RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

56.HIT

56. HIT je zdárně za námi

Nebudu Vám popisovat pořadí, proto?e nemám po ruce výsledky, ale napí?i Vám, jak jsem viděl závody já.
Ráno jsem přehodil 17z. pastorek a dal tam 14z. Nevím proč, ale v?ichni v mém okolí tak začínali a velice si to pochvalovali. S pastorkem 14 zubů jsem jezdil 16-17 kol a auto bylo nemastné, neslané. Proto jsem dal od druhé rozjí?ďky v super?tocích zubů 15 a byl jsem o kolo rychlej?í 18-19. ?umachr nají?děl cca 22 kol. Abych to je?tě uvedl na pravou míru, tak jsem jel kategorie dvě. ?toky, pro které jsem měl střídu 17,5z. a ?za pajdu? super?toky, kde mi tak ani nezále?elo na výsledku, ale tuto kategorii jsem jel ze dvou důvodů.
Za prvé abych mohl laborovat s autem a za druhé, abych se nenudil. Ono toti? mezi jízdami je nejmíň hodina a půl času, tak jsem to zkrátil na polovinu a udělal jsem dobře! Pří?tě to udělám zase. Ale pojďme dál. Od první finálovky super?toků jsem dal na motor pastorek 16 zubů a to bylo to pravé ořechové ? hned 19 kol s krátkým dojezdem. Druhá a třetí finálovka nedopadla zrovna na 100%, ale v super?tocích jsem najel kol ji? 20 a ve třetí 19 za 5:00.997! Tak?e tady je jasně vidět, ?e volba 14z. byla ?patná!
Pojďme k mým postřehům. Rozjí?ďky jsme jeli cca v 7 závodnících. Sna?il jsem se těm mlaďochům trochu vyhýbat, ale oni jeli prostě bez zábran. Bylo dobré to, ?e jsem laboroval s převody a tím jsem se zrychloval a některým jsem zcela stačil, ne? jsem já osobně vyrobil nějakou chybu. Čím jsem byl rychlej?í, tak těch chyb bylo méně, nejlépe se mi jely poslední dvě finálovky v suprech. Tam jsme jeli pouze tři, tam jsem si to u?íval. V obou skupinách čtyřkolek jsem skončil poslední, ale účel to splnilo!
Po mém závodě ve ?tocích jsem nasazoval áčko, které jelo v deseti a zdálo se mi, ?e je jich tam hodně, ?e na dráze je přeplněno! Byly to v?dy nejhor?í jízdy dne, proto?e ty jízdy chtěl ka?dý z nich vyhrát. Posledně jsem to áčko jel a nezdálo se mi to a? tak hrozné! Ale tam jsem jel 18z. a byl jsem asi dost rychlý. A tady o tu rychlost jde v ka?dém případě. Tak?e zde mám velké ponaučení.
Podívám se teď do těch ?na?ich dvoukolek?, jak je jeli moji kolegové, kterým jsem ?tak scházel?. Třináct přihlá?ených, či-li rozjí?ďky 6 a 7 ? zde byla celkem pohoda. Ten třináctý nepřihlá?ený bylo překvapení ? Luděk Szostek z Rychvaldu a v té Tamiyi měl motor ? světe div se ? Johnson 540 a ?e se postaví s ním proti ?umachrovi. Jak to dopadlo???! Luděk skončil druhý, ?umachr to vyhrál s odřenýma u?ima! (jistě mi to promine!).Třetí skončil Jirka Hrabec z Havířova, jezdící za Vizovice! A za ním se to ?mlelo?: Jaremejko, Jáno?, Maléř ? dal?í trojka, co bojovala mezi sebou. Tak?e áčko se jelo v devíti, druhou a třetí nejel R.?evčík, tak?e v této skupině byl v osmi celkem klid. Béčko jelo finálovku ve čtyřech, tak?e zde se dá říci, ?e si to v?ichni u?ívali, dokonce i Ondra Macháček najel 2 x 17 kol!, co? je pro něho velký úspěch, přeji mu ho!

Je?tě ne? skončím toto psaní, tak se vrátím k pravidlům a diskusi na Forum RC 2wd. Tato diskuse byla vyvolána jen proto, abychom si sjednotili pravidla pro dvoukolky na Moravě popř. i v Čechách. Mohu zde prohlásit za svou osobu, ?e se to nepovedlo a navíc Morava jede něco jiného ne? Slezsko. Ka?dému musí být jasné to, ?e kterýkoliv pořadatel co pořádá závody, tvoří pravidla k obrazu svému! Toto já respektuji. Pokud je přihlá?ených např. 13 závodníků, mělo by se jet ve dvou skupinách 7 + 6 závodníků (jako v rozjí?ďkách a ne losovat slabé se silnými, ale tak jak skončil poslední závod, rozdělit to půl na půl! Ti co jsou přihlá?eni jako noví jasně spadají do béčka. V?ak oni za ty tři rundy se projeví a třeba postoupí do áčka!) a ne 9 + 4! (myslím tím finálovky). Tra? ve Zlíně je stavěná velice dobře pro super?toky, kde 5 skupin po deseti jezdcích je po rozjí?ďkách rozděleno dle výkonnosti ? či-li jsou v podstatě v té skupině stejně rychlí. Kde?to ve dvoukolkách v A skupině jede 9 závodníků nestejných kvalit a je vidět jasné nají?dění zezadu a bourání a nebezpečná jízda. Je jasné, ?e pomalí závodníci navíc nepou?tí rychlej?í, proto?e je nikdo z rozhodčích nenapomene. Pro ně je to z jejich postu nepřehledné (myslím tímto rozhodčí). Kdy? je to rozdělení na 7 + 9, je více místa a je vět?í přehled a navíc si myslím, ?e ten rozhodčí zde nebude ani třeba! Pokud tomuto nevěříte co zde pí?i, měli jste mo?nost se podívat na A skupinu ?toků, která jela v deseti (béčko ve čtyřech). Dokonce ?časomíra ? tuto skupinu ne? odstartovali, napomínal a nabádal k ohleduplnosti! Marně. Zde si myslím, ?e pokud by se jelo 7+7, byl by klídek, pohoda, tabáček.
Nechám na Vás, abyste se nad tímto zamysleli, Vy v kategoriích, o kterých jsem psal. Úpravy v pravidlech by přicházely a? od letní sezóny, tak?e zde není moc času na přemý?lení.
Slezsko? Tam si jedou, co si jedou, podle svých pravidel a to několik kategorií. Nerozumím tomu! Prosakují zvěsti, ?e v Ostravě se chystají i formule a co je potě?itelné, motory pouze Johnson 540 a nebo střída 21,5z! Jak jednoduché, jak prosté! Mohu Vám říci, ?e přemý?lím nad formulemi pro Vizovice.
Doufám, ?e se uvidíme na 57.HITu ve vět?ím počtu.

Fanán