RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

10.12.2011 Hole?ov

 

10.12.2011 Holešov a co tomu předcházelo

Po závodech osmnáctin v Březnici se těším, ?e společně pojedeme na závod na LeMans do Ostravy. Co čert nechtěl, man?elka je nemocná, tak?e nejedeme. Další týden se jede Holešov. Ve čtvrtek 1.12. se man?elka ptá, co pojede v Holešově za auto, říkám, ?e koupíme nějakého Hobíka 4wd, proto?e dvoukolka je nad její síly. V neděli navečer začínám něco konkrétního shánět. Ve Skřipově je vyprodáno, byly by ve čtvrtek nebo a? v pátek. To je pozdě. Volám Šenov Toma Rajduse, ten má poslední. Okam?itě ji to beru. V úterý odpoledne mám doma krabicu. Výhoda, ?e neplatím poštovné ani cestovné. Dovezl mi to kamarád Rudolf. Napínám vás, napínám?! Co?e jsem to koupil? LRPéčko Blast 10TC. Proč? Z několika důvodů.

  1. má to plastovou vanu, co? je hobík
  2. má to olejové (plastové Big-Bore) tlumiče, plastové, olejové máme v buggynách a netečou
  3. nějaké ND jsou shodné s buggynou, zbytek se dá celkem lehce koupit ve Skřipově a u Toma Rajduse
  4. máme ji? vychytané buggyny, tak nebudeme bazírovat na to, a? se něco pokazí

Tak?e toto jsou důvody, proč LRP auto.

Od rána mám uklizený stůl, nachystané nářadí a věci, které budu potřebovat dát do auta – regulátor 60A, el.motor Johnson, Lipolku, servo, přijímač a čip (personál).

V první řadě jdu po diferácích. Ty čtyři šroubky jen lehce dotahuji, utírám přebytečnou vazelínu. Nikde ?ádné zbytečné vůle. Druhá věc, do které jdu, jsou tlumiče. Vylévám z nich původní olej a dávám tam Losi 42,5, abych toto číslo měl jako měřítko.

Tak a jdu na elektroniku. První nedostatek! Chybí tam uchycovaní packy pro servo obj.č. 120931 a patřičné šroubky k tomu. Toto mám ještě nerozbalené ze třetí buggyny, kterou jsme na podzim koupili. Servo Savöx 9kg/0.09 rychlost je upevněné, jde to jako po drátkách. Upevňuji do dr?áku Johnsona a ejhle další chyba. Motor nejde a? do konce v dr?áku. Beru jehl.pilník a propilovávám drá?ku. Dávám pastorek 21z/m0,6, vše usazuji i s vůlemi. Jednocestný regulátor stačí připájet k motoru. Kdy? mám pájku v ruce, pájím jiné konektory. Na servo lepím malý přijímač Carson, vše kompletuji do správných zdířek. Hledám „čistou“ pamě? a páruji IxSRx. Cvrnknu do plynu…. a nic. Cvrnknu do brzdy a motor bě?í. Okam?itě přepájím dráty na motoru a motor bě?í jak má. Reverzuji řízení a trochu upravuji sv.výšku. K tomuto mi stačily 4 hodiny práce, řekl bych příjemné práce. Venku u? je tma jak v pytli, ale jsem zvědavý, jak to pojede. Jelo! Jsem spokojený. Druhý den ráno pracuji na kastli. Otvory pro kola jsou šiblé trochu dopředu, asi o 4-5mm. Trochu si to označím fixem, beru nů?ky a v momentě je vše hotové. Plasty pro sloupky a parohy se mi zdají být měkčí, ne? bych si myslel. Nevadí. Upravuji na předku větší rozbíhavost a pro jistotu 2x ma?u gumy, abych z nich venku obrousil tu kůru nových gum na asfaltě. Za denního světla to auto jede zcela suprově. Na můj vkus by to chtělo přidat cca  4 zuby na pastorku. Man?elce to ale bohatě bude stačit.

Jak se blí?í sobota, tak se pomalu naplňuje i startovní listina a já nevím, zda pojedeme neb man?elka zcela ztratila hlas a jen šeptá, začíná kašlat, nakonec navštíví lékaře. Je to špatné. Zajiš?uji odvoz u Šumachra, beru si F103 a man?elčino LRPéčko jen na vyzkoušení.

