RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

IV.ročník Skřipov

Skřipov 24.5.2009 ? dal?í ročník ? ji? IV.

Ne? nade?el den prvního závodu. Tak Vám popí?i, o tomu v?echno předcházelo.
Strategie byla taková, ?e bychom s Fanym měli mít alespoň jeden náhradní motor. Proto jsem se rozhodl, ?e zaběhnu 4,6-ku Falcona. Nové GRP 3,5 zatím nechám do zásoby. Samotné zabíhání nečinilo problémy, nebo? kdy? zabíháte nový motor, musíte ho zahřát horkovzdu?nou pistolí na cca 80-120°, pak Vám motor naskočí bez problémů, i kdy? je ?tvrdý? a těsný. K zaběhnutí stačí vyvrčet tři nádr?e na volnoběh a tak mů?ete začít popojí?dět. Já jsem vyjezdil ½ litru paliva (25% nitra) na zahradě. Toto je?dění mi usnadnil Martin z Nivnice, který se u nás zastavil. Není nad rady odborníka! Dal?í den jsem chtěl vyjezdit opět nějakou nádr?, ale povolil se mi setrvačník na motoru. Opravu jsem nechal a? na druhý den. Matku, která se povolila, jsem ?dal na loktajt?! Je to jediné, co v losině na loktajtu je. Fany měl tento samý problém co já v buggyně. Před zabíháním nového Falcona jsem doplnil oleje do diferáků a vyměnil pístky v tlumičích a taky olej podle zaručených informací L.Kurečky z Hole?ova, které má od Martina Bayera ze Slavkova! Samozřejmě nová vyva?ovačka kol také nezahálela. Vyvá?il jsem v?ech pět sad, co jsme měli doma, včetně dvou pro buggynu.
Dal?í příprava spočívala v tom, ?e jsem musel vymyslet, jak to v?e uspořádat a do čeho to v?echno dát pro přepravu na závody. Vlezlo se to v?echno do třech velkých přepravek na zeleninu! Plus čtyři stolky, tři ?idle, ta?ky s proviantem, ta?ky s náhrad.oblečením, skládací altán, lednička a Fanánkova basa a buggyna. Jak to dostat do fábie bude asi oří?ek!
Pí?i to v budoucím čase, proto?e Fanánek jel s Martinem a bral altán, jeden stolek, svoje věci a buggynu. Ale pojďme dál.
Je neděle, já vstávám ve čtyři ráno. Před ?estou vyjí?díme, na místě jsme o půl osmé. Co je první, jdu se podívat, co se změnilo na trati. Měl jsem informace, ?e v?echny změny budou k lep?ímu. Zmizela ?kaskáda?, místo ní je navezený kopec hlíny. Čtyřicet pětka zůstala. Následoval dvojskok a lavice. Za vracečkou zjednodu?ený dvojsklo, za ním je?tě skok, následuje zelená roleta, před tribunou zůstala pyramida, následuje ?drop? a skok 120 cm na cílovou rovinu. V rohu cílové roviny bylo uděláno odvodnění. Bylo vidět, ?e skřipov?tí kluci se činili a opravdu k lep?ímu.
Vybalili jsme věci, jdu na tra?, abych si ji osahal. Vyjedu nádr? a trénink končí. Martin mi vysvětluje, jak a co mám skákat, prý je to jednoduché. Pro mne? No budu se alespoň sna?it, od toho su tady, já stařík! Dnes se prezentovalo celkem 10 truggyn, 12 monstrů a 21 buggyn, celková účast 43závodníků je slu?ná.
