RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

Je 3.sprna

Dnes je pondělí 3.srpna a já jaksi musím dopsat poslední článek ze IV. JKcupu Skřipov nebo jen dopsat své postřehy a nápady.
Ve fotogalerii na skřip.stránkách a thehipish je spousta pěkných fotek ke shlédnutí. Při?lo nám upozornění na novou fotogalerii, kterou nafotil Petr Dočekal (www.fgbike.cz) a tam je mnoho fotek, jak dojí?děly závod monstři po průtr?i. Opravdu to stojí za to se na ně podívat.
V té rozstříknuté kalu?i je osmičkový monster truck!

V týdnu jsem rozebral komplet truggynu, abych jak říkám ?spočítal mrtvé a raněné?. Vyměnil jsem komplet v?ech ?est lo?isek na diferácích, ostatní se zdají být dobré. A do zadních tlumičů jsem dal 25WT olej, či-li je?tě o něco měkčí ? uvidíme. Objednali jsme pár nějakých věcí včetně lo?isek. Fany, aby toho nebylo málo, při posledním závodě je?tě rozlámal zadní dr?ák křídla. Kdy? jsem psal o tom, kolik Fany ztrácel na Martina na kolo, tak jsem se rozhodl, ?e pojedeme 8.-9.8. mezinárodní Skřipov. Bude to generálka na MČR Buggy 1:8, které se pojede 25.8. a my jeliko? to nejezdíme, tak si asi pojedeme zajezdit do Frýdku. Tak?e takový máme program na srpen!
Při čtvrtém závodě bylo zajímavé je?tě porovnání buggyny a truggyny na počet najetých kol. Oba závody vyhrál Tomá? Kubica. S buggynou najel 46 kol za 30 minut 28 dojezdový vteřin a s truggynou najel 44 kol za 30 minut sedm dojezdových vteřin. 19.kolo jel Tom 108 vteřin, asi mu chcípl motor. Tak?e tady to vidím na počet kol ?ul-nul. Spí?e vítězství pro truggy na dojezdový čas!
Čtvrtý závod se jel opačným směrem, či-li novinka. Pro mne příjemná v tom, ?e se v?echno nedalo skákat i kdy??. Ve finále to byla divočina a některé pokusy skákat byly i zdařilé!
Včera (byla neděle) jsem mluvil s Ludvou Kurečkou a mimo jiné při řeči při?lo na přetřes, ?e prodá buggynu LOSI 2,0 či-li leto?ní novinku. Na zbytek sezóny chce novou. Ta stará či leto?ní, jak chcete, není nijak po?kozená. Pokud byste buggynu nebo truggynu chtěli, mů?ete mi dát vědět e-mailem, předám kontakt. Nejlépe by bylo prohlédnout si auto přímo na závodech. Jakmile skončí sezóna, tak budou nabídky na auta určitě za levný peníz. I kdy? modely budou jeté třeba jen rok, budou zcela zajeté a Vám je?tě udělají hodně a hodně radosti. Náhradní díly? O ty se nebojte, ty na závodech jsou v takovém mno?ství, a? byste se divili. Z některých kanálů hodně levné!


Dal?í věcí, o kterou se s Vámi podělím je nový startbox Tunder Tiger (obj.č. 2409). Ten jsem si nechal poslat od Tomá?e Rajduse. V úterý dopoledne jsem ho měl doma celkem i s po?tovným za 1500. Byla to nejschůdněj?í a nejlevněj?í cesta.
Výhodou tohoto start-boxu je, ?e má jeden a to silný motor (Mabuschi 750) a pou?ívá ho mnoho závodníků, určitě ¾. Velice mile mne překvapilo, jak jednodu?e ?la truggyna na něj napasovat. Jen jsem musel vy?roubovat přední kolíky ze středních drá?ek: levý kolík jsem dal co nejvíce vlevo, zadní spou?těcí mechamizmus jsem vy?rouboval (tři horní zapu?těné ?rouby) a tento dílec jsem celý pootočil o 180° a znovu jsem ho při?rouboval zpět. Zadní levý kolíček jsem dal v drá?ce zase co nejvíce vlevo a dotáhl jsem ho. Truggynu jsem na něj polo?il a oba pravé kolíky jsem přimáčkl k pravé straně truggyny a dotáhl je! Truggyna na start-boxu sedí ?jak dětská prdelka na nočníku?. Dal?í operací, zase jednoduchou, bylo seříznutí třecího kotouče v úhlu 30°z přední strany. Ono toti? třecí gumové kolečko je stejně ?iroké jako drá?ka vespod chassis. Tuto operaci jsem udělal a? po elektroinstalaci. Tady jsem volil bývalou gelovou baterii 12V/7,2Ah a gelovku na ?havení 2V/4Ah. Pro obě baterie je tam dost místa.12V baterii jsem vymezil dřevěnýma la?kami. 2V baterii pro ?havení jsem nalepil nad elmotor. Kontakty obou baterií jsem řádně zaizoloval smr??ovacími bu?írkami kvůli zkratu a do zadního čela jsem vyvrtal děrovákem na lexanové kastle čtyři díry o průměru 8 mm pro nabíjecí zďířky (průměr 4 mm). V?echno jsem připájel natvrdo. Bez Tamyia konektorů! Celková doba práce cca 2 hodiny, řekl bych příjemné práce. Startování truggyny je velmi jednoduché a tím i pohodlné a příjemné! Tím samým způsobem se upravuje ten samý start-box (TT2409) i pro buggynu!

