RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

5.1.2013 Karlovice 1:18

 

5.1.2013 Karlovice u Zlína 3.závod 1:18

Report a to celkem podrobný u? napsal Karel Martinec, tak?e já nebudu zabývat hlavně kategorií 4wd a to jenom tou druhou, pomalejší půlkou závodního pole.

8.místo Radek Solanský, 9.místo náš Fany, 10.místo Vladimír Vomlel.

Radek Solanský neztratil po delší pauze nezávodění nic ze svého umění. Zato náš Fany jel tuto stock kategorii snad asi po pěti létech. Podvozek půjčený od Hany Stodolové. Motor Mig 280 sporting a regulátor Jeti JES 006!!! Tyto regulátory nám  vyráběl pan Tinka z Kopřivnice, kdy?jsme začínali s amatérsky vyráběnými ECCO podvozky více ne? před 10 lety.

Byl jsem tomu celkem rád, ?e povozek jede, abych věděl, kam a? sahají výkonnostní mo?nosti. Je vám snad jasné, ?e v tom autě nezůstalo nic původního kromě serva HS81m přijímače Carson Pro a ji? zmíněného Comba a taky baterie. Měnilo se spodní a horní sklolaminátové chassis za uhlíkové, jinak dílce prapůvodní ze stařičké M18. Tento podvozek máme ji? asi sedmou sezónu. Myslím si, ?e ta výměna za uhlík nijak výsledku či výkonu nepomohla, ale ani neuškodila. Navíc Fany jel zcela jinou vysílačku, ne? na kterou je zvyklý. Myslím, ?e mu to nijak nevadilo, ?e si na ni „zvyknul“. Dokonce se za tyto dva propadl z „béčka“ Vláďa Vomlel na desáté místo.

Na příští závod vyměníme motor Sporting za Racing. Přeci jenom cca 1500-2000ot/min bude asi znát v tomto podvozku!

A teď přijde to hlavní. Další závodníci!

Richard Hladký z Břeclavi, Matyáš Bla?ek RCEJ Zlín, Matěj Malík RCEJ Zlín, já Fanán z Vizovic, Jan Hrnčíř Břeclav a nesmím zapomenout na nováčka Michala Malíka. Ten sice skončil poslední, ale čas uká?e, jak se bude „drát vzhůru“ startovním polem.

Pojďme k naší pětce. Richard Hladký, ten má zázemí u Paráků, či-li ten se mů?e jen a jen zrychlovat. Matyáš a Matěj, ti nedostali nic ode mne zadarmo. Opravdu si tyto pozice vybojovali. Za mnou pan Hrnčíř – ten jel dneska skvěle a v jeho věku? Zde není co dodat. V této skupině vládne ta správná rivalita.

Ještě „zkritizuji“ postavenou tra?. Nemohl jsem si na ni zvyknout. Byla úzká a snad i zbytečně na rovinách vyvedená do „protahováků“. Vcelku se na ni dalo časem zvyknut, neb je?děním se mantinely „vybouchaly“ a tu tra? si modely samy  upravily. Poslední dvě finálovky se u? dalo jezdit. Zde je potřeba, aby si pořadatel této skutečnosti všimnul a tra? stavil o cosi širší a zatáčky taky širší.

Další a ji? Karlem zmiňovaná věc, byli nasazovači. Vesty byly, označení postů ale ne. Stačí jenom označit tyto posty čísly. Pak nebude pro „časomíru“ problém nasazovače hledat. Samozřejmě pokud natahovači nebudou na svých místech, nemů?e být jízda odstartována. Jistě všichni pochopí, ?e tato nedochvilnost jednom natahuje celý závod. Další z mo?nosti jak si „postihnout“ na nasazovačích je ta, ?e po jízdě se dají auta na parapet k TK i s vysílačkami. Myslím, ?e to neovlivní ani nabíjení baterií. Toho času je dost, abyste je dobili, na ka?dém postě pro nasazovače by měla být ?idle pro odlo?ení reflexní vesty.

Ještě se omlouvám všem ve čtvrté finálovce C skupiny, ?e jsem nenasazoval (doplatil na tonáš Fany), ale prostě mi to úplně vypadlo z hlavy, prostě jsem to „zasklil“.

Tak?e to je vše. Další závody 12.1. Holešov, 19.1., 26.1. Pozděchov a pak ještě jedny Karlovice.