RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

Tak vá?ení a milí

Tak vá?ení a milí,

jsem tu tento rok s truggynou naposled a jsem tu proto, abych napsal celkový dojem o závodech a je?dění s Losinou. Nebudu zde popisovat Fanyho s buggynou, to by mohl napsat on sám. Z mého pohledu jeho buggyna vydr?ela hodně, a? se divím (prasklý dr?ák křídla, rozlomená schránka př.diferáku, zničená klec středového diferenciálu při vůbec prvním závodě v Mostě a je?tě nějaké drobnosti). Někteří buggynáři dopadli hůř! Podstata buggyny byl motor GRP 2,5 ccm. Ten jeho jede jako pila! Po osmi závodech ! Kupovali jsme celkem dvě a půl sady obutí a na tom odjel celý Skřipov. Odměnou mu bylo celkově desáté místo.

Co se týká mé truggyny, na té mi ode?la pouze klec středového diferáku. Měl jsem z loňska koupené ji? tuningové, tak jsem je zavčasu vyměnil v?echny tři, aby byl pokoj. Co se týká motorů, tak Falcon 4,6 ccm je po smrti. Zkusím jenom z pod hlavy vytáhnout podlo?ky, jestli je?tě pojede, snad jenom na dojetí, kdyby mi kleklo na závodě GRP-éčko. Poslední závod ve Skřipově GRP ?lapalo jako hodinky, nechcíplo. Proč? K tomu se dostanu časem.

Zde je tabulka ?esti skřipovských závodů kat. truggy:
1.závod 34 kol sedmý z deseti závodníků
2.závod 37 kol sedmý z deseti
3.závod 33 kol osmý z deseti
4.závod 24 kol devátý z jedenácti
5.závod 32 kol sedmý z devíti
6.závod 36 kol pátý z devíti.
V prvním závodě mi to moc nejelo, spí? ne?lo dle mých představ. Zkou?el jsem hledat nějakou optimální stopu, odjel jsem celých 30 minut z finálovky. Druhý závod, jak je vidět, jsem se zlep?il o tři kola, oba závody jsem odjel s továrním nastavením. Přenastavil jsem auto, dal?í tři závody jsem se trápil a k tomu mi chcípal Falcon. Falcony byly vůbec ?patné motory, proto byly zadarmo ke KITu podvozku (spí? to byla várka ?patných motorů, na přede?lou várku nebyly stí?nosti!) Nejhor?í bylo, kdy? jsem dal plný plyn, tak z truggyny byla neřízená střela. Proto abych si aspoň trochu zajezdil, jsem stahoval plyn dokonce a? na 61%. Zde byla chyba, ?e mi začalo chcípat i GRP. Tuto svou chybu jsem si začal uvědomovat a? po závodě ve Frýdku, po pátém skřipovském závodě. Okam?itě jsem vrátil oleje v tlumičích a diferenciálech, jak má být, plyn motoru na 100%. On toti? se ten motor nemohl ani zahřát, nato? aby spálil v?echno palivo. To se hromadilo v klikové skříni a najednou zahltilo svíčku hlavně po natankování a bylo vymalováno. Jakýs takýs výsledek jsem odjel v posledním závodě ve Skřipově!

V?ech 6 závodů i GP ve Skřipově a závod ve Fr.-Místku jsem odjel v?dy plných 30 minut ka?dé finálovky. V?echna čest. Nic mi nekleklo! Mohu za sebe i ostatní majitele Losin prohlásit, ?e toto je výborná věc na závodění i v základním nastavení.
Je?tě se zmíním o servech Futaba BLS se stříďákovým motorem uvnitř. Posílal jsem je do A?e panu Marhounovi. Ten dělá servisáka Futabě. Pátral jsem u něho po příčině, ?e nám ode?ly v?echny čtyři serva a to najednou nebo během krátké doby. Sdělil mi, ?e ve dvou servech byla voda. Ve třetím, ?e to je?tě neviděl, ale celý plo?ný i se součástkami byl pokrytý takovou bílou krupicí či bílou plísní. A ve čtvrtém servu bylo vody nejvíc. To jsem zasílal dodatečně. Já jsem tu?il, co je to za voda. Ale zajímalo mne, jak ?e nebo čím se ta voda do serva dostala. Odpověď?! Vibracemi povolené ?rouby, které stahují servo dohromady, i kdy? jenom trochu. Toto povolení zapříčinily vibrace na autech. A ta voda a krupice? My toti? auta po ka?dém závodě umyjeme vodou, do které přidáváme tro?ku octa. Autu to nevadí. Tak?e ne? se pří?tě bude umývat, tak celý komplet s oběma servy , schránkou baterií a druhou schránkou pro přijímač půjde ven, proto, abychom dotáhli nejdříve ?rouby na servech a pak třeba jenom kartáčkem a vlhkým hadrem očistili tento komplet. Samozřejmě, ?e po mokrém závodě je nejlépe serva vysu?it.

Zmíním se je?tě o gumách, na kterých jsem jezdil. Byly to originály, ale byly ?i?até, dalo by se říci, ?e ráno na trénink byly jak? tak?, ale rozjí?ďky a finálovku jsem jel na GRP cubic s offsety 1/2? , ty jezdí ka?dý na truggyně, jak jsem si v?iml. Palivo Mecamo 25% nitra a pou?ívám výhradně a jen silikonové oleje team Losi, ty jsou certifikované. Za celou sezónu jsem na truggyně nic neulomil. Akorát jsem měnil dva ?rouby v předních ramenech. Byly pokřivené! Abych ale nekecal, musím koupit novou nádr? (430 Kč), ta stará málo těsní, ale na dojetí je?tě ?slu?bu? udělá.

Dále se zmíním o zničeném start-boxu. Místo toho abych tam dal dva drahé buřty cca 3600mAh jeden za 600-800Kč, tak jsem tam dal gelovku 12V/7Ah za 500Kč a jeliko? motory byly obyčejné na 7,2V, tak při del?ím startování shořely. Jeden po druhém. Tak?e stačí dvě obyčejné 550-tky za 12V a je vystaráno. Mohu říci, ?e kdo kupuje nový start-box, měl by si koupit Tunder-Tiger obj.č. 2409 a u?etří si mnoho starostí a peněz.

Tak vá?ení a milí, skončila jedna sezóna a u? se tě?ím na tu novou.

Tak ahoj Fanán