RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

55 HIT

Tak, vá?ení a milí,
u? je po 55. hitu, mohl bych ho nazvat: Jak jsem se nedal. Je?tě v pátek jsem "stříknul" kastli, opět na červeno, proto?e mi je?tě zůstala barva z minula co jsem barvil "lopatu" (Porsche 956).?umachr s Ondrou k nám přijeli, jak slíbili, v 6.40. Cestou jsem si vyslechl, ?e se mám přehlásit do dvoukolek,?e jich jede jenom 8, včetně na?eho Fanyho! Neustoupil jsem, a do konce sezony jedu ?toky, tedy je?tě tři závody! Ne? jsme přifrčeli k tělocvičně, tak jsem si vyslechl dal?í radu, abych se nesna?il "spadnout? do áčka, ?e si tam nezajezdím, ?e budu muset v?echny pou?tět. Zase omyl. Já jsem byl toti? rozhodnutý udělat co nejlep?í výsledek v těch ?tocích s mojí dvoukolkou.
Po příjezdu postavíme depo,nama?u gumy, a ne? se zaktivují, jdu se podívat na dráhu, jak vůbec vypadá a zdravím se s tím, koho potkám. Po 10 minutách jdu na tra?. Mám obuté bezdu?áky, mechy se je?tě aktivují na stolku. Bezdu?áky mi moc točí a auto zadkem klou?e. Ubírám na řízení, toto je dobré, ale ty zadky. Raději to v?echno jdu přezout do mechů.Objedu dvě kola a mechy se "chytají" a zdá se to být dobré, ale jsem moc rychlý, proto ubírám 15%. V autě mám střídu 17,5z a dva roky staré NiMHáčka.
V 9.15 začíná závod kvalifikacemi. Moje 1. kvalifikační jízda je taková seznamovací s dal?ími ?esti závodníky ve skupině. Druhá skupina jede takté? v sedmi. 15. přihlá?ený Roman Krejčí nestihnul nachystat druhé auto s Migem 500. Tak?e moje první runda 16 kol, druhá 17. Vcelku se mi to líbí, jsem spokojený. Na třetí rundu přidávám 5% na plynu a nají?dím kol 18! Jsem spokojený a očekávám jaké celkové pořadí pro finálovky vyplivne počítač. Abych se přiznal, je mi to tak celkem jedno, jestli teď pojedu v áčku nebo v béčku. Budu se prát, i kdy? bych raději jel to áčko! Po dlouhé chvíli je to tady. Jedu skupinu "A" z 10. postu. Ten 10. post je těsně dva metry za smyčkou, tak?e na prvního mám hned ztrátu 10 vteřin, no ?ádná hrůza. Podle mého je lep?í jet v áčku ne? v béčku. V tom béčku mů?u být nejlépe 11, v áčku mů?u postoupit i vý?. V té áčkové tlačenici se dá určitě zvyknout! Na první finálovou rundu dávám zase o 5% na plynu více, jsem na 95%. Po dojeté finalovce zírám, zírám - najetých 15 kol!?? Nikde jsem dlouho nestál, ale celkem se dost bouralo v této skupině. Asi ka?dý chtěl vyhrát. Navíc si uvědomuji, ?e jsem startoval a? z 10. místa a tím jsem ztratil nejmíň půl kola. Ale potě?ilo mne, ?e jsem dojel na 8. místě. Uvidím ve druhé finalovce. Pro ni stahuji plyn o 5% dolů. Jakmile se odstartovalo, zji??uji, ?e se mi jede a řídí lehčeji. Celkem snadno se vyhýbám karambolům. Do cíle přijí?dím se 16 koly a na 6. místě! Se svým výkonem jsem v prvním závodě ve ?tocích (mezi čtyřkolkama) spokojený. Chtělo by to mo?ná je?tě kolo přidat, být o trochu rychlej?í. snad pří?tě, proto?e jsem ve 3. rundě dojel se 17. koly na osmém místě. Tento den jsem se svým výkonem na výsost spokojený. Snad pří?tě pojedu rychleji. Oni ti mlaďo?i nejedou nijak čistě, proto?e je nikdo nenapomene. Sám jsem byl Jakubem Černým napomínán za zkrácení tratě,ale ?e mně tam poslal závodník, co jel za mnou a ten asi nedobrzdil, tak to u? neviděl. Kdybych se tam navíc je?tě vracel, tak bych mo?ná nadělal víc paseky, ne? kdy? jsem jel dál. Tímto manévrem jsem nezískal ?ádnou výhodu, ten co mne sestřelil byl zase za mnou. Po finálovce jsem se ptal Kuby, proč nenapomenul toho co mne sestřelil a on mi nato řekl, ?e to neviděl!?? Nato jsem mu řekl, ?e by bylo lépe nic nekomentovat, nebo pokud vůbec něco uvidí, tak a? napomíná v?eobecně. Chudák POLICAJT by měl sedět na tribuně pod piloty, proto?e je odtud nejlépe vidět. Toto bylo ve druhé finálovce. Po třetí finálovce mi kuba Č. říkal, ?e mne sledoval celých pět minut a ?e nedávám"přednost o kolo" těm za mnou,ale dám ji, a? kdy? je soupeřovo auto na mojí úrovni Moje odpověď? Já se dozadu nedívám, nemám takové periferní vidění. Ale z ka?dé strany má ka?dý dost místa na takovýto manévr. Navíc si na mne nikdo nestě?oval, ani na tribuně ani u rozhodčího po finalovce, a navíc jsem nikomu nezpůsobil ?ádný karambol nebo nějakou ?kodu. Akorát ?e mně párkrát kterýsi závodník zezadu sestřelil, tak to zase neviděl?... Poslední věta: Já si myslím, ?e tento styl jízdy za chvíli ti mlaďo?i pochopí a bude klid. Ale co tady nadiskutuji.
