Zimní sezóna začala závodem elekter 1:10 v ?elechovicích
Zde nejde ani tak o účast „jen 85 jezdců“, ale jde o počet skupin, v kterých se závodilo. I s vyhlášením výsledků byl zlínský klub hotov v 19 hodin.
Nebudu se zabývat všemi kategoriemi, ale jen těmi, které jezdím já Fanán a ty byly dvě.
První – staronová kategorie ECO 2WD, tzv. dvoukolky nebo chcete-li zadohraby ve většině případů podvozky F103GT ale s přidaným novým pravidlem, ?e na zadní nápravě smí být obuty pouze gumy SOREX 40! Motory zůstávají libovolné!!
Všichni víte, ?e na zadokolkách by ka?dý vzadu pou?il SOREX 20 a pokud se oteplí, tak 24. Vepředu se ve většině případů jedou pou?ité 27STCC-čka. Více z nás dvoukolkářů jsme jezdili na zadku dvacítky DUNLOP za nějakých 600 Kč. Ale pou?ít SOREX 40? Všichni řeknete, ?e to není mo?né, ?e to by udělal jen šílenec. Takovýmto šílencem byl právě Roman Štalmach, zvaný Šumachr, který tuto věc zkoušel letos při závodech v zimě na koberci a i přes léto na asfaltě. Ka?dý se tomu smál, ale Roman vítězil i na těchto čtyřicítkách oproti gumám právě těchto ni?ších hodnot ve dvoukolkách.
Mezi nevěřícími jsem byl i já, ale měl jsem tu výhodu, ?e umím jezdit s oběma typy vysílačů (Roman jezdí pultovou klasiku s páčkami), tak?e mi to občas půjčil přes léto na asfaltě a na koberci v Trenčíně! Zjištění, ?e to na obou površích jede, mne celkem dost překvapilo. Proč jsem byl proti čtyřicítkám? Měl jsem jako ka?dý jiný nakoupeno mnoho gum různých tvrdostí, které jsem zkoušel. Dokonce mám celou řadu SOREXů. Nevím, jak by to všechno dopadlo s kategorií 2WD na letošní zimu, proto?e Šumachr byl prakticky sám proti všem. Čtyčicítky by jel ještě Ondra Macháček a Martin Vonášek. Já po dlouhé úvaze jsem o?elel nakoupené gumy a přiklonil jsem se k SOREXům 40. Dvě sezení a tlachání o zadohrabech a formulích s Rudou Ševčíkem z Fryštáku mi nedalo mnoho práce ho přemluvit. Tak?e pokud chtěl jet dvoukolky náš Fany, musel se podřídit. V den závodu nás bylo prezentováno celkem osm. Ka?dý z nás, kdo si šel zatrénovat na koberec, musel ty zadky namazat. Pou?ité 27-ky ze čtyřkolek na předcích jedou na sucho! Dokonce Ruda Š. po takovémto prvním tréninku na zapůjčených čtyřicítkách od Romana Š. si zakoupil SOREX 40 novém okam?itě nalepil a jel na nich. Akorát je musel trochu zdrsnit šmirglíkem, aby narušil povrch kvůli mazání! Nás osm mohykánů si suprově zajezdilo, ti co to odmítli jet, jen nevěřícně kroutili hlavami a ti co nejezdí tyto dvoukolky, vůbec nechápali! Zde si myslím, ?e nás příště na startu víc, ?e třetí závod pojedeme u? na dvě skupiny!
Musím zde jen připomenout, ?e se rychlost sní?ila zhruba o dvě kola. Ale pouze u těch, co jezdili v popředí start. pole. ?e bychom tam jezdili závody v driftu, o tom nemů?e být řeč. Příští závod natočí Ajgor na vídejko, abyste viděli, ?e SOREX 40 jedou!
A nyní pořadí, to jsem si nechal jako třešničku na dortu:
1. místo náš Fany – překvapení? Já určitě!
2. místo Jirka Hrabec - toho jsem ani nijak nemusel na SOREXy přemlouvat, je to pohodový závodník
3. místo Martin Vonášek - stále se lepšící mladý závodník
4. místo či-li brambora – Roman Štalmach, ten měl techn.problémy, ale kdo je nemá. Znám ho! Příště nám to uká?e!
5. místo – já starý Fanán musím na příště pořešit taky nějaké problémy
6. místo Pavel Novotný – ten jel s autem Ondry Macháčka a zvykal si na způsob jízdy s 2WD. Určitě se mu to líbilo.
7. místo Rudolf Ševčík – po prvé finálovce musel odjet domů, jinak by byl určitě v pořadí výše
8. místo Zoltán Bogári ze Vsetína – na nováčka a jeho první závod slušný výsledek
Jen pro zajímavost představím oba naše podvozky – nás Fanánů
Fany Fanán
Chassis F 103GT F 103GT
Motor LRP X11-17,5z CARSON 12z. (bezsenzorový)¨
Regulátor LRP SPHERE TURNIGY 60A
Převody 70/16z (4,375:1) 105/25 (4,2:1)
Modul zubů 0,6 mm 0,4mm
Baterie 5000 mAh/30C 5000 mAh/20C
Karoserie Porsche 962 B Mulsane LMP
Zvláštnosti vcelku ?ádné, 3 racing a pozměněné zadní sloupky
u Fanyho je to pořád originál, oba pou?íváme zatí?enou zadní nápravu.
Uspořádání všech komponentů v modelu zcela stejné (servo, regulátor, baterie, motor a zátě?)
Gumy př PMT 27,zadky SOREX 40 př. PMT 27/zadky SOREX 40
Otevřený plyn 100 % 80%
Druhá nová kategorie, která měla v ?elechovicích premiéru, byla FORMULE! Prezentovalo se 15 závodníků.
Další pořadí je na RC Zlín a je zde nutno podotknout, ?e jsou na koberci formule rychlejší ne? štoky a stejně rychlé jako Gétéčka. Určitě tato kategorie bude na vzestupu co do počtu startujících. Navíc je jasné, ?e se z čeho vybírat a tyto modely nejsou nijak drahé!
Třetí kategorie, která měla v ?elechovicích premiéru, byla Hobby. Podvozek ve většině případů Tamila TT 01-E, hlavně tedy plastová vana a jednotný motor Johnson 540. Auta jsou stejně rychlá jako naše dvoukolky. Tak?e zde je vidět, ?e vy, kteří přemýšlíte nad nějakým tím autem pro amatéry, nebo na začátek, tak je dost nováčkovských kategorií a levných aut.
Tak?e na naších závodech v ?elechovicích a? za měsíc. Zatím se mějte, po týdnu u reportu z holešovských formulí.
Fanán