RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

VI. ročník ZVK - druhý závod

VI. ročník Závodů ve Vala?ském království (ZVK) 21.11. ? druhý závod seriálu


Tak a máme za sebou druhý závod a řekl bych úspě?ný závod. Tra? jsem postavil o něco ?ir?í, ne? ji stavívám. Z jednoho prostého důvodu. Kvůli propustnosti startujících modelů, proto?e jsem na to konto chtěl zkusit modely1:10. Podařilo se. Obě věci. Odjet osmnáctkový závod co nejdříve, abychom přestavili či roz?ířili tra? pro desítky. Tra? se mi zdála ?iroká celkem dost, ale zdála se mi ?celkem? krátká. Toto nechám na posouzení zúčastněných na dal?ím na?em závodě. Pro ně je?tě potě?itelná zpráva: tu tra? ? celkovou plochu mohu je?tě roz?ířit je?tě jedním kobercem na 10,8 metru! Propustnost tratě cca 6 modelů 1:10.

Ale pojďme na druhý díl seriálu. Ráno se zaprezentovalo celkem 32 závodníků. Opět ve třech kategoriích. Někteří závodníci z prvního závodu vynechali (snad chřipka, ale jeden co vím, tak dělal domácí zabíjačku). Přijeli i nové ? Tonda Hráček ze Zlína na svůj první velký závod a oba kluci Hájkovi, který se u nás na závodech velice líbilo a máme příslib, ?e přijedou zase! A co vy ostatní? Nechcete zkusit či pokusit závodnické ?těstí na pozděchovské trati?

Tak tedy: kategorie 2WD 300 motor a čtyři články ? celkem 5 startujících. Zde byla bitva ne o bednu, ale bitva na bedně. Posuďte sami.
1. Karel Kratochvíl, Havířov 113 kol
2. Libor Holub RC team Rychvald 112 kol
3. Jiří Hrabec, Havířov 112 kol
4. Roman Pecuch, JK cars team Skřipov 105 kol
5. Svatopluk Hájek ml. A st. ALS racing 95 kol

Kategorie ? 1:18 Open 12 závodníků
1. Karel Kratochvíl, Havířov 131 kol za 30 minut jízdy
2. Tomá? Brodský, TRF Morava 126 kol
3. Libor Holub, RC team Rychvald, 124 kol
4. Roman Pecuch, JK cars team Skřipov 123 kol
5. Fanánek Stodola, RC auta Vizovice 116 kol
6. Martin Kratochvíl, RC auta Vizovice 115 kol
7. Tony Hybler, JK cars team Skřipov 114 kol
8. Filip Pykal, RC auta Vizovice 108 kol
9. Svatopluk Hájek , ALS racing 101 kol
10. Jan Ptáček, RC Vsetín 100 kol
11. Martin Kubík, RC Polná 94 kol
12. Filip Vítek, RC Polná 88 kol
Zde máte pro srovnání v?ech dvanáct aktérů. Výsledky si mů?ete porovnat s prvním závodem, tady se opravdu bojuje o ka?dý centimetr na trati.

O nic men?í boje nebyly v o trochu pomalej?í kategorii 4WD 180 motor/5 článků. Zde jezdí i dvoukolky 2WD. Nejsilněji obsazená kategorie 15 závodníků ? myslím si, ?e ty souboje byly je?tě vět?í. V?ak posuďte sami. A mů?ete si vzít k tomu opět výsledkovku z prvního závodu!
1. Tomá? Brodský, TRF Morava 111 kol
2. Petr Nesládek, RC klub Eli?ky Junkové Zlín 109 kol ? Petr jezdí druhým rokem a jak je vidět, tato kategorie mu svědčí! A tom Brody? Uvidíme na třetím ZVK-áčku ? pro přítomné diváky to bude jistě dal?í silný zá?itek z jejich jízdy.
3. Pavel Martinec, RC klub E.Junkové Zlín 105 kol
4. Ondřej Hrbáček, RC Vsetín 100 kol
5. Vítek Kutal, RC klub E.Junkové Zlín 99 kol
6. Martin My?ička RC Polná 98 kol/28?
7. Fanán Stodola, RC auta Vizovice 98 kol/41?
8. Svatopluk Hájek st. ALS racing 96 kol
9. Vladimír Vomlel, RC Polná 92 kol/23?
10. Ondřej Vomlel, RC Polná 92 kol/33?
11. Mikulá? Nesládek, RC klub E.Junkové Zlín 91 kol
12. Stanislav Ptáček, RC Vsetín 82 kol/29:20:17
13. ?těpán Sakin, RC klub E.Junkové Zlín 82 kol/30:21:27
14. Antonín Hráček, RC klub E.Junkové Zlín 80 kol
15. Jan Kupský RC klub E.Junkové Zlín 79 kol

U? věříte, ?e ty souboje v této kategorii jsou a? na ostří no?e? Tak?e znovu zavedeme ?post policajta? a bude hotovo. Ty stí?nosti na určité jedince se mi donesly a? po závodě. Já jsem s ?dotyčným závodníkem? jel při prvním ZVK a mohu tuto včerej?í stí?nost potvrdit za oprávněnou.

