RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

První zimní challenge Hole?ov

První zimní challenge v Holešově


se jel v sobotu 30.10. v místní sportovní hale. Věděl jsem, ?e vnitřní prostor haly je cca 50x30 metrů a koberec bude nový o rozměrech 35x20 metrů, či-li i dostatek místa v depech pro všechny přihlášené přímo v tělocvičně. Nový koberec byl napoprvé rovný, měl dostatečný grip a celý byl ohraničený hokejbalovými mantinely – auta nic nepřeskakovala a nevjí?děla do dep mezi závodníky. Počítací zařízení obsluhoval profík Pavel Magda a to bezchybně.



108 přihlášených závodníků dávalo tušit pěkný „nářez“. Rozdělení do 13 skupin dávalo dostatečný prostor i pro ty, kteří jeli dvě kategorie. Já a Šumachr jsme jeli pouze Formule a těch bylo přihlášeno 17 a taky 17 se nás prezentovalo. Někteří, co jeli před týdnem v ?elechovicích, nepřijeli, přijeli navíc Brňáci, tak?e za 14 dnů by nás mohlo být i přes dvacet, nebo? vím, ?e ve Val.Mezu jsou ji? další dvě nové formule před dokončením. Věřím, ?e další budou přibývat. Formule toti? hýbou modelářským světem! Jsou dostatečně rychlé a na koberci velice dobře sedí. Formule od 3 Racing jedou velice dobře i na originál mechách. Dokladem toho je první a třetí místo v ?elechovicích a tyto formule obsadily první a druhé místo v Holešově. Jmenovitými aktéry byli Petr Novotný a Tom Brodský. Ti kdyby jeli ve štocích (17,5z), tak by zde zcela jasně kralovali i tady.



Já osobně takté? jezdím 3R a tyto formulové závody jsem si velice u?íval. Osmnácti koly jsem si vyjel druhou pozici v B finálovkách. Na první finálovou jsem si trochu povolil diferenciál a chviličku po startu se mi povolil úplně. A byl jsem rád, ?e jsem se 16-ti koly vůbec dojel. Ve druhé finálovce se mi povolil červík na zadní hřídeli. Ne? jsem to opravil,bylo odstartováno. Po opravě jsem nastoupil do rozjeté finálovky jen proto, abych zjistil případné další závady. Ale proto, ?e auto jelo velice skvěle! Kouknu na výsl.listinu ze druhé finálovky a vidím mé velice vyrovnané časy na kola! To mi stouplo o hodně sebevědomí a začal jsem si věřit do té třetí. Opravdu ta formule jela jak po kolejích. Mezi druhými a třetími finálovkami přijela i man?elka se synátorem. Byla zvědavá na tělocvičnu a i na závodění celé a stihli tak celou „třetí rundu“. Já jsem měl o to větší motivaci se předvést. Po 18 hodině jdu na start. Objedu si dvě kolečka, aby se mi „chytly“ kola ke koberci a čekám, a? se budeme řadit na startovní rošt. Po chvíli je odstartováno. Jedu co to dá, aby se na mne nedotáhli ti za mnou. Daří se mi. Formule jede jak po kolejích, stíhám řídit, jedu vcelku čistou stopu a dr?ím si třetí místo. Po pěti minutách je konec, je dobojováno. Časomíra mne hlásí na třetím místě!Myslím si, ?e jsem mohl být o trochu lepší. Jdu nasazovat „A“ finále formulí. Zde je vidět, ?e ta špička jede podstatně rychleji. Všechny tři finálovky na prvním a druhém místě nají?děli 25 kol. Klobouk dolů – smekám a závidím jim jejich jezdecké umění. Já osobně v šedesáti letech u? jezdím pomaleji. Po odjeté a odnasazované  „A“ finálovce  se jedu podívat na výsledkovku mé třetí finálovky a zírám. První tři jsme najeli 20 kol, já na třetím místě se ztrátou 1 vteřiny na druhého a pouhé 3 vteřiny na prvního. Nemrzí mne to, Jel jsem „na doraz“. Dívám se na časy jednotlivých kol – druhé17,1m třetí 17,2 a zbytek 15,5-16,5 vteřiny. Tak vyrovnaný výsledek jsem nikdy nezajel, tak?e spokojenost na mé straně je ú?asná. Celkově třinácté místo – no třeba to bude příště lepší nebo bude to určitě lepší!!



Není ?ádné tajemství s jakým autem jsem jezdil: převody 103z/23z/modul 0,4/ motor střída bezsenzorová Carson 12z/ regulátor Turnigy 60A. Gumy mechy hard na předku, super softy na zadku a plyn sta?ený na 80% - baterie 5000/25C. Formule od 3 Racing – bez úprav!



Ještě pár věcí k závodům v Holešově. Tribuna pro jezdce velká, pohodlná a jedno nesporné pozitivum – na ka?dé straně schody, jen chybělo zábradlí! Jednou stranou se nastupovalo a druhou sestupovalo, co? zrychlilo střídání skupin. Bufet taky nechyběl a pro začátek byl na úrovni.



Tak?e za 14 dní (13.11.) zase opět na závodech v Holešově!



 



                                                                                                                                    Fanán