Rozjí?ďky zvládám jak? tak?. První 6 kol, druhá a třetí 7 kol, třetí s nejlep?ím časem. Jsem spokojený, ale celkově končím poslední ? desátý ? pro finále. Třetí rozjí?ďka se mi jela snad nejhůř. Tra? ji? po ránu vyschla a já se s originál losi gumami začal klouzat. Na finále dávám originál hubic od GRP. Já jsem udělal asi mezi druhou a třetí rozjí?ďkou fatální chybu. Povolil jsem přední tlumiče a zapomněl jsem na to. Předek byl celkem hodně nízko a jeli se mi ?patně. Toto jsem přičítal oschlé trati ? či-li i těm originál losi gumám. Na toto jsem zapomněl i pro finálovou. Proč jsem na to nepři?el, ji? vím, Na závodu ji? nebudu sebou vozit stojánek pod model. No ale pojďme na finále truggyn! Jede se na 30 minut!! To, ?e jsem jel a? z desátého místa mne nijak nedeprimoval. Tři minuty do startu ? jedu na tra?. Cítím, ?e nové gumy mají dobrý grip, s výkonem motoru taky spokojenost? Jen?e Fany mi ?seřizuje motor?, utahuje jehlu a motor má obrovský výkon, staví při ka?dém přidání plynu model na zadní! Nehledě, ?e geometrie (mojí vinou) je taky v čudu! Celých 30 minut proklínám Fanyho, ale bojuji s ostatními. Co a kdo měl jaké problémy vůbec nesleduji, mám plné ruce svého auta. Vůbec se s tím nedá skákat, či-li je v?echno v háji. Čas se mi stra?ně vleče. Jediné, co mi na finálovce sedí, ?e se probíjím kupředu: 9, 8, 7, hlásí mne i na ?estém místě, na protěj?í straně mi chcípá motor. Sna?ím se ztrátu dohnat, jsem nervózní, auto dělá chyby, tak?e končím na sedmém místě. S tím jsem po rozjí?ďkách vůbec nepočítal, ale to ?esté místo bych bral. No, snad pří?tě!!
Vrátím se je?tě k trati, abych dokončil započaté hodnocení. ?Upravená tra?? je velice fajn. Je plynulá, skoky, dvojskoky i roleta a pyramida jsou bezproblémové. Dají se skákat, ani? byste to museli nějak drasticky trénovat. Do konce i ti, co jeli monstry (sice neskákali), ale ti si opravdu po roce zase pohodově zajezdili. Proto zde říkám těm, co loni s monstry ve Skřipově seriál vzdali, mů?ete se pro leto?ek zase vrátit, čekají vás pohodové závody. Jen se přimlouvám za zhotovení krtičinců a to před prvním dvojskokem. Tam jsou nejvíce ohro?eni nasazovači!
Na závěr je?tě dvě věci: truggyna vydr?ela ji? čtvrtý závod, z toho dvě třicetiminutové finále, ani? bych musel cokoliv dokupovat. Či-li nemalá finanční investice se odrá?í ve vysoké kvalitě modelu.
Druhá věc ? Fanyho buggyna. Jeho první a druhý závod. První závod jel v Mostě v sobotu 23.5. a druhý závod 24.5. ve Skřipově. V Mostě nedojel, proto?e se mu rozlámala klec středového diferáku a nestihl to včas opravit! ?koda!
Druhý závod Skřipov ? první dvě rozjí?ďky ? Fanyho divočina, v třetí pochopil, ?e se takto nedá jezdit a klidnou jízdou si zajistil semifinále z osmého místa. Ji? ve třetí rozjí?ďce měl problémy s ?nějakým? ru?ením anebo snad ?patný kontakt na vypínači. Ten jsme vyřadili, ale v semifinále se to projevilo zase, proto z pátého postupového místa raději odstoupil. V depu jsme začali hned pátrat po příčině?. A? Studený spoj na pětipaku při pájení. Tak?e zde je příčina ?ru?ení?! Toto je ji? druhý jeho případ! První popisuji v 1:18 při MR v Polné ? nekvalitně pájené baterie. Nebýt tohoto, určitě by to bylo finálko! Tak?e a? pří?tě ! 13. června.

Fanán

P.S. Zapomněl jsem se zmínit o rychlosti Fanyho buggyny. Nikdo si sice netipnul, ale první naměřený ?rekord? byl rovných 50km/hod. a druhé měření proběhlo ji? za teplej?ího počasí a naměřili jsme 66 km/hod ? blízko nás je na cestě nainstalován radar.