Kdy? se zabydlíme v tělocvičně, máznu u obou aut gumy a jdu se podívat po okolí, resp. po těch, co u? přijeli. Nará?ím i na Martina Beníčka z Nivnice, který přijel s klukama Markovýma a jedním kamarádem s hobíkem od LRPéčka, co? mne potěšilo. Narazil jsem ještě na jednu Stradu od Mavericku a s čím jel malý Honza Kupský  nevím. Tak?e čtyři 103GT proti čtyřem hobíkům. Domlouvám se s Martinem, ?e by mohl je to Hanino LRPéčko. Jdeme ho zkusit. Pastorek 21 zubů je na nás pomalý. Chtělo by to 25, jak jsem předpokládal. Hlavní je to, ?e se oba přihlašujeme.

Jdu zkoušet moje auto (F103GT). Tento den jsem pojal jako testovací, abych našel nějaké gumy pro kategorii LMP2, proto?e Sorex 40 u? jezdit nechci a nebudu. Všechny mo?né gumy, mo?né kombinace gum jsou k ničemu, ani mechy, které jsem si vzal na vyzkoušení, 50-ky napředu, 27 vzadu. Co jsem si vytrpěl, škoda mluvit. Jediné, co mi jelo, byla kombinace 27 vepředu a 20 vzadu, plyn sta?ený na 80%. To jsem najel 2 x 13 kol. Ti dva vsetínští opičáci jezdili 15 a 16 kol. Na čem jezdili, nevím. Jsem rozhodnutý, ?e budu jezdit čistokrevné hobíky 4wd. Jak se tak ke mně doneslo, rýsuje se cosi nového a teď čtěte: plastová vana, motor Johnson a převod 1:5,75 a ti co mají Xraye převod 1:6,25 s Johnsonem pochopitelně! Gumy u všech libovolné, stačí jeté – vyřazené ze čtyřkolek. Tak?e touto cestou se budou asi ubírat moje aktivity.

Pro představu vám stručně popíši to LRPéčko nebo? ho chodili všichni okukovat. V první řadě má olejové „bigbore“ tlumiče. Jezdíme dvě LRPéčkové buggyny a světe div se, ony nám za celou dobu netekly. V tuningu u? jsou pro rok 2012 kovové pro všechny kategorie a mnoho dalších kovových dílů. Druhá nesporná výhoda jsou kovové satelitové diferenciály. Třetí – gumy se vzorkem na koberci seděly, ale Ludva Kurečka nám dal „swepy“, tak jsme jeli finálovky na nich. Nesporná výhoda je i cena. Na JKCars Skřipov v e-shopu je cena 2400 a RTRko ve 2,4GHz tam stojí 4200Kč. Ka?dý říkal, ?e Tamyia TT-01 je oproti LTPéčku plečka, ?e se tomu nevyrovná. Můj dojem a odhad je, ?e by tento podvozek měl vydr?et alespoň dva roky plného provozu či závodění. Dobrá je i dostupnost ND. Co chcete víc?V novém katalogu je limitovaná série s karosérií Mercedes Benz CLK. Navíc tito hobíci tak, jak jsem je popsal, se pojedou jako skupina GT2 v LeMans sérii. Či-li v létě 4 x 15´a to bude opravdu „nářez“.

A jak to všechno dopadlo?

1. Štalmach, 2. Macháček Petr (oba F103GT) a bedna 3.místo Martin Beníček s naším LRPéčkem. Sehnali jsme i pastorek 22 zubů a Martin pak ještě na druhou a třetí finálovou pastorek 23 zubů a hned se zlepšil o kolo. 4. místo Honza Kupský. Tomu se zadařilo a? ve druhé a třetí finálovce, já na pátém místě a za námi zbývající tři závodníci.

Ve ValMezu se to pojede asi jako VIP kategorie hobíků. Kdo si toto pořídí, jistě neprohloupí! Oba Jaremejkové a i David Maňák si tyto hobíky pořídili a hobíků jako takových je mezi námi jistě dost. Dokonce si myslím, ?e tito hobíci by se dali jezdit i v tělocvičně v Pozděchově. Jen by se musel přidat jeden koberec 2 x 18 metrů, který máme. Stačí jen přidělat obvodové hranoly, ovšem to uká?e čas, kolik nás bude a jestli bude chu? do tohoto cirkusu jít. Jízda na koberci 4 – 5 x 15 minut musí být to správné vzrůšo!