RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

Letní sezóna HITu

Vá?ení a milí,


Jsem tu opět, po letní sezóně, abych se s vámi podělil, jak jsem závodil na asfaltu.


Odjeté závody jsem nechtěl komentovat ka?dý zvláš?, nebo? by to byla nezá?ivná nuda, mohl bych to psát přes kopírák. Tak tedy:


Dvakrát jsem jel ve ValMezu Ecco 2WD a skončil jsem určitě „na chvostě“. Proč. Nemohl jsem se jaksi strefit do gum, hlavně předních. Ten druhý závod jsem jel i jako dvojzávod, či-li i Sorexy 40., zasvěcení ví, o čem je řeč. Na valmezáckém litém asfaltu to byla hrůza s těma čtyřicítkami a proto jsem na ně zanevřel. Závod se klukům jako pořadatelům vůbec nevyvedl. Zlobilo je počít. zařízení, všechno se hned kontrolovalo, dopočítávalo a co já vím ještě! Podle mého byla chyba ve snímacích senzorech, či-li v celé hrazdě. Ze závodů jsme na Vsetín přijeli někdy před sedmou a u? mi nic nejelo domů. A to se jelo celkem ve dvaceti či dvaceti pěti závodnících. To mne odradilo od dalších závodů ve Val.Mezu. Na těchto závodech jsem jezdil ty nejslabší motory MABUSHI 540 a JOHNSON ze stavebnice. To jenom kvůli tomu, ?e pokud bych jel nějaký závod LeMans, jel bych GéTéčka a tam je předepsaný JOHNSON nebo střída 21,5z.


Pokračoval jsem tedy v Otrokovicích na HITu, kde jsem jezdil skoro sám naše dvoukolky (Eco 2WD DVD) a s tímto dvoukolákem jsem jel i kategorii HOBBY (4WD). Domníval jsem se, ?e v této kategorii se jedou tyto slabé motory, co já jezdím, ale opak byl pravdou. V celkem pěti závodech jsem jezdil MABUCHI 540 1x,  JOHNSON J 1x , 2 závody DIRT 27z.Na poslední jsem dal SATURN 20 závitů!


Pro letošní zimu se Hobbíci dohodli, ?e všichni pojedou pouze MABUSHI 540 a nebo JOHNSON – oba typy. Já s dvoukolkou a? jsem tam měl slabé motory, jsem bojoval a má snaha se vyplatila. Ujezdil jsem celkově třetí místo a získal jsem tím i pěkný pohár. Jeliko?  do své dvoukolky  budu dávat 12 závitů střídu, tak ji? tuto kategorii nepojedu. Navíc jsou předepsány také podvozky TT-01E či-li plastové vany. I mým přičiněním se pojedou slabé motory, proto?e zvláštní kategorie pro mladé, začínající závodníky zde není. Přeji všem novým, co se do Hoblíků přihlásí, pěkné poje?děníčko a suprové závody.


V našich dvoukolkách jsem jezdil většinou s Rudou Ševčíkem a celkově po posledním závodě jsem byl vyhodnocen na prvním místě, Více mne potěšil pohár za třetí místo v Hobících! Tam jsem musel závodit naplno!!!


Pro letošní zimu se v kateg. Ecco 2WD trošičku změnily pravidla. Po zkušenostech z loňské zimy, kdy někteří nevěděli, co tam dát za motor, se povolilo tyto motory dál pou?ívat, ale jsou předepsané zadní gumy a to pouze SOREX 40. Kdo to bude jezdit, zatím nevím, ale určitě R. Štalmach, Ondra Macháček, M.Vonášek, my oba Fanáni, oba Jaremejkové, mo?ná R.Ševčík, J. Hrabec – zatím 8 závodníků a věřím, ?e se přidají i ostatní! Je jasné to, ?e tyto dvoukolky se určitě zpomalí, ale bude se jezdit „hlavou“! Snad to bude ku prospěchu této kategorie. Kdo chce jezdit rychle, má tu mnoho jiných rychlých kategorií!


Jednu sobotu na přelomu července a srpna jsem odjel v Blansku závod LMS v kategorii GT s kastlí Mazda, či-li jsem nebyl klasifikován do celk. pořadí. Skončil jsem poslední, neměl jsem ?ádné tvrdé gumy na předky. Ale za zkušenost to stálo. Nelituji toho. Při druhém závodě LMS v Otrokovicích, jsem se sna?il najít gumy v mých bezdušácích, proto?e Tom Rajdus mechy 50-tky pro mne zapomněl doma. Hledání nějakých vhodných předních gum bylo neúspěšné, skončil jsem poslední, proto?e se počítaly všechny kola. I při závodě jsem měnil gumy, abych našel alespoň nějakou vhodnou kombinaci, která by mi na otrokovickém asfaltu dr?ela.


