RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

10.1.2015 Rychvald buggy

 

10.1.2015 třetí závod ze seriálu v Rychvaldě

U? přihlášky dávaly tušit, ?e nás bude hodně, prezentace ukázala, ?e mám pravdu. Celkový počet 79  modelů! I přesto pořadatel udělal opět skupiny maximálně po osmi a pokud bylo mo?no, tak ty slabší skupiny C a D jely v menším počtu, co? se ukázalo velmi prozíravé. Tady toti? „taky rádoby mladí závodníci“ u? mají 2 kola a vy je předjedete, no a oni s vámi závodí jak o dušu a ve většině případů se sna?í ka?dého smést. Tento nešvar by se měl trestat daleko přísněji.

Pojďme závodit. Já i Fany jsme se přihlásili ka?dý do dvou kategorií.

Začnu u mne: SCT 2WD (autobusy), tam nás jelo celkem 7. Skončil jsem šestý! Co bylo příčinou? Minule jsem měl problémy se spojovačkami na  řízení. Před závodem jsem vyměnil  plastové kloubky. A hned v první rozjí?ďce dostanu ránu a spojovačka mi vylítla komplet celá. Jsem z toho špatný, jdu to řešit za Alešem Bidovským st. Ten ale nic podstatného neobjevil. Do konce závodu to bylo v pořádku. Odstupem času nad tím mým umístěním přemýšlím, proč a? šestý a zjiš?uji, ?e jsem neřešil vůbec nastavení – setup!Auto mi šlo hodně za předními koly. S tím musím na příštím závodě něco udělat. Hodně jsem se zaměřil na malou čtrnáctkovou buggynu. Tam jsem chtěl „udělat“ výsledek.

Moje nevýhoda je toti? v tom,  ?e jedu pomalu v rozjí?ďkách a tím spadnu do těch ni?ších skupin. Dnes to bylo poslední – Céčko. Všechno jsem si vynahradil a? v posledních dvou finálovkách. Ve druhé druhý, ve třetí dokonce první!! Velice dobře jsme si ve skupině  zazávodili se Zdeňkem Janošem. Já jsem se toti? rozhodl, ?e budu jezdit hobíka (uhlíkový motor a NiMh 7,2V baterii). Přeci jenom ten střídák je na mne rychlý. Uhlíkový motor je tak akorát na moje ruce. Zajímavá byla účast v Mini 23! A tím tři skupiny. Jeli jsme i mezinárodně. Bylo hodně závodníků z Polska.

A náš Fany? Ve čtrnáctkách druhé místo! Jel se svojí vysílačkou (Futaba, LiPo baterie 7,4V). Výkon na plynu sta?ený na 80 %. Tady se mu opravdu zadařilo. Jel s buggynou asi slu?ebně nejstarší, co máme doma a mo?ná, ?e i slu?ebně nejstarší v závodním poli. Kdy? mi ji po závodě vracel, všímám si, ?e v zadních gumách nejsou vůbec molitany, jsou úplně „vymlácené“. Je to mo?ná účel výrobce jezdit bez molitanů, proto?e ve předních ještě jsou a ty přední gumy myslím trpí více ne? zadní!

Fany jel taky buggy 4WD 1:10 a tam skončil celkově šestnáctý ze 34 účastníků. Co bylo příčinou nevím. Toto umístění jsem vysledoval v neděli po poledni v oficiální výsl.listině, která u? byla na stránkách rcteamrychvald.

Pár postřehů: ráno nám celou cestu do Rychvaldu pršelo. Závod byl bez prodlevy, celkem rychle odsejpal, dokonce i nasazovači byli v?dy na svých postech. Cestou domů u? nepršelo, domů jsme přijeli ve  21.45 hod. Sice trochu pozdě, ale to byla „daň“ za mnoho skupin, by? i po osmi modelech. Ta propustnost tratě je asi tak těch 8 ks ideální. Závod se opravdu vydařil, dávám palec nahoru!

P.S. Ještě se vrátím z Rychvaldu k závodům v Pozděchově. Nešvary na závodech a to nejen v Pozděchově – nará?ení zezadu, z boku, vytláčení ze stopy, zkrácení tratě i nedání přednosti auto dojí?dějícího vás o kolo a podobně, se bude trestat a to velmi přísně!

1. nará?ení zezadu či z boku a nebo vytláčení z trati – okam?itě mínus 1 kolo

2. ka?dý, kdo je dojí?děn nebo předjí?děn, musí v co nejkratší době uvolnit tra? rychlejšímu, nestane-li se tak – mínus 1 kolo

3. ten, kdo si zkrátí tra? a někdy „za bukem čeká“, tak ten počká, a? ho dojede auto, co jelo za ním, nechá se předjet cca o 2 metry a pak mů?e teprve pokračovat v jízdě. Ty 2 metry rozestupu jsou tam jenom kvůli tomu, aby auto, které dostalo přednost, aby v první zatáčce z boku nevybouralo to auto za ním. Nedodr?ení nechat se předjet a nedodr?ení bezpečné vzdálenosti (2 metry) se trestá – mínus 1 kolo

To mínus 1 kolo je nekompromisní, nebo? veškeré napomínání k ničemu nevedlo a dokonce někteří závodníci se tomu co udělali, velice smáli, jak to „pěkně udělali“.

4. Trest mínus 1 kolo je neměnné a nenapadnutelné, bylo-li přidělení.

V první várce buggyn byly pouze černé karosérie, tak?e pokud pojedou dvě takto barevně vyvedené karosérie, dostanou od pořadatele na ka?dý bok barevný terčík o průměru cca 3 cm nebo barevný rozlišovací prou?ek po celé délce spodku karosérie. Takto označené buggyny budou všechny v posledních dvou, třech skupinách profi podvozků, či-li střídavé motory. Kdo s rozlišovacím prou?kem nesouhlasí, nech? si pořídí novou barevně odlišenou kastli. V prvním třech či čtyřech skupinách se nará?ení neděje. Jezdí tam vyje?dění a vyspělí závodníci.

Od podzimu (sezóna 2015-2016) rozdělíme v kategorii „profi“ na buggy a na SCT, kde budou ještě spadat monster trucky a desert trucky, popř. rallye vrc auta. Při závodech tyto pojedou asi dohromady, ale ve výsledcích budou hodnoceny zvláš?.

Kategorie hobby – mno?í se nám úspěšně „hobíci“ (st.sm.motor + NiMh 7,2V baterie), co? je jenom dobře. Ale tyto off roady jsou o cosi pomalejší, tak?e pojedou spolu ve skupině a od příští sezóny budou takté? hodnoceny zvláš?.

Pro hobíky jsou vyčleněni Jakub Hybler, David z Nivnice, Markéta a Richard Pospíšilovi, Hana a Fanán všichniVizovice a jednoho hobíka na půjčování či-li 7 hobíků. Vy, kteří máte taky hobíka a zapomněl jsem na vás, tak do přihlášky v sekci „kategorie“ napište „hobík“.

24.1. bude v pozděchovské tělocvičně volný trénink pro buggy 1:14. Vlezné jako obvykle 100 Kč. Začátek v 9 hodin, konec v cca 14 hodin.

 

HaFF (Hana a Fanáni)