RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

9.-10.8.14 Skřipov Internat.Race

 

9. -10.8.2014 skřipovský oddechový dvouden

Sobotní prezentace napočítala 58 přihlášených závodníků.

1:8 IC buggy         12

1:8 E buggy             6

Montertruchk 1:8  12

Short course 1:10  11

Buggy 1:10 E        17

1/3 závodníků byly předškoláci a ?áci do 15 let. Na dvoudenní závod velice slušná účast – nejen jezdci přijeli, ale i rodinní příslušníci – děti a man?elky. Spaní ve stanech, karavanech, autech.

V sobotu se jelo pět kvalifikací, tra? se musela z důvodu prašnosti i kropit. A pak měly následovat dovednostní soutě?e. A jak bývá zvykem, večer grilování masa, promítání videí z dřívějších závodů, zkrátka volná zábava.

Ale počasí bylo proti! Jen co jsme odjeli pátou kvalifikaci, začalo silně pršet a pršelo skoro tři hodiny.

Pořadatel měl připravený večerní program, ale dovednostní závody vzaly za své. A to bylo přichystáno mnoho novinek. Dozvíte se později. Ani opékání špekáčků v dešti nad otevřeným ohněm se nekonalo. Novinkou bylo pečení masa v ukrajinském hrnci a maso bylo hotové za 20 minut. Bylo dobré! Další změna – jízda na trena?éru Formule 1. Zde se vystřídalo mnoho účastníků. Ten, kdo bude mít nejlepší čas, bude vítězem. A vyhrál mladý Radim Hruška! A odměna? Sponzor Jirka Kubánek tomuto vítězi věnoval simulátor.

Po deváté hodině bylo po dešti, dráha promočená, ale neuplavala! Volná zábava pokračovala i po půlnoci.

Nedělní program? Jeliko? dráha byla promočená, tak se čekalo, a? oschne. V 10 hodin se sypalo pilinami. Šestá kvalifikace byla zrušena, dnes se jely jen finálovky. Jen co se odjely finálovky, tak se začalo s dovednostmi.

  1. závod se spalovacími buggynami spočíval v tomto: jezdec si musel našroubovat na buggynu všechny čtyři kola, pak ji musel nastartovat, předat mechanikovi a jezdec musel utíkat na empir, mechanik mu dal auto na start. Povinností závodníka bylo projet jedno kolo přes smyčku. Před odstartováním bylo dohodnuto, ?e po odjetí závodu se bude kontrolovat dota?ení matic na kolech. Pokud nebude jediná matka dota?ená, následuje diskvalifikace! Vítěz Ernest Tamáš, druhý Jirka Kubánek, třetí Jarda Valder. Po dojetí následovala kontrola dota?ených matek prsty. A ejhle, u Jirky Kubánka nebyla dota?ená matka na předním kole. Následovala jasná diskvalifikace. Tak?e konečné pořadí Tamáš, Valder, Matysík. Všichni se u toho nasmáli, neb J. Kubánek po diskvalifikaci ještě všem znovu překontroloval dota?ení matek.
  2. závod byl pro závodníky monstertrucků 1:8 E a „vypůjčené mechaniky“. Účastníci jeli na 3 minuty. Po odjetí alespoň jednoho kola monstr zajede do depa na výměnu gum – zadní gumy se našroubují na přední nápravu a přední na zadek. MT musí ve třech minutách objet ještě alespoň jedno kolo. První jezdec Martínek, mechanik V. Kubánek, druhý Valouch a Tamáš, třetí Tonda Vetchý syn a otec
  3.  závod byl závod naslepo. Spočíval v tom, ?e jeden z dvojice stál s vysílačkou zády k trati a druhý ho navigoval. Zde byly dvě skupiny, nebo? jely desítky, osmičky elektry a autobusy. První skupina vítězí dvojice Kubala Dominik a Chládek, druhý Hybler Tony otec a syn Jakub, třetí otec a syn Celárkovi. Druhá skupina – zvítězila dvojice Pudich + Malták,  druhá Tonda a Mirka Hyblerovi, třetí Červenka a Tamáš
  4. závod – jako poslední se jel závod ?en, které nikdy nejely v závodě. Jelo se na dvě kola. V letošním závodě byl rekordní počet účastnic. Nakonec po velkém boji a fandění mu?ských závodníků zvítězila Alena, druhá Mirka, třetí Míša.

To byl závodní víkend ve Skřipově.

Na závěr: pořadatel připravil závod opět na vysoké úrovni. Pivo pro závodníky bylo po oba dva dny zdarma, pro děti kofola takté? zadara. Trampolína jako vloni, byla v jednom kuse obsazená. Sprcha i s teplou vodou byla rovně?. Jídlo v bufíku opět dobrý standart. Kdo „váhal“ s účastí na tomto dvoudenním závodě, tak opravdu „zaváhal“! Věřím, ?e ka?dý ze zúčastněných odjí?děl domů spokojený jako obvykle. Prodej náhradních dílů mnoha značek přímo na závodišti!

Dnes tu nevypisuji pořadí závodníků v kategoriích. To si najdete na skřipovských stránkách, ale naše pořadí?

Fany v 1:8 buggy IC – pro závadu nedojel – skončil dvanáctý ze 12. V buggynách 4WD 1:10E Fany páté místo, Fanán šestý, a Hana patnáctá je sedmnácti.

Další závod se jede 6. září, tak ahoj ve Skřipově.