RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

GP dvoudenní Skřipov 2016

30. – 31.7.2016 supéééér Grand Prix ve Skřipově

Ka?dým rokem, co skřipovská tra? existuje, se kromě šesti tradičních jednodenních závodů jede i jeden dvoudenní, který se jede mimo body do celkového pořadí. Mo?ná si řeknete, kdy? se to jede bez bodů, ?e to bude mít malou účast závodníků. Opak je pravdou, ten letošní byl i s mezinárodní účastí a to závodníků ze Slovenka. Přihlášeno bylo 85 závodníků, někteří i ve dvou kategoriích. Na start se dostavilo v kat. buggy 1:8 16 závodníků, 1:8E 11 závodníků, MT 19, 1:10 E 20 (z toho 6 lidí s 1:14), SC 2WD 7, SC 4WD 12 závodníků. Bylo vytvořeno 9 skupin. Velice potěšitelné je, ?e zde jezdí noví mladí kluci a stabilně i 4 dámy.

Pro pořadatele GP začíná práce na trati ji? ve čtvrtek, kdy musí vše přichystat. Pro představu: je nachystán altán o rozměrech 10 x 4, dále bazén a to s ohřívanou vodou (jak prozíravé), trampolína pro děti, vedle kotel pro ohřev vody do bazénu, případně uvaření jídla.

Areál se otvírá v pátek v 8 hod. ráno, odpoledne začíná volný trénink, který se mů?e protáhnout a? do nočních hodin neb tra? je dobře osvětlená.

Sobota? Ta vypadá takto: do 9 hod. prezentace, pak rozprava a vlastní rozjí?ďky. Těch je pro ka?dou skupinu pět. Čtyři se jedou v sobotu, pátá v neděli ráno. Tento den závod končí kolem 17 hodiny.

Pak následují dovednostní závody. Na začátku soutě?í je vyhlášeno, ?e nejmladší člen JK cars teamu Kuba Hybler oslavil v týdnu osmé narozeniny, tak obdr?el pohár s osmičkou. Za přání všechny děti dostaly o Kubové maminky zmrzliny.

První soutě? je závod naslepo – spočívá v tom, ?e ten, který řídí auto, je otočený zády k trati a jeho mechanik ho naviguje. Ostatní jsou rozmístěni kolem trati a nasazují a taky povzbuzují svoje týmy. Dovedete si představit, ?e na trati je šestnáct auto naslepo? Tento závod vyhrál Ondra Kulhánek s navigátorem Jardou Valderem;

závod spalováků (jezdec odmontuje kola i kastli z auta, po odstartování této disciplíny jezdec namontuje kola, bě?í na pitlein, mechanik dá kastli, nastartuje auto a jezdec vyjí?dí, kdo první dojede 2 kola vyhrává, po dojezdu se kontroluje, zda-li jsou dobře namontovány kola);

závod MT  – jezdec řídí auto, objede 1 kolo, přijede k mechanikovi, ten přezuje přední kola na zadní a zadní kola na přední nápravu a objede tra?; 

závod mechaniků: objet 1 kolo na trati, nejrychlejší vyhrává; účast 7 

závod ?en: zúčastnilo se 8 ?en, objet 1 kolo na trati; u všech závodů jsou po trati nasazovači;

nejdříve  byly děti  rozděleny do 8 týmů po třech. Dostaly kýble a ka?dý tým měl za časový limit nasbírat co nejvíce kamínků z tratě. Pak se kýble zvá?ily a vyhlásily se výsledky. Všechny děti dostaly sladkou odměnu;

pro letošní rok nová soutě? – pětičlenný štafetový závod dle kategorií, tzn. buggy, monstry, desítky, osmičky elektry, autobusy. Ka?dý tým měl na sobě barevnou vestu pro snadnější orientaci, úkolem bylo co nejdříve po trati kutálet velkou pneumatiku z osobního auta. Ka?dý svůj úsek bě?el dvakrát. Dru?stvo buggyn tento závod vyhrálo;

takováto soutě? byla i pro děti, které tvořily pětičlenný tým s tím rozdílem, ?e kutálely po trati jen malou pneumatiku z buggy 1:8. 

