RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

42. HIT

17.1.2009
Téměř po dvou měsících je tady dal?í HIT v ?elechovicích. Ji? 42. Ráno v sedm se i s na?ím Fanánkem soukáme do dodávky a upalujeme do místa dění. Po pravdě řečeno, u? mě na tu desítku svědily ruce! Dle přihlá?ek na zlínských stránkách bylo vidět, ?e se dvoukolky rozrůstají a to o přihlá?eného Jirku Hrabce z Havířova a Pé?u Sekulu ze Zlína. Celkem sedm závodníků. Ti dva nejsou ?ádné béčka, tak jsem přemý?lel nad mou strategií. Jeliko? máme v?ichni stejné podvozky (F103GT) a maximálně 17-ti závitové motory ? nevymyslel jsem nic! Akorát ?e musím jet poka?dé naplno a s plným soustředěním ? hlavně nebourat. Postavíme si s Fanym depo a jdeme trénovat. Po pěti minutách mi přestává jet auto. Přemý?lím, čím to mů?e být ? snad baterka, proto je dávám nabíjet. Dostávám do nich 3.300. A je?tě mi netočilo auto. Dávám tedy maximum 150% výchylek, ale nic moc. Přestavuji je?tě spojovačky na ?saveru?, ale trénink u? není. Chystá se rozprava (9.15 hod.).
Tra? je pěkná, poloviční rovinka, ale přesto byla dlouhá. Devět skupin závodníků dalo tu?it, ?e dnes to bude dlouhý maratón. My s dvoukolkami jedeme v ?esté skupině. Jede se celkem ?est ?estiminutových finálovek, čtyři nejlep?í se počítají. Hodnotí se to na pořadí. Tak?e od začátku se musí jet naplno! A to v?ichni. Svou náv?těvou nás poctil i Igor Vlahovič, aby zase jednou napsal svůj report ze ?elechovic. Samozřejmě, ?e se taky zúčastnil závodu v 1:18 a světe div se, on ten závod vyhrál a ujezdil skalp Karla Kratochvíla. Tady jel i ná? Fany a skončil předposlední. Jezdil v průměru 18 kol a to je na pětičlánek a 300 motor přeci jen málo. Bylo vidět, ?e kdy? v poslední rundě najel 21 kol, mohl by být někdy v první půlce, pokud by to nají?děl stabilně. On malý Martin Kratochvíl jel stejný systém jako Fany (5čl/300motor) a byl v popředí.
Vra?me se ke dvoukolkám či zadokolkám, jak se jim říká. Do první rundy jedu vzadu gumy LRP20, vpředu HPI. Oboje gumy ma?u. Dávám 18 kol, a zatáčení se trochu zlep?ilo, ale ne moc.Do druhé rundy proto dávám na předky OFF 27, nema?u je. Zdají se mi dost mastné. Při druhé rundě se zdá, ?e auto točí o cosi lépe nebo znatelně lépe. Zhruba 1,5 minuty před koncem mi auto netáhne, ale dojí?dím tuto rundu a zlep?uji dojezdový čas o 12 vteřin. To ?e auto mi přestalo jet, způsobil povolený el. motor. Po těchto dvou rundách nám počítač udělal přeskupení. Pořadí na ro?tu pro dal?í dvě rundy je následující: 1.?talmach, 2.Hrabec, 3.Sekula, 4.Jaremejko, 5. já, 6.Jano?, sedmý Ondra Macháček. Na třetí rundu ma?u zadky i předky ? komplet. Upravuji navíc rozbíhavost předků na jen minimální rozbíhavost, spí?e nulovou. A to se mi vyplatilo. Ve třetí jízdě nají?dím 20 kol! Pro tentokráte se mi auto řídilo velice fajn, proto řízení nechávám být tak, jak je. Tento výkon byl znát i při nabíjení. Do baterek dodávám náboj o kapacitě 1953 mAh. A jdu na čtvrtou jízdu odhodlaný, ?e se zlep?ím. A to se i stalo. 20 kol a čas 6,00,525, či-li pouhé ½ vteřiny a bylo kolo navíc! Po čtyřech jízdách počítač hlásí pořadí na ro?tu: 1.?talmach, 2.-Hrabec, 3. Jano?, já čtvrtý, za mnou Sekula, Jaremejko a Ondra.
Tady jsem se rozhodl, ?e to čtvrté místo uhájím stůj co stůj! A pátou jízdu dávám na pastorku o zub víc, či-li 16. Finálovka je odstartována. Nestačím ani sledovat, kde je ?Seki? a Jaremej? a upaluji co to dá, jen a jen se soustředím na svoje auto a tra?. Tato rozjí?ďka byla u nás v?ech taková ?bojovná?, hodně se ze začátku bouralo. Poprvé jsem se nezlep?il 20 kol, čas 6,04 byl ale dobrý. Ba co víc, dojel jsem druhý, nedojel toti? ?umachr a můj soupeř přede mnou Zdeňa Jano?. Do ?esté finálovky nechávám převody, ma?u gumy a jde se na věc. Tato finálovka byla snad nejrychlej?í a co se jízdy týká, asi nejčistěj?í ze v?ech. Světe div se, já nají?dím 21 kol v čase 6,04 a do cíle přijí?dím a? čtvrtý. Maximální počet kol nají?dí ?umachr a Jura Hrabec 22-23, či-li mám co dělat, abych se jim přiblí?il, ale myslím si, ?e moje hranice výkonů se dá je?tě posouvat. 3, 4, 5 finálovku s námi jezdila taky jedna dvanáctina a ?umachrova druhá dvoukolka, kterou zkou?el Petr Soukup. A u? i tam je asi rozhodnuto! Petr bude asi dal?í přírustek do ?zadohrabů? a snad i konečně Karel Neudek, který se myslím zbytečně trápí ve ?tocích.
Zůstaváme na vyhlá?ení výsledků, i kdy? si myslím, ?e jsem to čtvrté místo s přehledem uhájil. Ba co víc, já jsem dneska dokonce na bedně. O jeden bodík v pořadí jsem pojezdil Zdenka Jano?e ? díky páté finálovce, kterou on nedojel.To třetí místo jsem opravdu ujezdil. Dnes to byla bitva o ka?dý centimetr na trati!
Pro úplnost uvádím je?tě průbě?né pořadí po třech závodech i s tím, ?e je odpočítaný zatím nejhor?í závod, Zd.Jano? má odjety celkem dva závody, ostatní mají tři:
1.?talmach 40 bodů, 2. Jaremejko 37, 3.místo Jano? 36, 4.místo Stodola 36, pátý Macháček 31 bodů. Sekula, Hrabec, Čevela mají zatím 1 závod. To ?e tato ?bitva? bude pokračovat, je více ne? jasné!!
Za zmínku je?tě stojí i to, ?e se na závody přijel podívat i Tonda Hráček se svými osmi mladými závodníky (1:18). Ti si dokonce vyzkou?eli několikrát jízdu po trati. Doufám, ?e se někdo z nich objeví u nás v Pozděchově. Dal?í potě?itelná věc je i ta, ?e sem dojeli i rodiče těchto dětí a viděli jak to na závodech vypadá. Zajímali se o techniku, tuning a v?e, co patří k závodům!
Závody při tomto počtu přihlá?ených závodníků skončily i s vyhlá?ením výsledků v půl osmé, co? se dá pochopit, ale táhlo se to!

Tak ahoj na 43. HITU opět v ?elechovicích.
Fanán