RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

GP Skřipov

8.-9.srpna 2009 International Race Skřipov

43 závodníků dávalo tu?it, ?e je čas dovolených a tudí? i slab?í účast závodníků.
V sobotu se jelo pouze 6 rozjí?děk po pěti minutách, v neděli se to dojelo a? do konce.
Sobota 8.8. ? právě pro tyto v?echny měřené rozjí?ďky jsme do Skřipova jeli, abychom ladili a ladili.Hned v první rozjí?ďce mi ode?el diferenciál, ale který? Rozdělám zadní ? dobrý, rozdělám přední, taky dobrý. Vyhodím a rozmontuji středový ? kola jako nové, či-li ho rozhodím celý a ejhle! Klec diferáku ? uvnitř je vymačkaná. Klec mám novou, ale beru komplet originál z nové truggyny, či-li celý komplet středový diferák a montuji ho nazpět. Musel jsem o?elet druhou rozjí?ďku, nebo? ?roubovat tři diferáky - komplet je rozebrat a slo?it zabere něco času! Kdybych tuto závadu tu?il, tak diferáky vyměním za tuningové u? před závodem, proto?e v?echny tři mám. Jen to vědět. Hned třetí rozjí?ďku dávám 7 kol. Jinak mne provází problémy na páce serva od plynu zbylé tři rozjí?ďky! Dneska jsem se ji? nezlep?il a končím po rozjí?ďkách poslední ? sedmý! Rozjí?ďky končí okolo 17 hodiny a zbylý čas si vyplňujeme vyřazovacím závodem na dvě kola. Jsem taky přihlá?ený. Vylosovali mi mladého Kurečku a bylo vymalováno! Samozřejmě, ?e mi ujel a nakonec celkově v truggynách vyhrál. Kdo vyhrál v monstrech a elektrách nevím, ale vím, ?e buggyny vyhrál Martin Jahoda s autem na?eho Fanánka Zpestření závodů to bylo.
Zlatým hřebem sobotního dne byl vyřazovací závod na dvě kola s projetím boxovou uličkou pro ?eny závodníků. Přihlá?eny byly celkem čtyři. Mirka od Tonyho Hyblera a moje man?elka ? to byla první dvojice, a druhá dvojice Mí?a a Pavla Kubánkovy. To, ?e ?ádná z nich neumí s modelem jezdit, bylo jasné při zku?ebním kole. V?ichni, kteří se zúčastnili jako diváci tohoto klání, za?ili závody plné zvratů, jízdy v protisměru, dokonce i zdařilých skoků. Bylo potě?itelné, ?e ani jedna to nevzdala, kdy? ji auto neposlouchalo. Finálová dvojice Mirka a Mí?a. Tento duel vyhrála Mirka. Vítězství patří v?em čtyřem ?enám, které řídily závodní buggyny. Pak následoval závod časomíry a náhodného diváka na dvě kola. Oba tito ?borci? v ?ivotě nedr?eli vysílačku v ruce, tak?e to bylo velice zajímavé. V?ichni jsme jim fandili. Kdo vyhrál nevím, ale myslím, ?e oba.
Večer bylo opékání uzené vepřové kýty ? byla velice dobrá. A pak byla volná zábava pro ty, kteří zůstali na noc ve Skřipově. Bylo 21.30, kdy? jsem jako první ?el spát. Počasí - celý den bylo slunečno, ?ádný veliký pařák, zkrátka tento den na počasí vy?el.

