RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

15.2.14 Přáslavice-buggy

 

15.2.2014 buggy Přáslavice

Cesta nám uběhla v poklidu díky slabému provozu. Za  70 minut jsme na místě. Je zde jedna zvláštnost. Pro začátek si musíte najít „svůj“ označený stůl! My u? podruhé ho máme na druhém konci sálu. Vidíme na dráhu a máme vcelku dost velké depo i za sebou.

Pojďme ale na to, co jsem to vlastně vymyslel, s čím já pojedu. Tak tedy.

U? v Bílovci jsem se rozhodl, ?e se dál s dvoukolkou trápit nebudu. Přemýšlel jsem nad 4 wd autobusem. A to v eRkovém vydání, s tím, ?e tuning hned dokoupím. Jsou to dvě plus dvě „alu“ přepá?ky,,,, co dr?í ramena za cca 2500 Kč a autobus stojí 5500. Navíc bych musel koupit „sadle-packy“ (1500) a jedny gumy s vlo?kami cca 1000 Kč. Dohromady 10500. Jen?e k tomu ještě „Combo“ za nějakých cca 5500. Ty prachy bych obětoval, jen?e nad ránem (ze soboty na neděli) mne „nápad klepl za ucho“. Vyměnil jsem  moje Peérko za Durango 4wd. Rozdíl mezi  2wd a 4wd jsem doplatil. 2500 Kč.

Nakonec jsem jel s man?elčiným Durangem, nebo? bylo komplet a stejně jsem potřeboval vědět, jak jede na koberci. A bylo to pro začátek bez laborování. A jak to bylo celkově? Rozjí?ďky 13, 14, 14 kol, celkově jsem se zlepšoval. Finálovky? Bída. Od samého začátku finálovek problémy. V první  finálovce mi auto jelo jak lemra. Zkouším dotahovat prokluzovou spojku. Moc se to nelepšilo. Před tím, ne? se jela třetí finálovka, zjiš?uji, ?e mám vypadlý – rozpadlý pravý zadní kardan. Třetí finálovku dojí?dím jen tak, jak i tu druhou – na přední náhon! 2 x 13 kol. Celkově končím sedmý z deseti v Céčku. Snad to bude příště lepší, to u? pojedu se svým Durangem.

Pozitivní věc v Přáslavicích: a to bójky, které byly natřené reflexní barvou. Byly opravdu vidět. A aby nebyly jen samé pozitiva, tak zde musím vyčinit pořadateli. Je velice dobré, ?e Jarda Mader nejezdí a dohlí?í na čistotu jízdy jezdců. Ale přeci jenom zůstává u napomínání a na to si zvykli jezdci. Někteří na to hřeší, ?e nedostanou vyšší trest. Co s tím? Nenapomínat a dávat hned od první rozjí?ďky Stop en go! Jezdci si pak rozmyslí nará?et zezadu či z boku – nepočkat a jet dál. Stopka pro ka?dého musí vyřešit tyto nešvary. Stopka jako taková, aby hříšník stál minimálně půl kola. Příště si to rozmyslí.

Další: startovní procedura finálovek– proč se auta staví na pravou stranu roviny? Proč se nestaví středem? Mo?ná by bylo nejlepší postavit auta k levému mantinelu a tím i zpomalit auta. Ve Skřipově tomu tak je a auta jsou na rovině více nahuštěná, cca dva metry za sebou. Minimálně zde dochází v první zatáčce k hromadné kolizi. Mo?ná to chce i větší rozestupy mezi auty.

Pokud jako pořadatel závodů 1:18 mám řešit stí?nosti na nečistotu jízdy, tak toho jezdce před jízdou upozorním, ?e bude jeho jízda pod mojí kontrolou a bude opravdu sledována čistota jeho jízdy. Věřte mi, ?e to na tyto jezdce platí, dají si říci.

Myslím si, ?e ka?dý, kdo přijede na závody, si přijede zajezdit, u?ít si závodů (které si zaplatí a utratí peníze za dopravu) a ne, aby ze závodů odjí?děl naštvaný. Zde mají pořadatelé co dohánět. A? jsou to Přáslavice nebo Bílovec!

Fanán