RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

6.6.2015 druhý Skřipov - buggy

6.6.2015 druhý závod off roadů ve Skřipově

Přihlásilo se 64 závodníků a taky nás tolik závodilo.

Byl jsem zvědavý, v kolik hodin skončíme. Minule jelo 9 skupin a byli jsme doma ve 21.30 (a to jsme nečekali na vyhlášení výsledků), teď jsme byli doma v 19.45, jen?e skupin bylo jen 6. V kategoriích, kde nás bylo cca 12, jsme jeli jako jedna skupina, či-li:

autobusy 1:10, buggy 1:10, buggy 1:8E a monstry 1:8, IC buggy 1:8 jely dvě skupiny, tak?e celkem 6 skupin. Mně se to celkem nelíbilo, ?e jedou silní se slabšími, ale vcelku to nakonec šlo. Snad budeme bývat o něco dříve doma, tedy za světla.

Trošičku se to pozdr?elo tím, ?e se čekalo na B 1:8E na nabití baterií a taky se kropila několikrát tra? a to bylo dobré. Za časomírou seděl jako posledně Ví?a Kubánek a měl vcelku přehled. Náhradní díly prodával Ernest Tamáš a bufík měla na starosti Míša Kubánková. Tak?e i ve třech se to dá zvládnout, takovéto velké závody. Celý den bylo velké vedro (dle předpovědi).

A jak jsme dopadli? Petr Rodina v SCT 1:10E druhý, v buggynách 1:10 třetí. Já pátý a Hana desátá ze dvanácti. Náš Fany tentokráte nejel, byl na dovolené.

Zmíním se, jaké značky se zde jedou podle kategorií:

1.spalovací buggy 1:8IC – Agama 5, Losi 4, XRAY 7, Mugen, Asso a LRP půo jednom

2. elektro buggy 1:8: Serpent 3, XRAY 2, Mugen 2, Agama a Asso ůpo jednom

3. elektry 1:8 všechno Traxxass – 14 kusů – přvá?ně Revo, a máulo Jato

4. elektro 4WD 1:10: Durango 6, Precirotate 3, Schumacher 2, Caster SK 10 2, Aso + LRP půo jednom a dva podvozky No name

5. SCT 4WD + 2WD: Asso 5, HPI 2, Durango 3, Losi 1, Turnigy 1 a 1x no name

Toto jsou značky, které jezdí ve Skřipově a na všechny je zastoupení na ND, co? je výborné.

A aby to reportování bylo kompleet, budu popisovat, co se nám událo na našich buggynách, tedy na Durangách nás obou. Musím říci, ?e jsem výběr značky zva?oval hodně dlouho. Hlavně dostupnost ND na závodech. To, ?e jsem se zmýlil nákupem Erka (410R) pro man?elku, jsem popisoval vloni.

Moje Durango a jak jsem k němu přišel, je popsáno takté?. Ona toti? není značka jako značka, ale ka?dá značka má „svoje mouchy“. U Duranga jsou to spojovačky na přední nápravě. Jak příklony, tak i rozbíhavost na řízení. Časem začnou vypadávat při skocích či nějakém nárazu. Dostal jsem informaci, ?e je dobré ne nahradit komplet a to od firmy Schumacher nebo do Xraye. Man?elce jsem koupil Šumachra, já jsem si pořídil spojovačky od Xraye. Pořizovací cena cca 1500 a 1700 za sadu na předek auta. U Duranga, aby ušetřili na váze, vyrobili kovové spojovačky (pravý + levý závit) kratší a měli delší plastové kloubky a ty se jak v závitu, tak v díře pro kuličku vymačkávaly. Man?elce jsem spojovačky měnil u? vloni, dva závody před koncem sezóny. U mého auta jsem je měnil těsně před letošním prvním závodem. Investovaných peněz nelituji neb bude klid. Prý ty spojovačky vydr?í sezónu a pak se vymění jen plastové kloubky.

14 dní pře sezónou byl ve Skřipově warm up a náš Fany tam nemohl chybět, neb potřeboval zaběhnout či spíš zajet nový motor zn. Ultimate (made in Espaňa). Jela s ním man?elka a já zůstal doma se psem a naší babi 94 let. Po příjezdu domů mi Fany hlásí, ?e to odnesla jedna zadní těhlice, tu jim poskytl Petr Rodina a další zlomená věc – dr?ák křídla. Je jasné, ?e bez dr?áku křídla se jezdit nedá, tak prostě skončila a po zbytek odpoledne mechanikovala mladému. Ty díly se objednaly a stály cca 1000 Kč. Jen musím říci, ?e dr?ák křídla je i jako bočnice diferáku a je to ta hlavní věc na zadku. Vyměnil jsem oboje a také obě těhlice.

Co bylo na prvním závodě? Těsně před jednou z jízd, se man?elce vyšroubovala matka ze zadního kola. Dali jsme i nový unášecí pin šestihranu a tak mohla jet. Mi se povolil pro změnu motor, či-li jedna finálovka fuč. Šroubky se vyměnily za nové ocelové a doufám, ?e bude klid.

Michalu Jindrovi se něco ulomilo na SCTéčku a nešlo to bez nového ND opravit. Neváhal a přihlásil se do buggyn 1:10 s malou buggynou 1:14. V podstatě to byl čtrnáctkový Desert Truck s novou buggynovou kastlí. Bylo vidět, ?e mezi desítkami jelo něco menšího, ale výkonem se tam auto neztratilo. Michal ujezdil 1. místo v Béčku.

Všimli jste si, ?e v poslední době jsou naše auta a vybavení do nich dra?ší a dra?ší, cca u? o 10 %.

Kdy? přemýšlím, co si pořídím nového, za kolik, vychází mi nejlevněji ta čtrnáctka v RTRku za 6000. ?e by nová kategorie?! Ta čtrnáctka vydr?í určitě hodně, tedy určitě i Skřipov!

Druhý závod – co nás potkalo? Hanu vcelku nic. Za to já. Hned v první finálovce po startu v první zatáčce hromadná kolize. Auto mi nefungovalo, jak by mělo, odstupuji. Letím do depa, zjiš?uji závadu. Přední středový kardan je vypadlý. Vracím ho zpět a vracím se na dráhu 30 vteřin před koncem čas. limitu. Myslím, ?e najedu aspoň kolo, ale ouvej, neujedu ani 50 metrů a upadlo mi zadní pravé kolo. Finálovka končí a já jsem rád, ?e jsem ujel aspoň to jediné kolo, neb bych nedojel ani druhou finálovku. V unášecím šestihranu zadního kola byl „střihlý kolík“! Kdo by to řekl. Oprava chvíli trvala ne? jsem na to přišel. Do druhé finálovky nastupuji s obavami. Jedu opatrně a taky nervózně. Najel jsem 6. místo, ve třetí finálovce nají?dím 5. místo.

To je pro dnešek vše. Za tři týdny opět ve Skřipově na třetím závodě. Co myslíte? U?iji se tento závody, ani? bych něco opravoval?

 

Fanán