V neděli 9.8. mezi 7 a půl osmou v?ichni vstáváme. Ostatní přijí?dí, abychom odjeli tento závod a? do konce. Pojedou se dvě semifinále buggyn, warm-up monstrů a truggyn a průbě?ně tři finále elekter.
Teď se chvíli budu zaobírat závoděním na?eho Fanánka s buggynou. To, ?e má dobré a rychlé auto, je jasné, Vycházím z toho, ?e s tímto autem Martim Jahoda vyhrál závod dvojic. Tady jde asi jenom o to, aby Fany jezdil ?optimální stopu?. Fany se v rozjí?ďkách propadal díky dojezdovému času a nakonec z toho bylo osmnácté místo z dvaceti závodníků pro semifinále na 20 minut.To on umí jezdit, ale chce být rychlý za ka?dou cenu a neuvědomuje si, ?e jízdu na trati si má a musí vybírat, nedá se jezdit po celé ?íři optimálně, hlavně je třeba nají?dět zatáčky. Semifinále buggyn, které jel Fany, začalo hned zostra. Ka?dý chtěl být do pátého postupového místa, i ná? Fany do desáté minuty byl na postupových místech, dokonce i třetí.A jezdil optimálně, rychle a neboural. Asi ve druhé desetiminutovce chtěl vyhrát to semifinále, ztratil hlavu a soudnost a začal se propadat. Spadl a? na ?esté místo, chyboval a chyboval. Půl minuty před koncem mu auto vypovědělo slu?bu a bylo hotovo. Od pátého v pořadí dostal čtyři kola!! Koupili jsme nové gumy (revolvery od Pro-line) a je?tě pár nových crime fighter, u kterých praskl bílý disk.
Pojďme nazpět do truggyn. ?el jsem na warm-up, abych si zajezdil a ladil. Na finále jsem přednastavil zadní tlumiče více na stojato, aby mi zadek tak neodskakoval! Jinak fajn na finále a? na to přeskakování páky na servu! Na to jsem upozornil i Fanyho, dále dostal pokyn, ?e tankovat budeme ka?dou ?estou minutu ? či-li 1x navíc. Je to zdr?ení cca 10 vteřin. První ?estiminutovka v pořádku, sice jedu poslední ? sedmý. Ale pohoda. V?dy? pojedeme 30 minut. Po natankování mi přeskočilo servo plynu a já se potím, jezdí to pomalu, ale jedu. Jedu takto i při dal?ím tankování. Při čtvrté ?zastávce v depu? mi dává Fany servo či páku nazpět a já a? do konce i s pátým tankováním jedu v pohodě. Dokonce nají?dím v průměru o 3 vteřiny rychlej?í kola. Na Zd. Jahodu u? opět nemám. Najel na mne 4 kola! Končím za ním ? pátý, páté místo na ty problémy pro mne dobré! Zlep?il jsem se v nájezdu kol za 30 minut. Dnes jsem najel 38. Dokonce i nej kolo v závodě jsem u? najel pod 40 sekund ? 38,925. Vyhrál Ludva Kurečka, ten najel zatím asi maximum na skřipovské dráze ? 50 kol za 30 minut!
Na závěr pár postřehů z obou dnů: finále buggyn ? Tony ?estý, vyhrál Ondra Vícha 49 kol, druhý Kurečka 48 kol, třetí Pecuch 48, byla to bitva o ka?dý metr na dráze.
V elektrách jely samé osmičky, v sobotu jezdil s nimi s desítkou Luďa Szostek CAT SX. Monster trucky se vykrystalizovaly na Traxxasy a zbytek světa HPI Savage.
V truggynách převládají LOSINy 9 z 10! V buggynách převládá značka XRAy a následují LOSI, KYOSHO, MUGGEN a začínají se prosazovat i americké ASA: Bez motoru na skřipovských stránkách stojí momentálně 9000,. ale vím, ?e se dá sehnat podstatně levněji. Tyto ASA se začínají prosazovat, jen je jim potřeba vychytat jejich ?mouchy ? čili setapy?.
Pro ty, kteří rádi čtete tyto moje články a říkáte, ?e pro Vás je to drahý koníček, musím říci, ?e není. Ono takového ASO je levné, zhotovené z kvalitních materiálů, k tomu kvalitní motor. Tyto dvě věci Vám musí vydr?et nejméně dva roky. Ka?dá RC souprava je v dne?ní době kvalitou na vysoké úrovni a není to módní zále?itost a proto ani drahá zále?itost. Zbývá start-box (TT2409) a komplet baterie a nabíječka, to? v?e! Zapomněl jsem je?tě na chu? závodit, chce to jen se vzdát trochy domácího pohodlí. Neodkládejte nákup na pří?tí rok. Letos se jede je?tě hodně závodů, které mů?ete odjet a natrénovat na pří?tí rok. A určitě zjistíte, a? budete závodit, ?e nebudete litovat peněz, které do tohoto koníčku vlo?íte. Ty se Vám vrátí v podobě
pohody a nových kamarádů! Věřte, nebudete litovat!

Tak ahoj na pátém Jk cupu Skřipov 19.9.2009 Fanán