Dal?í věcí, která mě tak trochu zaskočila a dá se jí předejít, je páka serva plynu. Do této páky se zespodu vkládají redukce pro patřičné výstupní hřídele serva. Potí? je v tom, ?e páka serva a ka?dá redukce má stejnou díru a problém je, jak tuto redukci dostat z páky ven, kdy? měníte servo za jiné! Rada je tato: do páky musíte zvět?it vnitřní otvor 3,2 na průměr 5 mm. A? díru zhotovíte a opatrně opět děrovákem na lexan budete páku ?roubovat na servo, musíte seshora pou?ít karosářskou podlo?ku průměr 3.
V pondělí 3. sprna se u nás zastavuje na kus řeči kamarád Ruda ?evčík, ten jezdí buggy 1:6. Momentálně pře?el z FG2WD na FG4WD. Jako v?dy se bavíme o závodech, o nastavení podvozků a v?em mo?ném, co se týká na?ich aut. Při této debatě se domlouváme na středu, ?e se na moji truggynu podíváme na zahradě. V akci jsem přednastavil podvozek tak, jak jsme se domluvili: předek minimální rozbíhavost, příklony jak na předku, tak i na zadku nulové, či-li kolmo. Jen zadní sbíhavost zůstala -3°(ty stupně jsou tam dané dílcem, který se mění, tak?e na závodech musím je?tě koupit +2°). Světlá vý?ka předek 36, zadek 38, oboje tlumiče úplně nale?ato, olej předky 25WT, pístky 55, zadky olej 35WT/56. Gumy ? originál LOSI ze základu. Tady bude asi odborník kroutit hlavou nad tímto nastavením, ale nějak se začít musí. Toto je nastavení pro ?pomalou? jízdu.
Ve středu přijel Ruda, vypijeme kávu, ukazuji mu, jak se seřizuje světlá vý?ka podvozku. Je to pro něho tak trochu novinka, ale souhlasí se světlostí 36P/38Z, jen říká, ?e ty tlumiče jsou asi moc nale?ato, ale zatím je necháváme být. Z něčeho vycházet musíme.
Jdeme na zahradu na můj buggy-drom. Nebudu popisovat, co jsme celé dvě hodiny s motorem prováděli, ale to co se říká o Falkonech, ?e po pěti závodech ho mů?ete vyhodit, je asi pravdou!! On toti? byl zcela zadarmo k úplně nové truggyně za 10 litrů, no nevezměte to!
Nakonec jsme motor dali jak? takt do cajku, jel a nechcípal. Budu jezdit vy??í teploty a? okolo 135°C. V tomto teplotním re?imu se zdá být motor uvolněný a ?lape!
Vrátím se je?tě k motoru a karburátoru. Pokud jsme motor ??telovali?, tak snad ve v?ech mo?ných re?imech, motor velice ?patně reaguje na pootočení, kterékoliv jehly ? je tupý, ale na můj styl jízdy tak jak je ? tupý, mi vyhovuje. Zde se mi toti? potvrdilo, ?e nastavení mechanika Mádra na posledním závodě bylo správné. Nám s Rudou toto nastavení jehel vy?lo na chlup stejně, akorát přechodová jehla je teď +0,6mm oproti +0,3mm u Mádra. Skoro nulová geometrie se na moje ruky zdá být velice dobrá, a? úspě?ná, akorát tlumiče ty jsme museli více postavit tak asi 1/2/1/2 a to se je pokusím je?tě postavit na ¾, co to bude dělat.
K večeru beru man?elku na zahradu, abych jí ukázal, jak auto jede. Vyjezdili jsme více ne? ½ litru paliva v kuse a motor nám ani jednou nechcípl, teplota 120 a? 134°C.
U? jsme dokonce přihlá?eni do Skřipova (8.-9.8.) a celkem se tě?ím. Jen, aby to jelo jako dnes večer!! Ve čtvrtek ráno je přihlá?eno 22 buggyn, 8 monstertrucků, 8 truggyn a 6 elekter.
Do Skřipova se v?ichni tě?íme, tak?e ahoj v reportu z GP!