RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Jiří Šimek © 2007

HIT + Hole?ov

19.2.2011 69.HIT ?elechovice

Týden před HITEM jsem si zajel do ValMezu za klukama na volný trénink na jejich novém koberci. Proto?e  mi formula v Holešově jela s novou baterií (5700mAh/60C), tak  jsem tu baterku hodil do 103GT, abych ji tam odzkoušel pro všechny případy pro tento HIT (69). Navíc jsem si vzal s sebou 2WD osmnáctinu.

Jen co jsem přijel, jdu na plac vyzkoušet (pln nadějí) desetinu. Objedu kolo dvě a ta samá příčina. Nejede to jak má, zabalil jsem ji zpět do tašky a vytáhl jsem osmnáctinu, která jezdila po nějakých úpravách v nastavení na 100%. Tra? byla pro ni a? příliš široká, ale jízdu jsem si u?íval.

Samozřejmě celý týden přemýšlím, co s tím mů?e být. Nepřicházím na nic. Pro jistotu kalkuluji a přihlašuji se do obou kategorií – SOREX 40 a Formule. Nakonec jedu Formule, proto?e je přihlášeno málo závodníků a tím mohu odmazávat nejhorší výsledky. Podařilo se! Celkově končím třináctý z  patnácti a smazal jsem 24. místo. Jel jsem B skupinu, samozřejmě, ?e s Toníkem Hráčkovým a to bylo holé neštěstí. Čím více Toník „závodil“, tím méně toho najel. No nic. Říkám si, v Holešově mu to spočítám, mo?ná ?e i na dva závody dopředu. Mám najeto, tak?e snesu i nějakou tu diskvalifikaci. Bylo mi to jedno. Od pondělka sleduji přihlášky na Holešov a ještě ve čtvrtek dopoledne to vypadalo s účastí ve formulích slibně. Bylo jich málo. Ale odpoledne se s přihláškami roztrhl pytel a byl roztr?ený i v pátek. –

27 formulářů a já potřebuji odmazat 18. místo, se mi jeví celkem nereálné, tak vymýšlím plán B. Pojedu LeMans sérii, která právě začíná prvním závodem v Holešově. Vyšpekuloval jsem to takto: kdy? mi jede formula, tak z ní dám do F103GT přijímač a je to vyřešeno. Formula jede na 100% „bomba“ v obou autech mám stejné, tak co… V pátek v 18 hod. to přehazuji. Nedalo to moc práce. Za chvíli je hotovo, odzkouším to jen tak podlo?ené na stole a zdá se, ?e to funguje. Do rána spím jak „dudek“.

Je sobota ráno 26.2. a já a Šumachr jedeme do Holešova. Jen co se v hale vybalíme, ma?u gumy, 15 minut čekám a jdu na „plac“. Jedu celkem opatrně. Tra? je poměrně úzká, má více zatáček ne? obvykle a konečně taky rázná změna – jede se opačným směrem. Je to příjemná změna.  Jedu opatrně, ale nají?dím na mantinel a auto přestává jet, jak by mělo. Takovou to situaci znám, chce to pořád jet a hlavně nebourat. Tak nějak tu pětiminutovou rundu odjí?dím. Jedu pak ještě jednu, pokud jedu a nebourám, je to celkem dobré, ale abych pravdu řekl, nic moc!!

A začíná se závodit, jdu poprvé na start. Při LeMánu se jedná o nejrychlejší kolo. Ne? je odstartováno, chvíli stojíme před smyčkou. Mám č. 1, mám startovat …. A nic, auto stojí. Všichni odstartovali, mne nesou mimo tra?, ale motor se začal točit a já jedu. Sice opatrně, o nic nejde, stejně potřebuji zůstat pro finálovku v té poslední skupině. Ale to auto jede v takovém re?imu, ?e je to hrůza! Jen co dojedu, jdu koupit nový regl a motor, domlouvám pak seřízení toho komba. Do první finálovku se připravuji, pájím konce kabelů, pájím konektory, ?e to po první finálovce do auta nainstaluji a Tom Rajdus mi to nastaví a doufejme, ?e to pojede.

Finálovku nemohu ponechat náhodě, proto?e v LeMánu se sčítá všech pět finálovek dohromady. ?ádná se neškrtá a jede se dokonce na 6 minut. První finálovka 19 kol – aspoň ?e tak. Jakmile odnasazuji, vytáhnu z auta baterii, dávám ji na nabíječku a začíná přezbrojení auta. Jeliko? mám vše nachystané, jde to jak po másle. Jdu za Tomem kvůli nastavení. Ten se s tím rýpe. Nejede zpátečka, při té druhé finálovce není brzda ani v neutrálu a ani to nebrzdí, i kdy? cvrnknu prstem do brzdy! Jdu za Tomem, ten přemýšlí a říká, ?e asi mám vyresetovat tu pamě? na tovární nastavení. To mi v m?iku udělá Mira Dolanský a Tom to znovu nastaví. Zpátečka u? jede. Jedu třetí finálovku. Brzda v neutrálu je slabá, spíše ?ádná. Pomáhám si „do brzdy“ prstem. Jde to, spíš jede to. Ve třetí nají?dím 19 kol. Jdu za Tomem, ten přidává na brzdě v neutrálu. Čtvrtou a pátou finálovku dávám v?dy 21 kol. Jsem spokojený. Tento den v naší kategorii zvítězil Honza Matyáš před Romanem Štalmachem a já jsem ujezdil to třetí místo na bedně.

No a co ?e jsem to koupil? Regulátor Speedstar 8,5z a senzorový motor 13,5z vše od firmy Robitronic. No a programovací kartu mám půjčenou od Rudy Ševčíka! A ještě důle?itá poznámka:  převod 70/14 zubů a modul 0,6 či-li originál Tamiya!

A co udělám s tím starým 12.závitovým kombem? Dnes u? je na Vsetíně. Ono toti? pojede, bylo potřeba opravdu asi vyresetovat vysílačku na původní nastavení anebo spárovat jinou čistou pamě?.

A ještě napíši pár postřehů z Holešova. Ve formulích Ruda Ševčík nemohl cosi nastavit auto a světe div se, Toník Hráčků se do finálovek dostal těsně před něho a i tam Toník bojoval jako lev a ujezdil celkově asi osmnácté místo a pro něho je potěšitelné to, ?e neskončil a? na chvostě a ten den jezdil velmi čistě, a? mne to (a nejen mne) překvapilo. Tak?e zde před Toníkem veřejně smekám.

Tak ahoj                                                                     Fanán