RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

První závod v Březnici

 

26.11.2011 On road 1:18 ve Březnici u Zlína

Neuva?oval jsem, ?e pojedu tento závod, ale okolnosti mne donutily, ?e jsem vypustil zbytek (dva závody) seriálu 1:10 LeMans, hobíky v Holešově a Toníkovy formule. S man?elkou jsme se domluvili, ?e pokud „jí nešla“ dvoukolka v Holešově a pro ni bylo lepší a jednodušší jet na ZVKáčku 4wdéčko, postavím pro ni nějakou tu 4wd osmnáctinu a budeme jezdit toto!

6 závodů u Elišek, 7 u nás, něco v Polné – samozřejmě ?e MR.

A tak se i stalo. Staronová osmnáctina dostala motor Mig 280 sporting a regulátor Jeti-Jes006, starší, ale nejetou LiPolku a šmytec. Před chalupou máme kousek asfaltu, tak tam jsem to odzkoušel, za dva dny na to jsem to auto trošičku naprogramoval a čekal, jak se situace vyvrbí. Man?elka nemohla pro sobotní pracovní povinnosti jet závod, tak jsem sháněl dopravu. Sehnal jsem Davida Maňáka z Ro?nova. Ráno přijel David se Zd.Janošem, nalo?íme věci a upalujeme k Březnici. V místní sokolovně je u? ?ivo, přijeli jsme mezi „posledními“.

„Elišky“ zapomněly upozornit, ?e si nemusíme sebou brát stoly a ?idle. Seděl jsem vedle Toma Brodského, Zdeněk s Davidem z druhé strany.

Koberec cca 11 x necelých 8 metrů. Modré mantinely, pou?ívají je všechny kluby, co pořádají osmnáctiny. I já jsem je pou?íval na koberci 12x6 metrů, kdy? jsme ve Vizovicích začínali.

Jen co jsem si vybalil depo, beru man?elčino auto s vysílačkou a jdu to prubnout. Zrychlení bylo dobré, celková rychlost ucházející a řízení by taky ušlo. Jezdím s ním cca 15´a pochvaluji si ho. Půjčuji do Brodymu a ten, kdy? zjistí, co je tam za regl, tak to taky hodnotí. Ptám se ho na vysílačku, kterou to řídí, taky dobré (Carson Pro za 1300). V depu ji pak zkoumal ještě podrobněji. Líbila se mu! Ale ne, ?e by ji chtěl pro sebe, on má něco super jiného. Pak jezdím s au?ákem ještě chvíli já a říkám si, ?e s ním dneska pojedu ostrý závod. Tak se mi líbily jízdní vlastnosti. ?ádná divočina. Dám dobít baterky, abych věděl, kolik to „?ere“. A vytahuji svoje pročko, ?e ho s tou M18 porovnám. No mohu říci, ?e to bylo jiné kafe, větší adrenalin. Trochu přizpůsobím vysílačku a pojedu přece jen moje pročko.

Pojďme k závodům. Nemíním zde nic a nikoho pomlouvat, ani kritizovat, byl to přeci jenom první závod, a pro Petra s Karlem to byl přec jenom nápor.

Rozprava: a? po dotazu se dozvídáme, ?e se pojede vše na 6 minut. (Ka?dý chtěl jet na 10mi-nut za 200 Kč startovného. Po odjetých finálovkách mi určitě dáte za pravdu, ?e šet minut na tomto malém koberci je tak akorát. No mo?ná by to chtělo jet na 8 minut a finálovém 5 a z toho nejhorší škrtnout). Dvě rozjí?ďky a čtyři finálovky. Ptám se na posty pro nasazovače. Dodatečně se to upřesňuje. Budou čtyři. Snad to jen chtělo pro začátek napsat si nějaký itinerář. Ale v podstatě se nic nestalo, mne se taky občas někdo na rozpravě dotazuje, pokud něco opomenu.

30 zaregistrovaných závodníků v pěti kategoriích (open 2, 4wd 14, 2wd 8, formule 4, 1:24 3). Je nás okolo dvaceti a cca 10 závodníků jede dvě kategorie. Tak?e sedm skupin a maximálně 5 ve skupině, co? si myslím, ?e je tak akorát na velikost koberce a hlavně šířku tratě. Rozjí?ďky proběhly v normálu, B a C skupina tam je v?dy problém, slabčáci „chtějí vyhrát“. Neuhnou a neuhnou. Po přestávce na přeskupení a na oběd začínají finálové jízdy ve 13 hod. Konec těchto fin. jízd těsně před 18 hod., vyhlášení výsledků a jsem doma lehce po 19 hodině.

Můj dojem je závodů je dobrý, líbilo se mi to. Jenom startovní rošt byl příliš nahuštěný, hlavně pro nás céčkaře ve 4wd. Pro příště by ty rozestupy mohly být a? dva metry, délka trati je na to dost dlouhá. Ale jedna věc přece jenom kulhala. Nasazovači. Stačily by k tomu vesty. Pokud nebudou nasazovači na svých místech, tak nemů?e jízda začít. Tam chyběl velký organizátor Tonda Hráček. Ten mohl dohlí?et na nasazovače, vydat obědy a přitom si mohl taky zajezdit.

Ještě jedna připomínka k mantinelům. Ty upevňovací prvky (dřevěné hranoly)musí být o něco vyšší ne? mantinel a plech musí být kratší a ze silnějšího materiálu. Hranoly, kde jsou spoje, musí být minimálně jednou tak delší a uchycovaní konzoly tam musí být čtyři! Pozitivní do dalších závodů je, ?e se nám tam všem líbilo. Neslyšel jsem, ?e by někdo řekl, ?e u? příště nepřijede.  No a já? Osmý ze čtrnácti – či-li spokojenost.

Pro ilustraci zde uvedu počet najetých kol ve všech kategoriích u prvních:

2wd -  L.Diblík 126 kol

4wd - M.Schiller 121 kol

Open – M.Schiller 117 kol, druhý Tom Brodský 115 kol

Formule – L.Diblík 119 kol

1:24 – M.Parák 113 kol

Překvapila vás open kategorie? Na tu tra? jsou auta přemotorované. Ještě jedna věc mi utkvěla v paměti. Malý Adam Halász kategorie 4wd 66 kol, kategorie 2wd 54 kol! – obě za 30´jízdy.

On toti? s tou čtyřkolkou jede fajnově. Měl jsem ho ve skupině (i v Pozděchově). Ale pro něho ta dvoukolka je auto z jiného světa. S dvoukolkou se musí jezdit jinak, tam se prostě trápil.

Tak se mějte                                                                                                                                                                                                                        Fanán