IV. ročník Skřipov - 2. závod (13. 6. 2009)
Ne? uplynuly tři týdny do dal?ího- druhého závodu ve Skřipově, tak jsme s Fanym laborovali s nastavením podvozku. Co dělal Fany s buggynou, teď nebudu popisovat, ale co jsem dělal já a jak jsem uva?oval, mo?né bude zajímavé!
V prvním závodě se mi truggyna stavila ?na zadní?. Tady jsem dostal radu, sní?it hustotu oleje v diferenciálech. Tak?e: přední 5000 místo 7000, středový 7000 místo 10000, zadní 2500 místo 5000. Toto byla první změna a druhá ta, ?e jsem se vrátil k původnímu nastavení tlumičů s tím rozdílem, ?e olej do nich mám jen 40 a 50. V tlumičích jsem přehodil pístky č. 54 a č. 56 a tlumičové nastavení ?lo zpátky, jak na ramenech, tak i na parozích. Dále jsem zjistil, ?e velmi zále?í na světlé vý?ce podvozku v truggyně - to dělá 36 vepředu a 38 vzadu. Pro kontrolu mám nafrézované dvě kostky ? první 34x36, druhou 38x40 mm. Na té vý?ce velice zále?í a musí se kontrolovat po ka?dé jízdě. Hlavně přední náprava, tak klesá a? o 2 mm po jízdě! Pro jistotu jsem v náhradní truggyně udělal tlumiče s nastavením pístků jako při prvním závodě a diferenciály jsem nechal nastavené jako v první závodě ? to pro v?echny případy, kdyby to nové nastavení nefungovalo!?
Blí?il se den druhého závodu a nastaly nám dva dal?í problémy. Ten první byl počasí. Ji? čtrnáct dní přeprchá, je zamračené a na červen je hodně chladno. Na sobotu a neděli hlásí ji? pěkné počasí. Ké? by!! Druhý problém byl v tom, ?e man?elka ve středu zalehla s angínou a nemá nás kdo dopravit do Skřipova. Po různých kombinacích padlo rozhodnutí: zastaví se u nás Martin s Tonym v sobotu ráno a ? Fany pojede s Martinem a Tony pojede se mnou v na?em autě. A tak se taky stalo.
Je sobota ráno půl ?esté, kluci jsou u nás. My máme nachystané auto a tak vyrá?íme směr Skřipov. U nás ve Vizovicích jasno, začíná se ukazovat sluníčko, teplota 4°C. Cesta nám ubíhá, jak jinak ne? modelářsky. Projí?díme Fulnek a ejhle, před námi zata?eno a? do Skřipova, div ?e nepr?í! Okam?itě stavíme depo, abychom byli nachystaní na trénink. Jen si neuvědomuji, ?e na trati je bláto, vlhko a hlavně zima. Celkem se nás prezentovalo cca 44 závodníků ? 23 buggyn, 9 monstrů ? převá?ně Revo od Traxxasu. Savíky jely asi pouze dva ? ty ustupují ze slávy! V truggynách nás jelo celkem 12!! Či-li dvě skupiny po ?esti.
Před devátou hodinou probíhá rozprava a nezbytné focení. 9.10 jede první kolo rozjí?děk, mám jet i já. Nejedu ? vynechávám tuto blátivou rozjí?ďku s tím, ?e pojedu druhou a třetí, a? se bláto tro?ku vyjezdí. Tak se i stalo, obě rozjí?ďky dávám 7 kol ? ve třetí krat?í dojezdový čas. Jedu semifinále na 20 minut a věřím si, ?e se protlačím do finále. Krátce po startu jeden z nás pro poruchu odpadá a já končím ve skupině čtvrtý ? či-li finále jedu z osmého místa. Přemý?lím co obuji, originály nebo dát cubic-y od GRP. Originály jedu ráno, i kdy? ty ?hor?í? jsem dal na rozjí?ďky, ty lep?í na semifinále. Na finále je tra? ji? suchá, vyje?děná, patřily by tam GRP ?kubiky?. Ale jsem zvědavý, jak se budou chovat ty originály na tomto vyje?děném povrchu. Tak je nechávám! Myslím si, ?e jsem neprohloubil. Gumy seděly je?tě lépe ne? v rozjí?ďkách a v semifinále, proto?e jsem je?tě znovu po?těkoval světlou vý?ku podvozku. Tady na tomto seřízení opravdu hodně zále?í. A nejenom na tomto jediném. Na v?em. Navíc kontrolovat uta?ení ?roubů, matek a červíků ? no prostě v?e a navíc si myslím, ?e základní setup (nastavení) u losiny je ji? stoprocentní a auto podle něj jede! U losiny neexistuje skoro ?ádný tuning na dokupování. Já jsem dokupoval pouze tři věci ? páku serva řízení v kovu, plastová nevydr?í více ne? 2 závody a začne přeskakovat. Alu dílce zad.diferáku a krou?ek pro přední lo?isko středového diferáku. To? ve?kerý dokoupený tuning! Proto jsou Bruggy od Losi tolik oblíbené. Světlou výjimkou je je?tě snad XRAY8T! Při druhém závodě truggyn ve Skřipově jelo 8 LOSIN je 12 truggyn. U truggyn a i u buggyn hodně zále?í na motoru. Na kvalitním ?pičkovém a značkovém. Za 10000 Kč se dají pořídit i tři obyčejné motory, ale já bych ze své zku?enosti pořídil jeden za deset tisíc. Značkovým motorem myslím takový, který jezdí ?pička při závodech mistrovství republiky.Takhle by se dalo polemizovat o ledasčem. O gumách, olejích, tlumičích nebo diferácích atd.
