RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

HIT 20.11.

V sobotu 20.listopadu se jel v ?elechovicích ji? druhý závod letošního HITu za účasti více ne? 110 závodníků.


Jak jsem řekl ji? minule, půjdu testovat i nějaké ty gumy na Formuli a nějaké jiné nastavení. Celkem nic z toho se nestalo, i kdy? ve Formulích pro rozjí?ďky byly tři skupiny po 7 formulích. Pro finálovou jsem spadl do béčka a tím to zhaslo. Tady ti slabčáci nehledí, ?e dostávají ji? druhé nebo třetí kolo, jedou co to dá a tím škodí i těm ještě pomalejším. Nejedou ani první závod a proto ji? vědí, jak se mají chovat na trati. Adrenalin či velké sebevědomí?! Zvláště v poslední finálovce. Závodí jak o ?ivot. Nehledí vpravo, nehledí vlevo, mají m?itky před očima a jedou. Nikdy nikdo z nich nenajel ani o kolo víc, nato? o čtyři, ?e by si pomohli k lepšímu výsledku, ale najedou k jejich údivu o kolo či dvě méně a diví se. Nechte si nahrát video z takové jízdy a věřím, ?e budete tvrdit, ?e to ……


co tam jezdí, nejste vy! Chce to jenom znát svoji vysílačku, kde je EPA a kde EXPO. A chce to ještě vědět s čím mohu anebo musím hýbnout na autě a hlavně proč.


Měl jsem před druhou finálovou incident s časomírou. Odjel jsem dvoukolky, jdu nasazovat přes celou tělocvičnu. Po tomto nasazování jedu Formule. Nestíhám neb jsem nepropojil baterie. Musím znovu odkastlit, zasunout konektory do baterie, dám první sponku a jde u? odpočítávání. Vyběhnu, volám, ?e chci 10 vteřin na ty dvě sponky, ale nebyl jsem vyslyšen a s úšklebkem Jakuba Černého bylo odstartováno. Mohl jsem s nějakým odstupem těch 10´nastoupit a jet  s malou ztrátou, nic by se nedělo, šlo tu jen o princip. Nebyl jsem sám na koho by se do té doby čekalo. A čekalo se i po tomto incidentu! A ne jednou! A pokud by se mělo čekat na člena RC Zlín, čekalo by se déle: Nevadí, mám ponaučení. Cítím, ?e jsem byl pořadatelem poškozen a ptám se jen sám sebe, zda jsem tu pro pořadatele anebo pořadatel pro nás. Za ty vybrané peníze od nás by mohla být větší úcta ke všem závodníkům a nejenom k některým. Nebudu to ji? dál rozpitvávat. Příště jedu pouze jednu kategorii a je to vyřešené. Ve ValMezu ji? bude v tělocvičně taky koberec. Pojedu se tam i kategorie, které jezdím já – obě dvě!


A ještě k závodům tohoto dne. Formule byly špatné – umístil jsem se na osmnáctém místě z 21 závodníků.


Zmíním se ještě o dvoukolkách na bezdušácích SOREX 40, o kterých všichni pochybovali.


Tato kategorie určitě nezanikne a věřím, ?e další závodníci budou přibývat závod od závodu! Tyto SOREX dvoukolky taky pro mne nedopadly nijak zvláš? době 5/8. Či-li den „blbec“. V pondělí jsem se přihlásil do Holešova do formulí, v pátek (to u? jsem měl formalínu přichystánu) jsem začal těšit na sobotní závodu. Tak?e 26.11. Challenge Holešov. Na formuli jsem udělal změny. Hlavní kolo 98 zubů s modulem 0.4 mm šlo ven – mezi zubovou vůlí zůstávaly chlupy. Dal jsem tam Tamila kolo 70z, modul 0,6. Místo pastorku  23z (m0,4) jsem dal 16z s m0,6 převodový poměr se ještě zpomalil z 0,4 mm jsem jel 90% na plynu. Tak?e tady byla trošičku rezerva, ale stejně při tréninku jsem šel o 10% méně – či-li celkových 80%. Při této „repasi“ jsem musel připilovat kousek spodního chassis, jinak nic. Na předku jsem si ji? doma upravil sbíhavost či rozbíhavost např. nápravě, nebo? jsem chtěl zkusit místo „hard“ gum na předu média. Po objetí asi pěti kol mě tyto média přestaly „vézt“, auto se zklidnilo. Mazal jsem pouze zadky a to a? do konce závodu. Předky zůstaly suché.


Z počtu 18 přihlášených závodníků je zřejmé, ?e tato kategorie je na vzestupu. Ráno se přijel podívat Jarda Čip z ValMezu. Má Wolfa před dokončením, mohl by snad za 14 dní nastoupit v ?elechovicích. Plus Jarda Janošek a Zdeňa Janoš.


Závod formulí byl nad moje očekávání víc ne? úspěšný. Z osmnácti jsem byl desátý. Dokonce jsem ve finálovkách ujezdil 2x 21 kol a o pouhých 10 vteřin mne pojezdil Ruda Ševčík ve finále. Škoda té třetí finálovou, v té se začalo nekontrolovaně závodit a tím bylo vymalováno! Ale nevadí, příště si v Holešově na třetí finálovou stáhnu plyn o dalších 10% a věřím, ?e pojedu s daleko větší předvídavostí! Ka?dý závod je jiný, i kdy? se jede na stejném bojišti!


 


 


                                                                                              Fanán