Výsledky závody ve středu na stránkách RC Zlín nejsou, tak je nemohu zde uvádět. Podívejte se časem na jejich stránky, určitě je uveřejní.
Ondra Macháček si i ve ?tocích dobře zajezdil. Bodej? by ne, kdy? v tom béčku jeli jenom ve čtyřech. Přeji mu to! Pří?tě pojede asi taky, i kdyby měl jet ?umachr v Open kategorii sám.
Ná? Fany jel po dlouhé době ?elechovice a hned ve dvou kategoriích. 1:18 ces?áky, tam skončil poslední- osmý. Nejel sice ?patně, ale cosi tomu chybělo. Chce to hlavně vymést ka?dý závod, který je nablízku a sbírat zku?enosti, jak já mu pořád říkám. Druhou kategorii jel origin. 2wd s 21z motorem a skončil takté? osmý, poslední. Neustále mu říkám, ?e to chce jezdit a jezdit, a hlavně sbírat zku?enosti. Jak jezdecké, tak technické. S jednadvaceti-
závitovým motorem jel také Jura Hrabec a ujezdil po velkém boji s Novosadem 3. místo.
Myslím, ?e jsem měl dne?ní článek nadepsat: Jak Roman ?talmach dnes nevyhrál. Určitě je to i pro vás překvapení. První finalovku vyhrál Tomá? Rajdus ze ?enova, druhou pro změnu Roman ?talmach a ta třetí měla rozhodnout o dne?ním vítězi. Kdo věděl o co jde, byl u trati a sledoval souboj těchto dvou nebo lépe řečeno souboj prvních čtyř: ?talmach, Rajdus, Hrabec a Novosad. Druhá čtyřka, ta bojovala s přehledem a? o místo páté. Po startu ?el do vedení ?talmach následovaný Rajdusem. Tito dva upalovali takovým tempem, ?e ani ne za dvě minuty dojeli Novosada na čtvrtém místě. tato trojice upalovala tak rychle, ?e v m?iku měli i Juru Hrabce, který je okam?itě pustil a následoval je v těsném závěsu. ?talmach si myslel, ?e ho Novosad pustí, ale ten byl jiného mínění. Na pozici vedle Novosada se chytře usadil Rajdus a tím uzavřel ?talmacha. Takto v?ichni tři objeli celé kolo a bedlivě dávali pozor, aby někdo z nich neboural, co? by mohla být osudová chyba. Novosad za smyčkou najel na poklici, která ho zbrzdila a Rajdus se ujal vedení. Ti dva za ním se pak dostali do kolize s kýmsi o kolo zpět, toho vyu?il ?talmach a postoupil na druhé místo a jal se pronásledovat Toma. Jen?e začal chybovat a chyboval a chyboval, a? ho Tomá? dojel o kolo a ba ho i předjel a v této finalovce s přehledem Profíka zvítězil o kolo nad Romanem. Tak?e celkové pořadí bylo: 1.Rajdus 2. ?talmach 3. Hrabec a 4. Novosad. Tady musím je?tě poznamenat, ?e tom Rajdus jel střídu 17,5z +3000mAh LiPolku se dvaceti céčky a Roman pro změnu páčkovou vysílajdu. Zde je jasně vidět, kde je asi hranice motorů do dvoukolek, a ?e jsem měl asi pravdu, aby se udělalo jakés- takés omezení nesmyslných silných motorů. Jakmile tento článek bude na vizovických stránkách, tak se je?tě pustím do polemiky o motorech a to hned dokud je to je?tě horké!, Z mojí strany a za moji osobu!