Následoval poslední závod dnešního večera – přetahování lana mezi jezdci spalováků a monster trucků, závod skončil 1:1, tak jako v loňském roce.

Po skončení soutě?ní disciplíny bylo v?dy vyhodnocení (pohár, medaile).

Jen co se odjely tyto dovednostní závody, tak jsme byli pozváni pod střechu altánu, kde proběhla velká tombola. Nejdříve byli ta?eni mechanici a potom závodníci, respektive auta a to všech 85, které tento den jely. Tak?e kdo měl dvě auta, mohl být vylosován i dvakrát. Ka?dý si mohl vybrat co potřeboval, či co se mu líbilo. Všichni se u toho bavili.

A nakonec jsme byli pozváni k ji? zmíněnému kotlu, kde se vařily uzené kolena.

Podávaly se s chlebem, hořčicí. Mňam.

Večer se promítal film A? ?ijí duchové, Na samotě u lesa. Pak se promítalo video z loňského závodu F1 v italské Monze a letošního z Monte Carla. Tyto závody navštívili Fany Stodola a Tomáš Pečeňa. S přítomnými se podělili o svoje zá?itky.

V sobotu nepršelo, ale bylo pod mrakem, v 11 hodin se zatáhlo. Koupání dětí ve studené vodě? I na tuto variantu byl pořadatel připraven. Zatopilo se pod kotlem, ohřívala se voda, pak byl bazén plný děcek, odzkoušeli i dospělí. Všechna čest, jak se s tím pořadatel vypořádal.

V sobotu bylo vyhlášeno, ?e pátou nedělní rozjí?ďku začneme v 8 hodin. Tak se i stalo. Pak následovaly tři finálovky ve všech skupinách kromě buggyn 1:8IC. Ty jely semifinále A a B na 20 minut a prvních pět závodníků z ka?dé skupiny postupovalo do finále. Zbytek, který nepostoupil, jel ještě jednu rundu na 5 minut a první dva postoupili k těm 10, či-li finále se pojede ve 12.

Finálovky nám ubíhaly za pěkného počasí, před jízdou buggy 1:8IC se dokonce i tra? kropila, nebo? se hodně prášilo. Při třetím kole finálovek se obloha zatahuje. Jak jsem dojel třetí finálovku, začíná krápat. Poslední skupina dojí?dí u? za silného deště. Dík nasazovačům.

Prší hodinu, mezitím Ví?a dělá výsledky všech skupin a? na osmičky IC! Po 75 minutách  déš? přestal. Pořadatel vymetá kalu?e z tratě, sypou tam piliny, kde to nestačí, dávají se koberce. Hlavně na konci nejdelší roviny. Po další půl hodině svolává Ví?a 12 finalistů buggyn na empir a domlouvají se, zda pojedou (tra? je připravená). Devět účastníků je pro jízdu, tři ne. Nakonec nastupuje všech dvanáct. Obětavě se k nasazováni přihlásili monstraři. Bude to náročných 30 minut pro auta, jezdce, mechaniky i nasazovače. Ví?a nabádá k opatrnosti a ohleduplnosti, aby nedošlo k úrazu. Světe div se, z 12 aut dojelo po 30 minutách devět. Ka?dá buggyna o něco tě?ší, ale dojely. Všech 12 závodníků sklidilo obdiv za podaný výkon. Velký dík patří i nasazovačům.

Kdy? se tak zamýšlím nad organizací dvoudenního závodu, tak pro pořadatele „palec nahoru“.Většina závodníků do Skřipova přijí?dí  ji? v pátek v poledne, nedivte se, jezdí sem celé rodiny a pěkně si to tu u?ívají.

Bufet jako obvykle velká nabídka tekutin, jídla. Palec nahoru.

Závěrem: nevím, co ještě psát. My do Skřipova jezdíme u? jedenáctý rok a věřte, není snad lepších závodů. Proto jsem si dovolil napsat v úvodu tohoto reportu supéééér GP.

HaF (Hana a Fanán Stodolovi)                                      RC auta Vizovice

Foto je na adrese:   https://www.flickr.com/photos/139889849@N05/albums/72157670831243530