RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

1.závod ve Skřipově 1:8 a 1:10E

 

19.5.2012 1.skřipovský závod

Od pondělka ka?dým dnem je předpověď víc a víc optimističtější. Přes týden je ještě chladno, ale na sobotu je hlášeno příjemných 22°C. Náš Fany jede u? v pátek odpoledne, my dva se chystáme a? v sobotu ráno. S desítkami není kam spěchat, mezi osmičkami se nedá trénovat. Po rozpravě máme 10 minut na volný trénink. Tra? pro desítky je zkrácená. Uvidíme, jestli pořadatel udělal dobře nebo ne. Osobně je mi to jedno, je to asi zajímavější a navíc někdy příště mů?eme jet i tra? nezkrácenou!

Prezentace co do počtu startujících: buggy IC 18 kusů, co je potěšitelné, tak elektro 1:8 se zde taky velice rozmáhá, tak?e monstry, truggy a buggyny (mezi nimi dva spalovací MT) celkem 9 + 9 kusů, no a naše desítky v počtu 10 kusů. Či-li celkem 46 off roadů, řekl bych slušná účast.

Ne? půjdu okomentovat 1:10, zastavím se u našeho Fanyho s buggy 1:8IC. Man?elka mu dělala mechanika. Ten jel vcelku dobře rozjí?ďky a jak sám říkal, 9 kol najel poprvé a po rozjí?ďkách měl vyjeto sedmé místo!! Ve dvacetiminutovém semifinále mu odešla spojka, či-li na něho zůstalo finále B a tam s „chrobavým“ předním kolem ujezdil 2.místo, celkově obsadil 14.místo! Stát se mů?e ledacos, dnes mu chybělo trochu štěstíčka.

Ještě se na chvíli zastavím a sdělím vám, co jsem přes zimu vymyslel.

Hana měla buggynu dva závody starou, zde to bylo vyřešené, ale co já? Celkem odjeto devět závodů a to u? by chtělo něco nového. Přemýšlím co nového. Yokomo? Castera nebo co? Ještě počkat? Dokonce jsem měl doma nového Castera s výraznou slevou. Vrátil jsem ho. To co bych musel do něho nebo do Yokoma neinvestovat, by se mi neoplatilo. Přemýšlím dál… J.Hudý na Mibosportu jede Yokomo, testuje ho nebo si jen krátí dlouhou chvíli? Pokud přijde s novým autem, bude to drahé. Přemýšlím dál. Mám koupit Ciber 10, Brama, Strada a podobné tomu? Není jednodušší vrátit se k LRPéčku? Znám ho u? rok, máme vychytané muchy, máme jednu buggynu na ND, ve Skřipově jsou u pořadatele taky ND. Dnes mohu říci, ?e i reklamace jdou vyřídit celkem snadno a rychle. Navíc on road hobíky jezdíme od LRP a celkem úspěšně, ty se nám „nesypou“. My dva šedesátníci i kdybychom si nechali pozlatit jakékoliv auto, lepší nebudeme. Tak?e se vracím do LRP za cca 2300 Kč. Taková je cena na Hobbyracingu (Skřipov). Mám z loňska ověřeno i to, ?e to jede na 9,5t střídu motor. Kdybych si pořídit Castera, mám za něho 3 LRPéčka a to rozhodlo.

Jakmile jsem ho obdr?el, přišla na řadu obvyklá procedura, kdy jsem celou buggynu rozdělal a zkontrolovat. Nebylo tam nic závadného.

Musím ještě podotknout, ?e jsme s buggynami na jaro vůbec netrénovali. Navíc mi v Polné odešla vysílačka, tak jsem se rozhodoval co koupit. Tu samou, nebo lepší? Myslím tím DX3R-Pro nebo Carsona-Pro, toho co má Hana? K tomu bych musel přikoupit ještě minimálně dva přijímače, tak?e cena 2300 a mo?ná jeden přijímač ještě navíc. Kdy? jsem se probíral nabídkou u Reicharda (tam je v nabídce Carson), tak jsem zabrousil do nabídky Spekter a ejhle, zaujalo mne Spektrum DX3C za 2600 i s přijímačem SR300. Po prostudování toho, co to všechno umí, jsem mrknul na hobbyracing a cena 2408 Kč. Či-li jsem ji tam objednal a souprava byla za tři dny doma. Doma jsem si jenom označil a popsal paměti, na které mám auta. Výhodou bylo i to, ?e jsem nemusel dokupovat přijímače. Vysílačka se nastavuje přesně tak, jak ta stará co mi odešla a má v podstatě i ty samé funkce!

No a teď mů?eme jít na desítky. První věc, kterou musím zmínit je, ?e Hana tímto závodem ve Skřipově otevřela druhý rok svého účinkování v závodech RC aut. Kdo by to řekl, ?e ji to bude bavit? A proč by taky ne?

Ráno jsem nastavil tlumiče na obou buggynách. U mne jsem ubral na brzdě v neutrálu, tak?e to skoro nebrzdilo (cca 20%) a dal jsem ještě 15% exponenciály za řízení. Hana měla auto na vysílačku nastavené z loňska. To ?e jsem s buggynami netrénovali, bylo asi dobře. Jak říkám, nejlepší trénink je vlastní závod. Vymínili jsme si trénink po rozpravě na 10 minut. Bylo to dobré z důvodu, ?e jsme si zvykali na zkrácenou tra? (na lavici jsme se vracečkou 180°točili nazpět, nejeli jsme dvě zadní roviny).

První runda byla jaksi seznamovací, ale všichni jeli naplno. Já dojel šestý s osmi koly, Hana devátá, kol 6. Druhá runda já 8 kol, Hana 7! za 5 minut jízdy. Na 3.rundu změkčuji na obou buggynách  tlumiče. Dávám 9 kol a tím 4.místo do finálovek, Hana 7 kol a celkově deváté místo do finálovek. No konečně, finálovky nejede z posledního místa!!

Průměry na kolo: Michal Jindra TQ 34 vteřin, já 37-40 na kolo, Hana 45-47 na kolo. Tyto její časy oproti mým přičítám jen tomu, ?e jsme před Skřipovem netrénovali. Kdy? Hana trénovala u baráku, měla vloni špatné návyky. Nejlepší trénink je samotný závod. Asi se opakuji, ale je to myslím k věci!

Pojďme na finále. Jelo se 3 x na7 minut a dvě nejlepší se sčítaly na pořadí.

1.finálovka:

1.Mader 12 kol, průměr 37.665

4.Fanán  11 kol, průměr 40.959

6.Hana     9 kol, průměr 51.263

2.finálovka:

1.Jindra  12 kol, průměr 37.544

3.Fanán  11 kol, průměr 40.680

6.Hana     8 kol, průměr 54.296

3.finálovka

1.Mader 12 kol, průměr 36.483

4.Fanán  10 kol, průměr 42.037

7.Hana     9 kol, průměr 51.999

Celkové pořadí: 1.místo Jakub Mader,

                          5.místo Fanán

                          7.místo Hana!!!

Překvapilo vás umístění Hany? Mne tedy jo!! Myslím si, ?e to bylo i tím, ?e v zimě jela on- roady 1:18 ZVK v Pozděchově – 6 závodů a desítky v Holešově – 5 závodů, volné mistrovství 1:18 v Polné. A vo, vo-vo tom to právě je.

 

                                                                       Ahoj Fanán