P:S: U? jsem tady a řinčím zbraněmi! Nejdříve Vás chci upozornit, ?e tento dnes ji? druhý článek je moje polemika se sebou samým a kdo si ji přečte, nech? se zamyslí a neobviňuje mne, ?e je zde hotová věc a tak to bude.
Tak?e zaprvé: Tak jak jsem předvídal na rc2wd - forum, kolik bude v sobotu (30.1.) hlav, tolik bude kategorií, nikdo nechce ustoupit, ka?dý si chrání svoje vybudované pozice (myslím tím motory a regulátory pochopitelně). Bylo by dobře, kdyby se ka?dý, kdo k tomu má co říct,na fóru k tomu krátce vyjádřil. I ti, kterým je to jedno, by měli jasně napsat, ?e se podřídí, či přikloní k vět?ině.
Za druhé: Já jsem sice pro zavedení dvou kategorií, ale jakých? Kategorii HOBBY, kterou zkou?el Roman, spočívala v tom, ?e na jeho oupna dal na zadek čtyřicítky Sorexy a najel o dvě či tři kola méně. Je tato ?umachrovina dobrá nebo ?patná? Jak to bude vypadat v létě? Budeme zase kupovat něco jiného? Jiné gumy? Copak jich máme málo?
Za třetí: K čemu je mi ta střída (17,5) kterou jsem si nedávno koupil? Samozřejmě, ?e do ?toků, budu je i nadále jezdit. ?koda jenom, ?e nenastoupil Roman Krejčí s MIGem 500. ?koda! Já si myslím pokud se omezí motory na 17,5z + Mig 500 a bude klid. Auta budou zhruba stejně rychlá, nají?dění zezadu nebude tak razantní a o to tady snad jde. Jedna moje my?lenka ale stejně u mne převládá. Pustit to v?echno Open ano jednu kategorii a ten kterému se to bude zdát moc rychlé, nebo ?e je tam " Maso", nech? jede pohodovku ve ?tocích (myslím tímto ?elechovice, kde byste se měli podřídit i trochu pravidlům, alespoň co se týká motorů).
Za čtvrté: Vezmu ty va?e Oupny je?tě z druhé strany. A to nové přírustky,nové závodníky,hlavně ty mladé, začínající. Vy je chcete pustit u? v rozjí?ďkách do skupin mezi sebe? Jak to počítač rozhá?e? Jedna, dvě rozjí?ďky a budou mít po autech a do smrti budou mít fobii z RC aut! Takto vy si představujete masovost?? Jste naivní? Věřte tomu, ?e nás z důvodu oupňáků bude ubývat s tím, jak bude přibývat rozbitých aut od nedisciplinovaných pilotů. Jsem jenom zvědavý kolik nás ve ?tocích pojede pří?tě s 2wd kárama. Jen se podívejte do celkového pořadí. První tři závody celkem 20 závodníků a při třetím jenom pouhých 8!!! kousků. Vím byla to pohoda, mo?ná pří?tě to bude vět?í - pohodověj?í! Myslím si, ?e vás bude pří?tě o jednoho zase míň. Tady musí zvítězit zdravý rozum a ne ten s nejsilněj?ím motorem. A za dal?í: Jaká bude letní sezona? To se uvidí jak se vykrystalizují zimní závody, pokud nás bude jezdit ve ?tocích stabilně alespoň pět, bude to paráda! Pokud pojedeme s těma čtyřkolkama někde na chvostu, nevadí. Já si myslím, ?e není problém mezi sebou vybrat peníz a koupit tři poháry, aby bylo o co jezdit. Spočítat pro změnu kola a dojezdy ze v?ech tří finalovek, v tom nevidím ?ádný problém. Trochu hůř to vidím s účastí ve Frýdku. Pokud se pojede OPEN - Mno?! Dalo by se to mezi dvaceti přihlá?enými a třemi skupinami vydr?et.Na ty závody si třeba i koupím i mechy, kdy? bude nejhůř! A kdy? nebude, tak abych byl in a netrhal partu. Mě toti? lákají i ty formule s Johnsnem, abych se přiznal Na straně druhé se přiznám, ?e mne nelákají v na?í skupině F 103 GT nějaké by? upravované Pan Cary a jejich hybridy 240 ?iroké. Do Frýdku se určitě přijedu podívat, pokecat s kamarádama.
Pro změnu mi teď mů?ete vyčinit na adrese rcfananzavinacseznamteckacz

Tak ahoj na dal?ích závodech Fanán S.