Děkuji za report Svá?ovi Hájkovi, který je ji? zavě?ený na masters, já jsem přispěchal alespoň s celkovými výsledky závodu. Podrobné výsledky budou snad ji? večer na na?ich vizovských stránkách. Je?tě se chci omluvit v?em závodníkům jezdícím za Vizovice. Klubové trička, které jsme měli pro ně připraveny, měla rozdávat paní starostka Vizovic, ale onemocněla a v tom závěrečném shonu jsme na to zapomněli.

HaFF (Hana a Fanáni)

P.S. A? potud napsané řádky putovaly okam?itě na masters, proto?e svůj report (a to zdařilý report) ze závodu v Pozděchově napsal Sva?a Hájek star?í! Velice to potě?ilo mne i moji ?enu a nejenom nás dva, ale i vás, kteří jste byli včera v Pozděchově závodit a toto četli!

Vrátím se je?tě pár postřehy ke včerej?ímu závodu. Já jsem toti? jel první závod s ?pročkem? a to se základním nastavením, či-li pevné spojovačky, ?ádné nastavitelné! Zají?dění nebo lépe řečeno zvykání si na nové auto jsem odjezdil ve Zlíně u Tondy Hráčka u něho v krou?ku. Jevilo se mi při je?dění daleko příjemněj?í ne? moje stará M18, i kdy? postupem času stále vylep?ovaná. Ov?em při závodě jsem tento fakt nijak nepoci?oval. Alespoň ne podle výsledků. Myslel jsem si, ?e s ?pročkem? najedu o kolo ? dvě víc, ??e to půjde ? pojede samo?. Na třetí finálovku mi synátor dotáhl zadní diferák. Kdybych o tom nevěděl, nepoznal bych to! Nedalo mi to a na čtvrtou finálovku jsem nechal dotáhnout i ten přední a navíc mi sní?il světlou vý?ku podvozku. Auto hned po startu, jak jsem ?zahřál gumy?, jelo jak vyměněné!!! Sedělo a jelo jak po kolejích, opravdu jsem si tu jízdu u?íval. Jenom ?koda jízdy mladých, kteří nehledí vpravo, vlevo, smetou toho druhého a jedou dál, jako by se nechumelilo. Sice jsem najel 33 kol, tak jako ve druhé finálovce, ale při té jsem byl úplně zpocený. Měl jsem toho auta ?plné ruky?! Ve čtvrté finálovce to auto jelo v porovnání s druhou samo! Asi to bude chtít nějaký čas na to přijít, jak podvozek nastavit. Holé ?pročko? mě stálo, respektive moji man?elku 4700 Kč, to jen pro zajímavost.

Druhá věc, kterou jsem sledoval, byl Tonda Hráček, ?éf zlínského klubu E.Junkové. Ten jel po mnoha letech zase závod a to ?ostrý závod?, takté? s novým pročkem. Hromada chyb, které za jedno kolo vyrobil, jsem ani nepočítal, o to mi ani ne?lo. Jen jsem přemý?lel,? kde soudruzi z NDR jaksi udělali chybu?. Já jsem nabyl i dojmu, ?e to auto na zpátečku jede je?tě rychleji, ne? dopředu. Snad to chtělo pro začátek 40-50% plynu a tím i men?í výchylky na řízení a to řízení otupit exponenciály!! Nechtěl jsem to s ním ře?it, asi by tomu stejně nevěřil, ?e najede víc kol, kdy? pojede pomaleji. Bude mít více času na řízení! Já jsem toti? nasazoval jeho skupinu, jinak bych ho asi ani neregistroval, jak jede. Mě tímto sledováním unikly jiné věci. Omlouvám se!

Dal?í věcí bylo i to, ?e kluci z Polné se ve 180/5 značně zlep?ili, a ?e se za chvíli začnou prosazovat i do vy??ích příček. Chce to jenom jezdit, jezdit a zase jezdit.
Nasazovači jsou slab?ím článkem závodů. Dokonce se musí odlo?it začátek jízdy, ne? se ti ?vábi sejdou na pivo. A ta pohotovost při nasazování není na úrovni, která by měla být. Ale nejvíc křičí po nasazení svého modelu ti, co se nesna?í nasazovat, kdy? mají! Jak to vyře?it? Nevím! Nebo snad počkat, a? se jim uráčí se dostavit? A pak odstartovat daný závod! Celý závod se tím bude prodlu?ovat. Nenastane nakonec bezvládí? Druhá mo?nost je ta, dát program na automatický re?im (tři minuty do startu). Po třech minutách odstartovat a kdo tam není jako nasazovač, diskvalifikace poslední jízdy. Toto by se mělo zavézt, proto?e bezvládí bude závod protahovat a nás bude stát více peněz za pronájem tělocvičny. Jsem pro diskvalifikace!

Dal?í bolest je zkracování dráhy přes mantinel. Toto se děje hlavně u mladých závodníků. Nestačí řídit, přejede mantinel a frčí dál , ani? by počkal na soupeře, kterého navíc smetl. Pří?tě a? toto uvidím, za ka?dý takový prohře?ek bude minus l kolo z jízdy! S je?děním přes mantinel je konec! Musíme si uvědomit, ?e za třicet minut jízdy rozhodují o pořadí vteřiny a toto zkracování je čím dál tím zřetelněj?í. Ten, kdo přejede mantinel, tak se musí přes mantinel v tom samém místě vrátit. ?ádné čekání na soupeře se nebude nikomu tolerovat.

Tak se mějte a zpytujte svědomí, kolikrát jste si tra? zkrátili včera vy.

HaFF