Chu? jsem si spravil v závodě Formulí, kdy při velké konkurenci jsem skončil pátý z 8 závodníků.    Tak?e jsme u Formulí. První závod s ní, ještě „syrovou“ jsem jel na slavkovském autodromu při seriálu Challenge. Byl jsem třetí od konce a to nás jelo 8 nebo 9. Formulka mi šla a? moc za předníma gumama, ale neměl jsem jiné předky a proto jsem jezdil jsem v zaprášené, nevyje?děné stopě. Otupení předků vteřiňákem pomohlo tak na tři a půl minuty, pak jsem musel ze stopy, či-li jsem nají?děl mnoho kilometrů zbytečně navíc! S formulí a výsledkem jsem byl na výsost spokojený. Druhý závod s formulí jsem jel v Otrokovicích při LeMansu, to u? jsem měl i „hard“ předky, tak?e jsem si závod u?íval, i kdy? jsem skončil ve druhé půlce. Třetí závod v Otrokovicích se jel jako GP EJ. Čtvrtý a poslední můj formulový závod jsem jel v Trenčíně  na dráze  XRAY.Vypravili jsme se tam se Šumachrem a? v neděli. To kvůli Ondrovi. Ten by dva dny závodění nezvládl. První tři závody jsem jel ve formuli se střídou 17,5z. Na Trenčín jsem dal bezsenzorovou střídu 12 závitů. Stála  mne i s programovací kartou rovných 1500 Kč. Navíc toto kombo je odzkoušené ji? více ne? půl roku a já jsem ji? čtvrtý, který to má. A toto samé 12z. kombo budu dávat na zimu i do ecco 2wd DVD (SOREX 40).


Tak?e pojďme do Trenčína. Dráhy a celý areál jsem viděl v létě na dost dlouhém videu. Uvnitř je jedna asfaltová a jedna kobercová. Venkovní asfaltová o takové rozloze jako je Slavkov. Slavkovská je pro pětiny a Trenčín je stavěný pro 1:8, dráha je velmi rychlá, ale i velice technická! Zázemí pro závodníky uvnitř je sice ještě nekompletní, a u? dnes je na vysoké úrovni. Tak?e pojďme závodit s mojí formulí! Nainstaloval jsem 12z. střídu do formulíny, kolem 22 hodiny jsem ji trochu projel na asfaltě před domem. Opravdu mne ta rychlost zcela nadchla.


Ráno přijedeme do areálu, vybalíme se a jdeme trénovat. Zapnu rádio a auto jede opačně. No přehodím dva dráty od motoru a vše je v pořádku, objedu opatrně pár kol a jdu nazpět do depa. Na dráze nás jezdilo cca dvacet!!!!! Nebylo proč riskovat. Po rozpravě jdu „na věc“! Přijdu pod tribunu, zapnu vysílač a formuli a nic. Auto nejelo. Jdu zpět do depa a pátrám po závadě. Uplynula nějaká doba a mají se jet u? i finálovky a já jsem na to ještě nepřišel. U? jsem měl i nový přijímač a pořád nic. Závada se nakonec objevila. Rozpárovaná RC souprava! Tak?e jsem ještě stačil odjet dvě poslední finálovky, v první 10 kol za 5:09 a druhá takté? 10 kol za 4:41. Proč? Nebyl nasazovač. Věřím tomu, ?e pokud bych tam byl u? od pátku, a měl tu tra? najetou a v sobotu se jely navíc dva měřené tréninky a tři rozjí?ďky, v neděli čtvrtá a tři finálovky, byl by výsledek určitě lepší. Ty finálovky nás jelo celkem šest. Tak?e u? se těším, a? se Trenčín pojede jako poslední zimní závod!


Co dodat k Formulím?


Třetí závod, co jsem jel (Otrokovice) nás jelo 8, dnes ji? vím, ?e formule pojedou i P. Hráček, O.Macháček, P. Novotný, J. Černý, J. Hrabec, T. Brodský, tak?e minimálně dalších 6 nových závodníků ….. a co vy ostatní? V zimě se jede v ?elechovicích 7 závodů a v Holešově 9 + závěrečný Trenčín. Formule 3 Racing na RC Martu stojí 126 USD vč. poštovného a s kombem,co mám já 169 vč. poštovného. No za ty prachy?


A to je z letního závodění vše, na další zimní závody a seriály se těší           


 


 Fanán