odbočím nebo se vrátím na začátek „jak s tím seknu“.

Nečistá jízda, nepředpisové motory.

V 1:18 jsem motory nikdy neřešil. Nečistá jízda se občas vyskytne, ale to je zřídka. Snad někdo zpanikaří, „začne závodit“ a kazí jízdu všem, ale hlavně sobě, zde stačí domluva a ka?dý pochopí…!

Ale pojďme k sobotnímu závodu a k hobíkům vůbec. Velice mne to mrzelo, ty motory a styl jízdy. Kdyby ka?dý měl Johnson motor, ke kolizím by vůbec nemohlo dojít! Minulý závod je měli všichni, byl klid a zajezdili jsme si ke spokojenosti všech!

V noci jsem se vzbudil a přemýšlel nad tím vším. U? jsem nemohl spát. Zapnu tedy počítač, najedu výsledky hobíků. Koukám, kalkuluji moje výsledky. To, ?e jsem musel jezdit opatrně kvůli „válení sudů“ a tím mne dojí?děli ti se silnými motory a bourali mne, je jasné, ?e jsem byl mimo tra? a tím jsem ztrácel. Pokud jsem spočítal tyto ztráty (drahocenné vteřinky), tak to dalo na kolo ztráty i kdybych měl být poslední. Ale jeli bychom v jednom kole pánové! A to bez bourání!

Na příštím závodě si vyhrazuji nasazovat na postu č.1 a tím i kontrolovat motory hobíků a nechám prohřešky nekompromisně diskvalifikovat!!! Pravidla platí pro všechny stejně,  nejenom pro někoho!

Vrátím se jen pár řádky k ?abomyší válce ohledně hobíků.Chci říci, aby se počkalo, a? se ta „republika“ odjede a budeme všichni chytřejší. Tam se mů?e vyskytnout daleko větší rozpor ne v podvozcích, ale v motorech! Johnson a 21,5 střídy! Holt za měsíc budeme chytřejší. A ještě jedna věc. Vítězný Tom Rajdus jel Carbom Reje a regl LRP. Druhý Honza Kupský jel podvozek Strada a maličký regl Nosram, který dříve pou?íval v 1:18! A teď se podívejte do podrobných výsledků na tyto dva a porovnejte si je mezi sebou. Za nimi jely 3 nepředpisové motory, pak já a malý Víta. Mohu říci, ?e další závod hobíků pojedu. V?dy? to není zase a? taková věda!

 

                                                                       Fanán