No ale pojďme na finále. Tři minuty do startu? R.Hrbek si bere 10 minut odklad. Zlobila ho vysílačka, musel ji znovu spárovat. Chvilka čekání, ale za chvíli je nazpět a hned tři minuty do startu? 30 vteřin, mechanici dotancovávají nádr?e, 10 vteřin, 3 vteřiny v?ichni nehnutě stojíme a je odstartováno! V?ichni vyrá?íme do boje. Samozřejmě v první zatáčce je hromadný bourák. Já to projí?dím podél vnitřku a za dvojskokem se dívám ? su asi třetí. Jedu bez skákání, ale ostatní mě ji? dojí?dějí, nechávám se předjet, ne? aby nesmetli. Jsem rozhodnutý skoky neskákat tak, jak jsem to udělal v semifinálku. První hlá?ení po 5 minutách ? já na devátém místě. V sedmé minutě tankujeme, tak to bylo domluvené s Fanym. Desátá minuta ? postupuju na osmé místo, v 11 odpadá Mira Cigánek, v 17 René Hrbek a Kry?tof Prá?il ve 26. Nás sedm bojuje a? do konce třiceti minutového finále.
Pořadí: 1.Kubica 48 kol, 2.Kubánek 46 kol, 3.Klohna 42 kol, 4.Kurečka 39 kol, 5.Jahoda 39 kol, 6.Vachtarčík 38 kol, 7. já tygr z Vizovic 37 kol! Jak je vidět, čtvrté a? sedmé místo bylo na?lapáno. Co do počtu najetých kol byli jsme vyrovnaní a to je výborné. Začíná mne to bavit. Mladý Kurečka byl asi pětkrát napomínán za bezohlednou jízdu.
Zmíním se je?tě o Fanym s buggynou. Myslel jsem si, ?e pořízením buggyny se vyře?í jeho touhy a jeho styl jízdy, ale opak je pravdou. Je to je?tě hor?í ne? s monstrem. První rozjí?ďka ? zničený tlumič, ND jsme měli, ale i přesto jsme koupili nové, druhá rozjí?ďka ? počítal jsem mu karamboly, 12x za pět minut jízdy byl na stře?e. Kdyby trvalo jenom 3 vteřiny ne? ho nasazovač obrátí, tak je to celkem 36 vteřin a to je celé kolo. Kdy si to uvědomí, nevím. Ve třetí rundě 7 kol, ztratil dva ?roubky i s podlo?kami, sice dojel, ale motor na dvou povolených ?roubech není to pravé ořechové! Po rozjí?ďkách končí na čtrnáctém místě z 23 závodníků. Jede se semifinále. Prvních deset minut se dr?í na pátém ? postupovém místě, druhou desetiminutovku se před něho dostal Hrbek a najel na něho ¾ kola. Kdyby neskákal za ka?dou cenu, určitě by postoupil. Tak skončil jedenáctý. Snad pří?tě! Fanyho divočina nás stála na ND celkem 873 Kč. Moje truggyna přečkala ji? pátý závod bez ztráty kytičky. Kdy? si vzpomenu, co nás stály monstertrucky peněz, tak mi vůbec nevadí vy??í pořizovací ceny truggyny od Losi!
Toto by bylo zhruba v?e, co se odehrálo při druhém závodě ve Skřipově! Dal?í závod jedeme za 14 dní (27.6.) ve Frýdku, abychom měli změnu! Jen a? vyjde počasí, mohlo by být stejné jako ve Skřipově, ve Frýdku nemají vodu na kropení tratě!
Tak ahoj Fanán