RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

44.HIT

44. HIT 14.3.2009 kategorie 1:10 F 103GT 2WD Open

Takto by se měla jmenovat kategorie dvoukolek, které jezdíme, které jsme si vybudovali.
Ale pojďme od začátku. Ji? přihla?ování naznačovalo dost vysokou účast v na?í kategorii.
Já sám jsem doma stavěl dva nové ?zadohraby? ? jeden pro kamaráda Rudu ?evčíka z Fry?táku ? mimo jiné on jezdí buggy 1:6 za klub Olomouc. Druhou dvoukolku jsem stavěl pro sebe. Tu moji bude jezdit můj syn. Jedenáct přihlá?ených závodníků bylo nad moje či na?e očekávání. Nepřihlásil se akorát Petr Sekula, Draho? Čevela a vzdal to taky mladý Karel Miku?. Ráno se nás prezentovalo 11 ? z toho jedna dvanáctina - kluci Parákovi (otec a syn). Toto byl první zádrhel. Nemám proti těmto dvěma nic, známe se z osmnáctek, ale toto napří?tě dohromady nepůjde!! Druhá věc byla ta, ?e jsme jeli dohromady ? v?ech jedenáct! Ta tra? byla vcelku úzká, či lépe řečeno málo ?iroká a samá zatáčka. Na celkové ?ířce koberce ? 16 metrů ? dvě roviny. Kdy? odpočítám dvě zatáčky na začátku a na konci, tak jedna rovina nebyla del?í ne? 11 metrů, snad i devět. Ale toto zcela splňovalo po?adavky pro stavbu tratě a bylo to více ne? zajímavé, ta tra? byla opravdu fajn. Navíc se jelo proti směru hodinových ručiček. Byla to příjemná změna! V?dy? ?toky jezdily po osmi autech a byly to čtyři vyrovnané skupiny. Kde?to u nás amatérů to bylo něco zcela jiného. Rychlí a pomalí, řekl bych 5 na 5 a do toho ta rychlá dvanáctina.Pan Schmitzer ? herec ? kdyby tu první jízdu viděl, tak by řekl přes nos a stroze ?masakr!?. Nikdo z nás z toho nebyl nad?ený. Já jsem to reklamoval u rozhodčích, ?e se takto nedá jezdit. Po druhé finálovce se hlasovalo, jestli rozdělit nebo ne. Jasný verdikt závodníků byl - rozdělit! Tak tro?ičku se to pořadatelům vymklo z ruky a to v první jízdě, kdy ?patně umístěný personální čip dával impulzy, jak chtěl. Za tu jednu jízdu to napočítalo 26 okruhů. Snad to zredukovali ? dopočítali na 18 kol. Co? se mi vůbec nezdálo a nelíbilo. Toto měl rozhodčí označit nulou. Je to věcí závodníka, aby si upevnil pořádně čip. Já jsem to reklamoval s tím, ?e pokud nezopakuje 18 kol, tak to bude za první finálovku nula! Nestalo se tak a je to ostuda pořadatele ? nic víc! Já jsem díky tomuto incidentu spadl do béčka a mladý jel v áčku, spí? se tam dvě finálovky plazil a trápil s Johnsonem cca 2 x16 kol.
No budi?! Třetí a? ?está finálovka u? byla super, v?ichni jsme si zajezdili. Já jsem jel motor 20 závitů, Jaremejko a Jano? 23z, Hrabec dokonce 27z. na lo?iskách, Krejčí z Rychvalku 17z, ?talmach 17z, Ondra Macháček Mig 500, Voná?ek Johnson 540. Tak?e jak je vidět, na tom koberci stačí slab?í motory. Gumy na zadek 20 a ka?dou finálovku mazat, předky 27 ? první dvě finálovky jsem je mazal, pak u? ne! Já jezdím jeden ?buřt?, baterie LRP 3600mAh, které dobíjím zhruba nábojem o kapacitě 1800-1900mAh. Holý podvozek F103GT jsem platil 3200,- .Podvozek s karosérií Mugen 70 při?el z Hongkongu za celkem 4400 Kč. Samozřejmě kvalitní regulátor taky něco stojí. Gumy jsou na celou sezónu.
Vrátím se je?tě k mému závodu. Ji? před závodem jsem věděl, ?e pojedu dvacetizávitového saturna od HPI. První finálovka 17 kol, druhá 18, třetí 19, 4-6 dvacet kol. Pro mne bylo potě?itelné, ?e v těch posledních třech jsem se postupně zlep?oval. Sice v?dy o pár vteřin, ale zlep?oval a to mne tě?ilo, ale hor?í je to, ?e ne moc. Mezi mnou na ?estém místě celkově a celkově pátým, byl v?dy rozdíl 2 kola na jízdu a to je moc! Velice moc. Je to 30-40 vteřin. A to nevím, kde na?enu. Zkusím asi 23 nebo 25 závitů! Co to bude dělat s mýma rukama, potřeboval bych jezdit přesněji v zatáčkách. Dnes, den po závodech, se mi ?doneslo?, ?e Toyota byla o 10 mm ?ir?í ne? je ve stavebních pravidlech, tak?e pří?tě bude technická přejímka. Hlásíme to my dva se ?umachrem! Tak?e přeměřte ?ířku podvozku.
Snad bych měl popsat, co se nám s Rudou je?tě stalo, nestalo. My dva nové podvozky a k tomu i nové kastle. Ty jsme koupili ve shopu rccars.cz. Stály pouhých 400Kč a byly u? nalakované, tak?e stačilo zhotovit díry pro sloupky a hotovo. V den závodu jde Ruda trénovat a za chvíli přijde a říká, ?e ve druhém kole zastavil na rovině, cosi upravoval na vysílačce. Usly?el ránu a kastla byla prasklá, jak do něho kdosi najel zezadu. Jeho chyba! Toto jsme přelepili páskami. No a já?! Ve druhé finálovce taky kdosi stojí na rovině, já ho nevidím, prásk a předek kastle je na padr?. Ani jsem ne?el ty střepy sbírat, díry v kastli jsem podlepil. Kastle byly od firmy Ansman. Tak?e pokud si je koupíte, tak ihned je podlepte!

Tak ahoj za měsíc na 45.HITu v ?elechovicích, kde se zakončí kobercová sezóna!

Fanán